Skip to content

נדל"ן באבו דאבי

    במאמר שלפניכם, נסקור את שוק הנדל"ן באבו דאבי, לרבות הסיבות לרכישת נכס להשקעה באבו דאבי, מחירים, סוגי נכסים, סוגיות מיסיות ועוד.

    שוק הנדל"ן באיחוד האמירויות

    שוק הנדל"ן באבו דאבי היה עד לאחרונה סגור בפני ישראלים, וחבל שכך. מלבד התשואה המשתלמת שיש לנכסים באבו דאבי, הנעה סביבות שישה עד שמונה אחוזים, ישנה ציפייה שהערך העתידי שלהם רק יעלה, מכיוון שיותר ויותר מבקרים מגיעים כל שנה לעיר. מרבית מבקרים אלו מגיעים לפרק זמן של כמה שבועות עד כמה חודשים, ולכן יעדיפו לשכור דירה ולא לשהות במלון.

    מלבד השכרה למבקרים אלו, סוג נוסף של שוכרים הוא עובדים זרים שעובדים בתעשיית הנפט. על כן, חשוב להבין לפני רכישת הנכס לאיזה מגזר הוא מיועד ומתוקף כך איך להתנהל איתו.

    ישנן מספר דרכים לרכוש נכס באבו דאבי: אם על ידי חברות המשווקות פרוייקטים שלהן, חברות מגשרות בין ישראלים לבין נכסים בעיר או באופן עצמאי.

    מדוע כדאי לקנות נכס להשקעה באמירויות?

    מחירי הדיור באיחוד האמירויות ירדו בשנים האחרונות עקב הגדלת ההיצע. לכאורה דבר זה אינו מזמין השקעה בנדל"ן, אולם דווקא בנקודת הזמן הנוכחית יש יתרון משמעותי להשקעה כזו.

    כדי לעודד השקעות זרות, ישנה באמירויות מדיניות ליברלית ופתוחה כלפי משקיעים זרים ובעלי עסקים, מה שמקל על ביקורים לצורך איתור נכים ורכישתם. בנוסף, ירידת המחירים היא זמנית ומחירי הדירות יאמירו שוב בתוך פרק זמן לא ארוך מאוד, כאשר כלכלת האמירויות תצמח ותגדל.

    בנוסף, שיעורי המיסוי על נדל"ן באמירויות נוחים מאוד לעומת מדינות אחרות ולכן גם אם יש צורך לשלם מס כפול (עבור ישראל ועבור האמירויות), כיוון שטרם נחתמה אמנת מס בין המדינות, הדבר לא בהכרח פוגם בכדאיות ההשקעה.

    אך הסיבה המשמעותית ביותר היא עצם העובדה שהאמירויות מתויירות מאוד על ידי תיירים ואנשי עסקים במצב סוציו אקונומי גבוה. עקב כך ניתן להשכיר להם נכסים, דירות או משרדים, במחירים גבוהים יותר מאשר לתושבים המקומיים. תוספת התיירים הישראלים גם כן מהווה יתרון משום שפעמים רבות הם יעדיפו לשכור דירה מישראלים כמוהם, שחולקים עימם את אותה שפה ומנטליות.

    להלן ישנה סקירה של מגוון נכסים באבו דאבי, פרטיים ומסחריים, שאת כולם ניתן להפוך לנכסים להשקעה. חלק מהחברות, דוגמת Bloom Properties, פונות במיוחד לישראלים ומציעות הכוונה ועזרה בקניית נכסים שלהן ברחבי האמירויות.

    נכסי מגורים

    Bloom Properties

    בלום פרופרטיז היא חברה שעוסקת בבניית ושיווק פרוייקטי מגורים ומסחר שונים ברחבי איחוד האמירויו. באבו דאבי לחברה יש מתחם הנקרא Bloom Gardens, הכולל חדר כושר, מסגר ושמירה תמידית.

    במתחם זה הבתים נבנים בצורה טורית, כשהם פרטיים וחולקים קיר משותף עם בית אחר. עלות בית בגודל 220 מ"ר היא כ- 3.156 מליון שקלים.

    הבתים במתחם זה מיועדים למקומיים אמידים ולא לאנשי עסקים מזדמנים, ולכן יש לקחת זאת בחשבון אם מחליטים להשקיע בדירה במתחם.

    מגדלי Hydra Avenue

    מגדלי Hydra Avenue באי רים באבו דאבי כוללים בתי ספר וגנים, מסעדות ומסגדים. דירת סטודיו בגודל 74 מ"ר תעלה 502 אלף שקלים, דירה בגודל 40 מ"ר תעלה כ- 11.3 אלף שקלים בחודש.

    מגדל Gate Tower 2

    דירה במגדל זה בגודל 56 מ"ר תעלה כ- 13.6 אלף שקלים בחודש.

    שכונת Zayed City

    שכונת Zayed City היא שכונה פרברית חדשה באבו דאבי, שעל פי מתאר בניין תקום בה בעתיד קריית הממשל של איחוד האמירויות. נכון להיום מוצעות שם רק וילות.

    מבין הוילות המוצעות למכירה ניתן למנות וילה חדשה המשתרעת על פני 2.6 דונם וכוללת בריכה ותשעה חדרי שינה בעלות של כ- 12.5 מיליון שקלים.

    Yas Island

    האי יאס הוא אי מלאכותי בגודל של כ25 קמ"ר ועליו יש מתקני שעשועים ואטרקציות רבים, כמו פארק הפרארי, פארק המים שהוכתר כפארק הטוב בעולם ועוד.

    דירה באי בפרוייקט Ansam בגודל של 204 מ"ר עולה כ- 2.43 מיליון שקלים.

    נד"לן מסחרי

    ישנם מגוון סוגי נכסים מסחריים שניתן לקנות להשקעה באבו דאבי, כפי שיוצג להלן:

    מגרשים

    מגרש בגודל 1163 דונם סמוך לאל ריף יעלה כ- 160 מיליון שקלים. המגרש מחולק לשטח לקניון בגודל בגודל כ- 1020 דונם, שטח למלון בגודל 60 דונם ושטח למגורים בגודל של 80 דונם.

    מגרש במרכז ההון של אבו דאבי בגודל 27 דונם יעלה כ- 40 מיליון שקלים. על המגרש ניתן לבנות כל מבנה מסחרי עד גובה של 25 קומות.

    שטחי מסחר

    שטח למטרות מסחריות במוספה שבאבו דאבי, בגודל 44 דונם יעלה כ- 80 מיליון שקלים.

    משרדים

    כאשר קונים שטחי משרדים מומלץ לוודא את איכות המשרדים האחרים שנמצאים באותו מבנה, המיקום וכן למי הוא מתאים.

    שטח משרדי באי אל רם בגודל 300 מ"ר יעלה כ- 4.1 מיליון שקלים.

    שטח משרדי במגדל אקדס בגודל 168 מ"ר יעלה כ- 1.3 מיליון שקלים.

    Rate this post

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    דילוג לתוכן