Skip to content

שוק הזהב בדובאי | לא מה שחשבתם | סיקור מלא + תמונות

  • by

לא כל הנוצץ זהב: אם תכננתם בביקור הקרוב שלכם בדובאי לקפוץ לשוק הזהב עדיף שתחשבו שוב, התמונות באינסטגרם נראות נוצצות, הסרטונים רצים ברשתות החברתיות ללא הפסקה אך הם לעולם לא יוכלו להעביר לכם את המציאות האמיתית ולכן צוות המומחים של UaeTours  מציג בפניכם פעם אחר פעם את האמת שנמצאת מאחורי התמונות עם אלפי הלייקים והתגובות.

הוא נחשב לאחד השווקים הפופולאריים בדובאי, ובדרך כלל אף תייר אינו פוסח על ביקור בשוק הנוצץ, כיום השוק מכיל כ -400 חנויות שונות שמציעות אלפי פריטים שונים המכילים זהב בניהם: צמידים, עגילים, שרשראות ואפילו בגדים שעשויים מ – 100% זהב טהור ובמחירים שכנראה לא מתאימים לכל כיס.

למרות הכל – עדיין מדובר בשוק

חווית היוקרה בשוק הזהב כמעט ואינה מורגשת, צריך לזכור שעדיין מדובר בשוק ולא בקניון יוקרתי ולכן מהשנייה שתרדו מהמונית ועד לחזרה שלכם אליה "יקפצו" עליכם עשרות סוחרים ממולחים מכל רחבי העולם שינסו לדחוף לכם עשרות פריטים שונים וברובם פריטים שאינם מקוריים כמו שעונים, טבעות ושרשראות, הסוחרים שיצמדו אליכם לא יהיו לרוב אנשים שמחזיקים חנות זהב בשטח השוק אלא סוחרים שמחזיקים מלאי ברכב, או חנות צדדית שנמצאת כמה עשרות מטרים מן השוק. חשוב לדעת ולהכיר כי מיקום השוק הוא לא באזור החדש של דובאי ולכן הנוף יהיה שונה לחלוטין מאיך שהכרתם את דובאי, תתכוננו להיכנס ל – "מדינה" אחרת, גם בנוף, גם בריחות וגם באוכלוסיה שמגיעה למקום ולכן חשוב לשמור את החולצה המכופתרת והשמלה הנוצצת לביקור במקום אחר ולא לאזור זה.

צילום מתוך אינסטגרם – UAETOURS

האם באמת מחירי הזהב שם הם מחירי "שוק" ?

אם דמיינתם את השוק כמו בישראל, כך שימכרו לכם זהב לצד מלפפונים ועגבניות ותוכלו למצוא שם מציאות במחירים מוזלים באופן קיצוני תחשבו שוב, מחיר הזהב בכל רחבי העולם זהה וכן, זה כולל גם את איחוד האמירויות כך שלמעשה מלבד המבחר העצום של מאות החנויות השונות כנראה שלא תמצאו הפרש משמעותי בין חנות לחנות מלבד הפריטים השונים הנמצאים שם, אך אם להיות כנים דבר אחד נשאר מהמילה "שוק" וזהו המשא ומתן. זה הזמן לתרגל את האנגלית שלמדנו מבית הספר, לשפשף חזק את הידיים ולהכין אותו ל – "קרב" ההקלדות במחשבון. למעשה אחד הדברים הטובים בשוק זה הוא מנהג המשא ומתן, למעשה המחיר אשר מצויין על הפריט לא תמיד סופי ובניגוד לסניפים רבים שמציעים שעונים יוקרתיים כמו רולקס וארמני שם בדרך כלל הכל קבוע מראש בשוק הזהב תוכלו להתמקח על המחיר ולהוריד את מחיר הפריט בעשרות אחוזים רק שימו לב להתמקח באלגנטיות עם חיוך גדול ולא להיגרר לצעקות או חלילה לפגוע בכבודם של המוכרים, התושבים המקומיים והסוחרים עדיין לא הכירו את המנטליות הישראלית והם יכולים לפרש את האנרגיה הרבה שאנחנו הישראלים מביאים כאל פגיעה בכבודם.  אנחנו ממליצים תמיד לשלם במזומן ולא באשראי מכיוון שלתשלום באשראי מתווספת לעיתים קרובות עמלה של כ- 2% לכל עסקה וכמובן לבדוק שאכן המקום מחזיק בתעודות מוכרות שהזהב אכן אמיתי.

מתי מומלץ להגיע לשוק הזהב בדובאי?

לאורך כל ימות השבוע השוק פתוח בין השעות 9:30 בבוקר ועד לאותה השעה בלילה, אך ביום שישי השעות מתהפכות והשוק נפתח רק בשעה 16:00 אחר הצהרים ונסגר בשעה 21:30.

דברים נוספים שצמודים לשוק הזהב בדובאי

למעשה השוק נמצא באזור שמציע מאות חנויות שונות ולא רק של זהב, אם אתם מסוג האנשים שאוהבים למצוא "מציאות" ובזול (לדוגמא: מזכרות, חולצות, כובעים, צעצועים) תוכלו למצוא אותם בסמטאות הצמודות לשוק הזהב לעומת זאת אוכל ומסעדות טובות לא תמצאו באזור זה ובכל מקרה עדיף לאכול במקום סגור כמו קניון דובאי, או במסעדה סגורה במקום לאכול בדוכן רחוב

.

כמה זמן מומלץ לבקר בשוק הזהב בדובאי?

אם לא הגעתם עם מטרה ברורה לקנות תכשיט מדובאי כנראה שתמצאו את עצמכם מהר מאוד עוזבים את שוק דובאי וחוזרים ישירות לקניון דובאי כדי לחזור ולהרגיש את היוקרה שמאפיינת את דובאי האמיתית, למעשה בשוק הזהב בדובאי אין יותר מידי מה לעשות אם אין לכם מטרה לקנות תכשיט או להצטלם בלוקיישן הזה.

מהו הדבר הכי מיוחד שניתן למצוא בשוק הזהב?

בשוק הזהב תוכלו למצוא פריטי זהב מוגזמים לגמרי כדוגמת: סט בגדים שלמים העשויים מזהב (לא תוכלו להצטלם איתם אם כיוונתם לשם) אך לעומת זאת תוכלו להצטלם ליד טבעת הזהב הגדולה בעולם שנמצאת בשוק זה, הטבעת ששוקלת מעל 64 קילו ממוקמת בלב השוק וסוחפת אליה תיירים מכל העולם שרוצים לצפות בפריט המיוחד. אגב אם תכננתם לקנות מזכרת כזאת תאלצו להיפרד מכ – 400 אלף דולרים וזאת לפני המס עליה תשלמו בכניסה לארץ.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן