Skip to content

מוזיאונים באיחוד האמירויות

  • by
מוזיאון לובר - מוזיאונים באיחוד האמירויות

למרות מה שנהוג לחשוב, טיול באיחוד האמירויות לא חייב לכלול רק שופינג, בילוי בפארקים מפוארים או טיולי ג'יפים בדיונות. באיחוד האמירויות ישנם עשרות מוזיאונים עם מיצגים ייחודיים מרהיבים, ומומלץ מאוד לפנות זמן גם להם במהלך הטיול.

מבין המוזיאונים, כדאי לשים לב במיוחד למוזיאונים הבאים:

מוזיאון הלובר, אבו דאבי

כדי להשתמש בשם היוקרתי האמירויות נדרשו לשלם קרוב למיליארד דולר, וכבר מעצם השקעה זו ניתן ללמוד על המוזיאון עצמו, אשר מתיימר, ויש הטוענים שגם מצליח, להתקרב לרמת המוזיאון המוכר בפריז.

המיצגים במוזיאון כוללים אלמנטים מכל העולם עם התייחסות מיוחדת לדתות העיקריות בו, ובכללן היהדות. במוזיאון ישנן למעלה מ- 600 יצירות אמנות ותערוכות מרהיבות המתחלפות מעת לעת. גם אלו שלא חובבים מוזיאונים –  לא כדאי לפספס ביקור בלובר של אבו דאבי.

מוזיאון העתיד, דובאי

מוזיאון העתיד בדובאי נמצא במבנה מרשים ואלגנטי, ומטרתו היא להיות מקום ללמידה על ההווה, האיומים וההזדמנויות בו כדי ללמוד על העתיד. המוזיאון כולל 3 קומות של תערוכות וביניהן: תערוכת מציאות מדומה, מערכות אקולוגיות, הנדסה ביולוגית, בריאות ורווחה. ישנו מתחם מיועד לילדים עם פעילויות מותאמות. הטכנולוגיה במוזיאון מתקדמת מאוד וכולל טכנולוגיות עתידיות. המוזיאון טרם נחנך, אך הדבר צפוי להיעשות בזמן הקרוב.

מומלץ לחובבי טכנולוגיה ומדע עתידני.

מוזיאון הקפה, דובאי

במוזיאון הקפה בדובאי ניתן ללמוד על זני קפה שונים מתרבויות שונות, על תהליך הכנת הקפה החל מבחירת הפולים ועל טכניקות בישול ייחודיות. במוזיאון ישנן תערוכות המציגות את עבר שתיית הקפה המסורתי באמירויות. סוג נוסף של מיצג ייחודי הנמצא במוזיאון הוא אוסף של ספרים על קפה מהמאה ה- 18, שכל מבקר מוזמן לעיין בהם.

כיוון שהמוזיאון מיועד למבוגרים, יש בו אזור מיוחד עם הפעלות לילדים כדי שההורים יוכלו לסייר במוזיאון בנחת. מומלץ למכורי הקפה. לינק לאתר המוזיאון

מוזיאון הנשים בית אל בנאת, דובאי

מוזיאון הנשים בדובאי נוצר במטרה להפיג סטריאוטיפים על נשים בעולם הערבי ובהתאם לכך מציג את ההיסטוריה הנשית הערבית וההישגים שנשים ערביות הגיעו אליהן במדינות ערב ובאמירויות בפרט. מומלץ לפמיניסטים, למתעניינים בתרבות הערבית הנשית ולמי שמעוניין לבוא בראש פתוח להסתכלות מחודשת על העולם הערבי הנשי.

מוזיאון האמנות, שארג'ה

שארג'ה היא אחת משבע האמירויות הנמצאות באיחוד והיא פחות מוכרת למטייל הישראלי, כך שאם  המטרה בטיול היא להיות בחופשה גם מהישראלים ולא רק מישראל- קפיצה לשארג'ה היא רעיון טוב. בשארג'ה ישנם מוזיאונים רבים, אך הייחודי מכולם הוא מוזיאון האמנות.

מוזיאון האמנות בשארגה מציג אמנות מכלל העולם ובמיוחד מהעולם הערבי, אשר לרוב אינה מוצגת במקומות מערביים ולכן כדאי להגיע כדי לחוות אותה ולהיפתח אליה.

מלבד מוזיאונים אלה, ישנם עוד רבים, דוגמת מוזיאון הרכב הלאומי, מוזיאון שארג'ה לתרבות האיסלאם ועוד, שהופכים כל ביוקר באיחוד האמירויות לייחודי, ומוסיפים לו ערך תרבותי רב.

5/5 - (1 vote)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן