Skip to content

טיול מאורגן לאבו דאבי בקבוצות קטנות עם מומחים

מעוניינים להצטרף לטיול? או רוצים עוד פרטים?

    מגוון טיולים מאורגנים

    טיול מאורגן לאבו דאבי – לצאת לבד או במסגרת טיול מאורגן?

    לאחרונה נעשתה היסטוריה מרגשת במזרח התיכון, וישראל חתמה על הסכמי שלום לראשונה עם מדינה ערבית מהמפרץ הפרסי – איחוד האמירויות הערביות. ההסכם עתיד להשפיע על הישראליות והישראלים במגוון רחב של תחומים, רובם עניינים של שיתופי פעולה אזוריים בין הממשלות או בענייני עסקים, אולם לא פחות חשוב מכך, נפתח צוהר לעולם חדש של תיירות חוץ.

    התייר והתיירת הישראליים היו מורגלים עד עתה בעיקר לטיולים ביעדים מערביים כמו אירופה וארצות הברית, ובטיולים אקזוטיים שבדרך כלל כללו יציאה למסע של לפחות כמה חודשים למדינות דרום אמריקה או המזרח הרחוק. ביקור של סוף שבוע ארוך או מספר ימים ביעד תיירותי קרוב היה מוגבל למדינות אירופה בלבד.

    כעת, משפתחו האמירויות הערביות את שעריהן, ואולי מדינות נוספות אחרות יעשו זאת בקרוב – זה הזמן לחשב מסלול מחדש ולהתחיל להתרגל לסוג אחר, מיוחד ומקורי של טיולים בחו"ל.

    באופן טבעי, אחד היעדים הטובים ביותר להתחיל בהם, היא עיר הבירה של האיחוד והעיר הגדולה ביותר בו – אבו דאבי. מה אסור בשום פנים ואופן לפספס בביקור באבו דאבי? מה חשוב לדעת לפני הנסיעה? ומה עדיף – טיול מאורגן לאבו דאבי או טיול עצמאי? המאמר הבא מנסה לענות על שאלות אלה וגם כמה שאלות נוספות.

    אבו דאבי – בירת המדינה הערבית המתקדמת ביותר

    איחוד האמירויות הוא פדרציה של שבע נסיכויות במפרץ הפרסי, כאשר שתי המפורסמות ביותר הן דובאי, בעלת האוכלוסייה הגדולה ביותר, ואבו דאבי – השנייה בגודלה באוכלוסייה אך הגדולה ביותר מבחינת שטח.

    אבו דאבי היא עיר הבירה של איחוד האמירויות, ומהווה את השער הבינלאומי הגדול ביותר לאיחוד, משום שבה נמצא נמל התעופה הבינלאומי הגדול ביותר במדינה, עם קישורים למאות נמלי תעופה ברחבי העולם – ובקרוב יתוסף להם נמל התעופה בן גוריון בתל אביב.

    אבו דאבי, כבירת האיחוד, היא אחת מהערים היוקרתיות, המפוארות והעשירות ביותר בעולם. היא ממוקמת מצד אחד על שפת ים המפרץ הפרסי, ומצד שני נוגעת במדבריות הצחיחים, ומספקת עשרות יעדים תיירותיים בלתי נשכחים במרחק של פחות משלוש שעות טיסה מישראל.

    טיול מאורגן לאבו דאבי

    אז מה אסור לפספס בביקור באבו דאבי, גם אם הוא רק של כמה ימים?

    המסגד הגדול ביותר באיחוד – מסגד שייח' זאייד

    על המסגד הזה לא תוכלו לדלג, גם אם מאוד תתאמצו. מדובר במסגד הגדול ביותר ברחבי האיחוד, שיא שלא קל לעמוד בו בהתחשב בכמות הבניינים המרשימים המציפים את המדינה (בדובאי הסמוכה נמצא גורד השחקים הגבוה ביותר בעולם – הבורג' ח'ליפה).

    המסגד יכול להכיל יותר מ- 40 אלף מתפללים – מבנה סגור היכול לאכלס יותר מאשר אצטדיון טדי בירושלים. זאת משום שהשטח שלו עולה על 120 אלף מטר רבוע.

    הבנייה שארכה יותר מ- 11 שנה מתבססת על תכנונים וניהול של עשרות אמנים מכל רחבי הגלובוס. עקב ריבוי המתכננים, המסגד נושא אופי אדריכלי ועיצובי מיוחד מאוד, המשלב בין מערב ומזרח, בין עתיק לחדש, ובין מודרני למסורתי. שטח המסגד כולל רחבות ענק וגנים המקיפים אותו, המכפילים את הקיבולת של האתר.

    המבנה מתגאה בשילובי חומרים כמו אבן, חרס, קריסטל ושיש, ומעל כולם – עיטורי זהב אמיתי, המהווים עוד עדות או תזכורת לעושר ולפאר של אבו דאבי ואיחוד האמירויות.

    עוד על אבו דאבי בויקיפדיה – לינק

    איך הגיע לכאן הלובר?

    בשנת 2017 נחנך באבו דאבי מוזיאון המהווה עוד גשר תרבותי חשוב בין מדינות המפרץ ובין העולם המערבי – מוזיאון הלובר של אבו דאבי. המוזיאון לא העתיק את השם, אלא הוא מקיים שיתופי פעולה מקצועיים עם המקורי שבפריז: הם חולקים יועצות ויועצים אמנותיים, אוצרות ואוצרים, והכי חשוב – מחליפים תערוכות אלה עם אלה.

    מוזיאון הלובר של אבו דאבי הוא הגדול ביותר בחצי האי ערב (פי 25 ממוזיאון ישראל, הגדול ביותר בארץ). מעבר לתערוכות המכילות יצירות מכל רחבי העולם אך בעיקר אמנות מערבית, המבנה עצמו – בדומה לתאום שלו שבפריז – הוא מרשים ושווה ביקור. האייקון האדריכלי של המוזיאון הוא הכיפה הענקית עם היקף של יותר מ- 500 מטר, וכן ערוצי המים העוברים בין רחבות הכניסה הרבות.

    מבחינת היצירות עצמן, במוזיאון יש כ- 35 אלף ציורים וצילומים, כולל יצירות מופת מבית היוצר של האמנים המפורסמים והחשובים בהיסטוריה, כגון לאונרדו דה וינצ'י, וינסנט ואן גוך, קלוד מונה ועוד.

    מלון הפאר "ארמון אמיראטס"

    יש הרבה מלונות פאר בעולם, אבל אין אף מלון הכולל 114 כיפות ערביות, בדומה לארמון מהסרט "אלאדין" של דיסני. למרות שמדובר בארץ מדברית – המזרח התיכון, אחרי הכל – המלון ממוקם בשטחים ירוקים אינסופיים, והסימטריה שלו אל מול הסימטריה של הגנים מעוררת השראה והתפעלות.

    צבעי המלון עצמו שומרים על נייטרליות במהלך היום, כאשר הגוונים הם מדבריים ועדינים, אולם בלילה הביקור יחשוף אתכם לבניין אחר לחלוטין – עם תאורות בזהב ובכחול ששוב מדגישים את הקידמה אותה מנסים אנשי האמירויות להציג לתייריהם – מבלי לוותר על הבנייה המסורתית.

    במלון עשרות אולמות נשף, מסדרונות מעוטרים בזהב אמיתי, ולמעלה מ- 1000 נברשות. חדר ללילה במלון הזה יכול לעבור את ה- 11,000 דולר. אבל לפני שאתם מוותרים על הביקור – במקום גם מסעדות ובתי קפה בהם תוכלו ליהנות מבלי להעביר את הלילה במחיר משכורת של כמה חודשים. תאמינו או לא, באבו דאבי קיימת אפילו מסעדה כשרה, בשם 'המטבח הכשר של אלי', או באנגלית – ‎Elli's Kosher Kitchen Catering, בהשגחת Orthodox union (OU) .

    מעבר לכך, המלון עצמו והמיקום שלו בין הפארקים הופך אותו ליעד מועדף לתצפיות. ניתן לעשות את התצפית מאחד המגדלים ברחבי העיר, אך הדרך המקורית ביותר לעשות זאת היא על ידי שייט אל מול קו החוף של העיר: כך תוכלו להתרשם מכל קו הרקיע של אבו דאבי, וליהנות מהפנינה המפוארת המשתקפת על המים – ארמון "אמיראטס".

    התצפית ב"דֶק ב- 300"

    "דֶק ב- 300" (Deck at 300) הוא בית קפה הממוקמים בקומה ה-74 של מגדל 2 במגדלי איתיחד – קבוצת המגדלים שהתפרסמה בין היתר דרך אחת הסצנות הפרועות ביותר בסרט "מהיר ועצבני 7" – וכשמו, ממוקם 300 מטר מעל פני הים.

    הכניסה לבית הקפה איננה כרוכה בתשלום, אך כן ישנה הזמנה מינימלית אותה מבקשים בעלי המקום מהלקוחות לשלם של כ- 15 דולר (55 דירהם) לאדם.

    התצפית אמנם לא ממוקמת על גג הבניין, אולם 300 מטר הוא גובה מרשים מספיק כדי לראות ממנו את כל העיר ומעבר לה: כמעט פי שניים מהמגדל העגול של עזריאלי בתל אביב. המקום פתוח כל יום מ- 12 בצהריים ועד 20:00. תוכלו לתזמן את הביקור כדי להתרשם מהעיר בשעות היום, בשעות הדמדומים, או בשעות החשכה – ובעצם למה לבחור אם אפשר גם וגם?

    בניגוד למצופה, כן ניתן להזמין אלכוהול בבית הקפה, למרות שהמדינה מוסלמית. באופן כללי, כדאי לדעת שבאיחוד האמירויות לתיירים מותר לשתות בבארים ובמלונות, אך לכולם ללא יוצא מן הכלל אסור לשתות אלכוהול ברחוב.

    האם אפשר לתכנן טיול עצמאי בעזרת מידע מהאינטרנט?

    כיום כמעט ואין תחום שאין לגביו מידע מקיף באינטרנט. על אחת כמה וכמה לגבי יעדים תיירותיים כל כך פופולריים עבור הקהל הבינלאומי כמו ערי איחוד האמירויות. ואכן, הרשת מוצפת במאות אתרים, עמודים ובלוגים המציעים רשימות, קישורים, המלצות וכולי.

    בדיוק בגלל עודף המידע שיש באנגלית, עבור התיירת והתייר הישראלי תכנון טיול מותאם יהיה קשה במיוחד. הוסיפו לכך שעבור רוב האתרים התיירותיים נדרש לקנות כרטיס כניסה מראש – וקיבלתם אתגר לא קל הדורש תכנון טיול קפדני ברמת הימים והשעות.

    לכן, לפחות בשנים הקרובות עד שיתגבשו מספיק אתרים ובלוגים בעברית המותאמים לקהל הישראלי, מומלץ לשקול בחום הצטרפות לקבוצת טיול מאורגן לאבו דאבי.

    מה חשוב לדעת לפני טיסה לאבו דאבי?

    אבו דאבי היא עיר מאוד מודרנית, אך איחוד האמירויות היא עדיין מדינה מוסלמית. שני היבטים חשובים שיש לקחת אותם בחשבון הם שתיית אלכוהול והבעת חיבה בין בני זוג ברחוב.

    אלכוהול איננו אסור כשלעצמו עבור תיירים שאינם מוסלמים. יחד עם זאת, יש הרבה מגבלות על שתיית אלכוהול, והרבה פיקוח. אסור בתכלית האיסור לשתות אלכוהול מחוץ למקומות המורשים, שהם בתי המלון, הבארים והמסעדות.

    בנוסף, לא מקובל להביע חיבה בין בני ובנות זוג ברחוב. לכן, כשאתם עושים תמונות זוגיות על רקע פלאי העיר, הקפידו לשמור על רמה סבירה של צניעות. שימו לב, שגם אם אין משטרה באזור – תושבות ותושבים עלולים לדווח עליכם.

    בעיות מסוג זה יכולות להיפטר על ידי יצירה במסגרת טיול מאורגן, בו המדריכה או המדריך מכירים היטב את החוקים המקומיים, ויכולים לעזור לכם להימנע מכל מצב של אי נעימות, וכן לעזור לכם לצאת ממצב כזה אם כבר נקלעתם אליו.

    אז צריך לפחד לטוס לאבו דאבי?

    ממש לא! לאבו דאבי יש הרבה מה להציע לכל תיירת ותייר, גם הקהל הישראלי. יש שם המון סובלנות כלפי תרבויות אחרות. כזכור, מרבית התושבים הם בכלל עובדות ועובדים זרים…

    ייתכן שבשנים הראשונות לחתימת ההסכם, עבור רבות ורבים יהיה נוח יותר לצאת במסגרת טיול מאורגן. העלויות של טיול מאורגן לא גדולות בהרבה מתכנון טיול באופן עצמאי, ולעומת זאת התמורה מאוד גבוהה: שקט נפשי, תכנון מבוסס ניסיון, והיחלצות מהצפת המידע שיש באינטרנט.

    הכתבה התמקדה רק בכמה דוגמאות של אתרי חובה באבו דאבי, אך במקום האמיתי יש הרבה יותר, גם אם הביקור הוא רק לכמה ימים.

    טיול מהנה!

    לעוד מידע באתר הרשמי של אבו דאבי לינק

    חדש בבלוג

    Nothing found.

    בשיתוף

    דילוג לתוכן