Skip to content

מה מזג האוויר בדובאי?

  • by

מה מזג האוויר בדובאי?

עם פתיחתה לקהל המבקרים הישראלי, הפכה דובאי חיש מהר לאחד ממוקדי התיירות הכי מסתוריים ונחשקים – עם שלל אטרקציות, פעילויות והפתעות שמושכות אליה המוני משפחות, זוגות ומטיילים מארץ הקודש. בהחלט מדובר ביעד מופלא לחופשה, אבל לפני שאתם אורזים מזוודה ריכזנו לפניכם את כל מה שחשוב לדעת על מזג אוויר הלוהט של דובאי.

המתכון לחופשה מנצחת: תכנון מקדים

העיר דובאי מושכת מבקרים מכל קצוות תבל ומבטיחה חוויה תיירותית בלתי נשכחת. ככזו, היא מהווה בשנים האחרונות את אחד ממוקדי התיירות הפופולריים ביותר באיחוד האמירויות, אך למרבה ההפתעה, רבים מהמבקרים בה שוכחים להתעדכן לגבי מזג האוויר הצפוי במהלך החופשה, מה שיכול לגרום לעוגמת נפש רבה.

היכרות עם מזג האוויר המקומי תאפשר לכם לתכנן את החופשה בצורה הטובה ביותר – החל משלב רכישת כרטיסי הטיסה וכלה בבחירת אביזרי הלבוש, התאמת האטרקציות וכיוצא בזאת. אז אם אתם רוצים לדעת מה מזג האוויר בדובאי ולמתי הכי כדאי לכם לתזמן את החופשה שלכם – המשיכו לקרוא.

קיץ על החוף

אם אתם אוהבים את החופשה שלכם חמה ולוהטת – דובאי היא היעד המושלם עבורכם. מרבית השנה מזג האוויר בדובאי חם למדי והלחות בהתאם. מה שנקרא – תל אביב באקסטרים. אבל לא רק מזג האוויר מפתיע בקיצוניותו, אלא הכל – גם האטרקציות, האוכל, המלונות והפסיליטיז בדובאי הם רמה אחת מעל כל מה שהכרתם עד כה.

כשזה נאמר, נכון שתמיד חם ולח בדובאי באופן יחסי, אך ישנם חודשים לוהטים יותר לעומת אחרים – חלקם מבחינת טמפרטורות ואילו אחרים לוהטים בכל הקשור לאטרקציות ובילויים.

זמן מצויין לפארק המים אטלנטיס בדובאי

עונות השנה בדובאי

כפי שהבהרנו – מזג האוויר בדובאי חם לאורך השנה כולה ולכן יש קושי מסוים לחלק אותה ל-4 העונות המסורתיות וקל יותר לחלק אותה לקיץ וחורף, כאשר החורף יחסית חם (עם טמפרטורה ממוצעת של 20-25 מעלות) והקיץ לוהט (עם טמפרטורה ממוצע של 35-40 מעלות).

עם זאת, בהחלט יש שינויי מזג אוויר בדובאי והם באים לידי ביטוי בעיקר בשעות הערב ובהפרשי הטמפרטורה בין האוויר למי הים והם משמעותיים במיוחד עבור נופשים שרוצים להכיר את דובאי שלא רק באמצעות אטרקציות מקורות, אלא לטייל ברחבי העיר, לחקור את המדבריות של דובאי ולהכיר את המקומיים הידידותיים.

דובאי בקיץ

מרגיש שהקיץ בדובאי נמשך לאורך השנה כולה, אך למעשה חודשי הקיץ בדובאי הם יוני עד אוגוסט, אז הטמפרטורות ממריאות לשחקים ויש המתארים את המקומות שאינם ממוזגים ככבשן עלי אדמות.

כמה חם? שאלה מצוינת. יש ימים בהם הטמפרטורות מגיעות לכדי 45 מעלות, כאשר השיא המתועד הוא 55 מעלות! טירוף.

ומה לגבי הלחות? ממוצע הלחות בחודשי הקיץ החמים עומד על למעלה מ-90% והמשמעות היא שאם אתם פחות מתחברים להרגשה של אגלי זיעה הזולגים במורד גבכם – הישארו במקום ממוזג. למרבה השמחה, בדובאי לא חסרות אטרקציות קרירות שינעימו את זמנכם.

פעילות מומלצת: כל מה שכולל מזגן – קניות (בדגש על מתחם "סקי דובאי" בו אולם סקי עם 0 מעלות), מוזיאונים, פארקי מים השכרת אופנועי ים בדובאי או קפיצה להתרעננות בים. זה לא הזמן לתור את המדבריות של איחוד האמירויות.

העיקר, אל תשכחו לארוז בגדים קלילים, בגד ים, קרם הגנה וכובע רחב שוליים (אם שמרתם בבוידעם כובע נוסטלגי עם מאוורר אישי – זה הזמן לשלוף אותו).

יוני

חודש יוני בדובאי מסמל את תחילת הקיץ, למרות שהטמפרטורות החלו לטפס כבר בחודש אפריל ואם נהיה כנים, לא היה קריר גם לפני כן. בכל מקרה, זהו חודש חם עם טמפרטורה ממוצעת שנושקת ל-40 מעלות, לחות גבוהה, שעות שמש רבות וגם טמפרטורת מי הים בהתאם.

חודש זה מתאים לחופשה עבור מי שאין לו בעייה לבלות בעיקר במקומות סגורים, מסעות שופינג ומעט גיחות לבטן-גב על החוף (כי בכל זאת, חבל על העור שלכם).

אירועים מיוחדים ביוני בדובאי: יום האב (Father’s Day).

יולי

אם חשבתם שיוני חם, יולי חם יותר עם ממוצע טמפרטורות שעומד על 45 מעלות. המשמעות היא שלמרות שחלק ניכר מאוכלוסיית העולם נמצא בחופשת הקיץ, התיירות בדובאי איננה נמצאת בשיאה בחודש זה.

עם זאת, זהו זמן מצוין לחופשה במלון יוקרתי, ביקור בפארקי המים המדהימים של דובאי ושכשוך בבריכות המעלפות.

אוגוסט

אם אתם נופשים בדובאי באוגוסט ומישהו שואל אתכם כמה מעלות עכשיו בדובאי – תוכלו לענות לו "1,000 בקירוב" מבלי לצחוק, כי זה מרגיש ממש כך. זהו החודש החם והלח ביותר בעיר, אם כי בסופו מתחילים להרגיש לעתים הקלה מסוימת בעומס החום – אך לא כדאי לבנות על זה.

על מה כן כדאי לבנות? על המזגן במלון. חופשה שכזו היא לגמרי הזמן להתפנק בחדר שווה עם מיזוג אוויר שיקפיא לכם את העצמות.

דובאי בסתיו

בדובאי אין עונות מובהקות, למעט החלוקה הברורה יחסית בין חורף לקיץ ועדיין, ספטמבר מביא עמו מגמת התקררות מסוימת המסמלת בעיני האופטימיים שביננו את בוא הסתיו. מבחינת מגמת ההתקררות וכל הקשור במזג אוויר בדובאי, חודשי הסתיו הם ספטמבר עד נובמבר.

זה סתיו זה? ובכן, לא ממש. אבל כמו שאמרנו – הכל בחיים יחסי ואם נשווה את מזג האוויר לזה שהכרנו במהלך חודשי הקיץ, הרי שכעת הטמפרטורות עומדות בממוצע על 27-34 מעלות ומדובר בשינוי מהותי.

בנוסף, בחודשי הסתיו ניתן לצפות לעתים (רחוקות) למשקעים ואם נשקלל את כל הפרמטים יחדיו, הרי שמדובר בעונה נוחה לחופשת בטן-גב, עם כמה ימים סבירים לטיולים רגליים.

פעילות מומלצת: כל מה שכיף לעשות בקיץ לצד בטן-גב, טיולים מתונים ואטרקציות באוויר הפתוח – גני חיות, אקווריום, נקודות תצפית ועוד.

ספטמבר

ספטמבר בדובאי עדיין חם כאמור, אך מדובר בהקלה משמעותית לעומת חודשי הקיץ עם אירועי גשם בודדים וערפילים מעת לעת. בתקופה זו עדיין ניתן ליהנות מהעובדה כי מי הים חמים אך בשילוב עם האפשרות לבלות באטרקציות שאינן מקורות – זוהי תחילתה של עונת התיירות המבוקשת בעיר התוססת דובאי.

אוקטובר

במהלך חודש אוקטובר מגמת ההתקררות ממשיכה, אם כי עדיין מדובר בטמפרטורות חמות יחסית שעומדות על 35 מעלות בממוצע – בהחלט לא קריר. בנוסף, ישנה הקלה בלחות, מי הים מתקררים מעט וכעת עומדים על 30 מעלות בלבד (כאמור, יחסיות) והמוני המבקרים פוקדים את האטרקציות המרכזיות שעד כה היה חם מדי מכדי ליהנות מהן באמת.

אם אתם מטיילים בדובאי בהרכב משפחתי – זה לגמרי הזמן לצאת לטיול בפארק ולבקר בעולם השעשועים של פארק פרארי.

אירועים מיוחדים באוקטובר בדובאי: GITEX: שבוע הטכנולוגיה של דובאי (GITEX Technology Week), ליל כל הקדושים (Halloween).

נובמבר

בנובמבר מזג האוויר בדובאי צונח במידה ניכרת וזהו שיא הסתיו, עם ממוצע טמפרטורות שעומד על פחות מ-30 מעלות, מה שמושך לדובאי המון מבקרים ומתחיל את העונה התוססת והעמוסה ביותר בעיר, אשר תגיע לשיא בחודשים הבאים.

למרות הירידה בטמפרטורות, נובמבר נחשב חודש יחסית יבש מבחינת משקעים ואם תשאלו אותנו, הבונוס הכי גדול בחודש זה הוא הראות המצוינת שמאפשרת ליהנות מתצפית פנורמית מרהיבה על העיר – זמן מושלם לטפס לאחד מגורדי השחקים בהם מרפסת הצופה לעיר, או ליהנות מצניחה חופשית.

אירועים מיוחדים בנובמבר בדובאי: שבוע העיצוב של דובאי (Dubai Design Week), אתגר הכושר של דובאי (Dubai Fitness Challenge)

דובאי בחורף

כמה מעלות עכשיו בדובאי? אם בשיא הקיץ עניתם בקלות "1,000!", הרי שעכשיו מזג האוויר בדובאי נוח הרבה (הרבה!) יותר ואמנם הטמפרטורות לא מתקרבות אפילו למה שאנחנו מכירים כ"חורף אירופאי", אבל הלילות הקרירים בהחלט מצדיקים לבוש ארוך קל.

כמה קר? ביום 20-23 מעלות ואילו בלילה הטמפרטורות הממוצעות עומדות על כ-15 מעלות, כאשר השיא המתועד הינו 2 מעלות צלזיוס בלבד. על זה נאמר – בררררררררר!

ומה לגבי משקעים? לעתים נדירות בלבד, אבל כמו שאומרים Never say never – זה בהחלט יכול לקרות.

כשזה נאמר, חשוב לזכור כי בהשוואה למדינות אירופאיות, מדובר ביעד חם למדי, כך שבחודשים אלה פוקדים את דובאי המוני תיירים ממדינות קרירות והעומס מורגש היטב באטרקציות, כמו גם במחיר מקומות הלינה.

פעילות מומלצת: הכל מהכל, כולל טיולי יום, שייט ביאכטה וטיולי שטח במדבריות, למעט בטן-גב על החוף (אלא אם יש לכם מורשת נורדית).

העיקר, חשוב לזכור שבלילות הטמפרטורה צונחת ויכולה להגיע גם ל-10-12 מעלות, לכן חשוב לארוז ציוד חם ולהיערך לכך שיתכנו (מעט) ימים גשומים.

דצמבר

מזג האוויר בדובאי בחודש דצמבר נעים במיוחד ולכן הוא מהווה יריית פתיחה לעונה המתויירת ביותר בדובאי, כך שאם אתם רוצים ליהנות משלל האטרקציות והפעילויות שיש לעיר המדהימה הזאת להציע – זה בהחלט הזמן לבקר בה. בנוסף לפעילויות מהנות, ניתן להרגיש בחודש זה אווירה שמחה הקשורה לסוף השנה האזרחית וחג המולד – חגיגה ללב ולעיניים.

מבחינת טמפרטורות, מדובר בממוצע של 25 מעלות, אם כי לא נדיר להיתקל בימים חמים עם 30 מעלות במהלך היום, עם ירידה ניכרת לקראת שעות הערב. המשמעות היא שבשעות היום בהחלט תוכלו להסתובב עם לבוש קצר, אך לשעות הערב מומלץ להצטייד בעליונית חמימה ויותר מכך, אם אתם מתכוונים לטייל במדבר.

אירועים מיוחדים בדצמבר בדובאי: יום העצמאות של איחוד האמירויות (UAE National Day), יום הזיכרון (Commemoration Day), חגיגות חג המולד וערב השנה האזרחית החדשה.

ינואר

דובאי בינואר נחשבת תוססת במיוחד. זהו שיא עונת התיירות והעיר עמוסה במבקרים, האטרקציות מלאות ומזג האוויר מושלם לטיולים באוויר הפתוח – זהו החודש הקר ביותר בדובאי ועל כן הוא הנעים ביותר, כך שמדובר בזמן האולטימטיבי ליהנות בו מחוויית דובאי מלאה ומושלמת.

למרות הטמפרטורות הקרירות (בעיקר בשעות הערב כמובן), חודש זה איננו מאופיין במשקעים כמעט, לכן אם חשקתם בקמפינג מדברי, תצפית כוכבים או טיול יום בו תבקרו במקומות המסקרנים שדובאי מציעה למבקריה – מדובר בהזדמנות מופלאה.

אירועים מיוחדים בינואר בדובאי: פסטיבל הקניות של דובאי (Dubai Shopping Festival), פסטיבל האורות של דובאי (DSF Drone Light), מרתון דובאי (Dubai Marathon), יום ראש השנה האזרחית החדשה (New Year’s Day).

פברואר

פברואר הוא החודש הגשום ביותר בדובאי, עם ממוצע של 5 ימי גשם – אם כי בשנים האחרונות אירועי הגשם הופכים תכופים יותר, אבל עדיין לא בצורה שתמנע מכם ליהנות מהעיר המשגעת הזאת ולכן גם פברואר נחשב לתקופה מעולה לבקר בדובאי ויש המון אטרקציות נהדרות ליהנות מהן בחודש זה, והן עמוסות למדי.

מבחינת מזג אוויר תוכלו לצפות לטמפרטורה ממוצעת של 20-25 מעלות ביום וכ-15 מעלות בלילה, מה שאומר שלא צפויים עומסי חום, למרות ההתחממות ההדרגתית שניתן להבחין בה, לקראת האביב.

אירועים מיוחדים בפברואר בדובאי: פסטיבל הג'אז הבינלאומי של דובאי (Dubai International Jazz Festival), יריד הכלות השנתי של דובאי (Dubai Bride Show), יום האהבה (St. Valentine’s Day).

דובאי באביב

כפי שסיפרנו, דובאי פורחת דווקא בחורף (לפחות בכל הקשור לסצנת התיירות), אבל גם בחודשי האביב מדובר בתקופה נעימה יחסית מבחינת מזג אוויר בדובאי ולמרות העלייה המורגשת בטמפרטורות ובלחות – בהחלט ישנם ימים רבים עם מזג אוויר מסביר פנים שיאפשר לכם ליהנות מהעיר ולא רק במקומות הממוזגים שבה.

כמה חם? מתחמם, אבל רוב הזמן נסבל וככל שמתקרבים לקיץ, עולות הטמפרטורות ואחוזי הלחות איתן. לצורך ההשוואה, את מרץ נפתח עם טמפרטורה ממוצעת של 25 מעלות ואילו במאי חלה התחממות משמעותית ובמהלך היום הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 35 מעלות.

מבחינת משקעים יתכנו ימי גשם בודדים שהולכים ומתמעטים ככל שמתקרבים לקיץ, אך כדאי להיערך לקראתם, כמו גם להצטייד בעליונית קלילה לשעות הערב שעדיין עשויות להיות קרירות. בנוסף, לעתים ישנן רוחות חזקות במהלך חודשי האביב, אשר גורמות לסופות אבק וחול.

פעילות מומלצת: בשל הרוחות החזקות האביב בדובאי פחות מתאים לטיולים במדבר, אך למעט הפעילות הזו תוכלו ליהנות מטיולים באוויר הפתוח כמו גם מאטרקציות מקורות, כל עוד לא חם מדי.

מרץ

חודש מרץ הוא החודש הראשון המסמל את תקופת האביב בדובאי ולמרות שמזג האוויר בו דומה יותר לחורף לעומת הקיץ, לא ניתן להתעלם מהעלייה בטמפרטורות שעומדות בממוצע על 25 מעלות כעת. למרות זאת, עדיין אין עלייה משמעותית באחוזי הלחות ולכן גם מרץ נחשב חודש מומלץ ופופולרי לביקור בדובאי.

למרות הנתונים הסטטיסטיים, חשוב לקחת בחשבון שעם שינויי האקלים, יש יותר ויותר ימים עם טמפרטורות קיצוניות ביחס לממוצע העונתי ולכן כדאי להיערך לכך שיתכנו ימים חמים בהם הטמפרטורה תהיה 30 מעלות ואף יותר – אז אם בניתם על טיולי שטח, מומלץ (בחום) שתכינו תוכנית מגירה עם אטרקציות מקורות וממוזגות.

אירועים מיוחדים במרץ בדובאי: פסטיבל האוכל טעם דובאי (Taste of Dubai), תצוגת אמנות בינלאומית בדובאי (Art Dubai), יום האם (Mother’s Day), יום האישה הבינלאומי (International Women’s Day), יום פטריק הקדוש (St. Patrick’s Day).

אפריל

מזג האוויר בדובאי ממשיך להתחמם בחודש אפריל, שעדיין נמנה בין החודשים המתויירים בעיר אך עומס החום מתחיל להיות מורגש, הלחות נותנת אותותיה ועדיין ייתכנו סופות חול ואבק, כך שמחירי הלינה הופכים שפויים יותר ואם רציתם להתפנק במלון יוקרתי, בהחלט תוכלו למצוא דילים שווים.

כמה חם? טמפרטורה ממוצעת של 35 מעלות, לחות גבוהה ולא פחות מאשר 10 שעות שמש מדי יום, מה שיכול להקשות לעתים על בילוי באטרקציות שאינן ממוזגות. עם זאת, גם הים מתחיל להתחמם, כך שניתן להתרענן עם אטרקציות ימיות ואם בניתם על חופשת בטן-גב לוהטת, זה אחלה עיתוי.

אירועים מיוחדים באפריל בדובאי: חגיגות חג הפסחא (Easter).

מאי

החום כבר כאן ואמנם לא נכנסנו רשמית לעונת הקיץ, אך בהחלט לוהט בדובאי בחודש מאי עם טמפרטורות שיכולות לטפס ל-40 מעלות, מה שאומר שכדאי מאוד להיערך לחופשה שתתקיים ברובה באתרים סגורים וממוזגים.

למרות עומס החום, החדשות הטובות הן שבמאי נפתחות הרבה אטרקציות שמתאימות לבילוי משפחתי כמו פארקי המים המפורסמים של דובאי, המשלבים הנאה צרופה לגדולים ולקטנים, בילוי באוויר הפתוח ובעיקר – פריקת אנרגיות מטורפת כך שבסופו של יום תחזרו למלון כשאתם עייפים (מאוד) ומרוצים.

העונה הטובה ביותר לטיול בדובאי

מהי העונה הכי טובה לטייל בדובאי? התשובה לכך אינדיבידואלית כמובן ותלויה לא רק בהרכב המטיילים אלא גם במזל, כי לא משנה מה אומרות התחזיות, מזג האוויר בדובאי יכול להיות שונה בתכלית ולכן כדאי להיערך לכל תרחיש.

עם זאת, בהחלט ניתן להצביע על עונה מומלצת לטיול משפחתי, עונה מושלמת לתרמילאים ועונה תוססת במיוחד מבחינת עומס תיירות.

טיול משפחתי בדובאי

עבור טיול משפחתי היינו רוצים לשלב אטרקציות מסעירות כמו פארקי מים, עם טמפרטורת מי ים מפנקת ושמש, אך בלי יותר מדי עומס באטרקציות השונות, מחירים שפויים במקומות הלינה ואם אפשר – שלא יהיה כבשן בחוץ. אם משקללים את כל הדרישות, החודשים המושלמים לחופשה משפחתית בדובאי הם מאי ואוקטובר.

טיול תרמילאים בדובאי

עבור תרמילאים נבקש מזג אוויר קריר יותר, אך לא קר מדי וכמובן – ללא סופות חול ואבק. החודשים המומלצים ביותר בהיבט זה הם נובמבר עד ינואר. גם פברואר ומרץ נחשבים נעימים יחסית, אך ישנם יותר ימים חמים ואם לוקחים בחשבון את האפשרות לסופות אבק וחול – כדאי להיערך עם תוכנית חלופית.

אם אין לכם העדפה מיוחדת ואתם גמישים מבחינת תוכניות, תוכלו להגיע לדובאי לאורך השנה כולה, אם כי אם לוקחים בחשבון את מזג האוויר ורוצים להכיר את דובאי האמיתית (ולא לבלות את כל החופשה במלון או בקניון), כדאי לבחור בחודשי החורף והחודשים הסמוכים להם – אוקטובר עד אפריל או דצמבר עד פברואר למי שרוצה ללכת על בטוח.

יחד עם זאת, יש גורמים נוספים שכדאי לקחת בחשבון, כמו למשל אירועים מיוחדים, פסטיבלים והופעות והן את תחומי העניין שלכם – למשל, אם אתם חובבי שופינג, סקי (מתחם "סקי דובאי!") או חסינים לחום, בהחלט תוכלו למצוא המון פעילויות מהנות בדובאי גם במהלך חודשי הקיץ. לצד פעילויות מהנות, חודשים אלה הרבה פחות עמוסים בתיירים ולכן כל מה שקשור בסצנת התיירות, זול הרבה יותר – הזמנות נהדרת ליהנות מחופשה הרבה יותר זולה בדובאי, אפילו בהרכב משפחתי.

השפעת (שינוי) האקלים על חופשה בדובאי

נכון, דיברנו הרבה על מזג האוויר בדובאי ונראה שכבר סיפרנו לכם (כמעט) כל מה שחשוב וחובה לדעת. אבל לפני שנמשיך הלאה לנושאים חשובים כמו מה ללבוש לחופשה בדובאי וכו', נרצה להתעכב על האקלים בדובאי.

מזג האוויר בדובאי מושפע מ-2 גורמים מרכזיים:

  • דובאי נמצאת באזור אקלים טרופי

אזור אקלים זה מאופיין בשעות אור רבות, מזג אוויר חם ולחות גבוהה, בדומה למדינות נוספות כמו מצרים, מקסיקו ועוד. הלחות הגבוהה יכולה להוביל בסופו של דבר לממטרים מקומיים, אם כי הם נדירים יחסית באזור דובאי ולכן גם אם תשכחו לקחת מטריה – ככל הנראה לא תהיה לכך השפעה משמעותית, אם בכלל, על החופשה שלכם.

  • שינויי אקלים גלובליים

שינויים אלה גורמים למזג האוויר להתנהג בצורה קיצונית יותר משנה לשנה, בעיקר בחורף ובקיץ – כך שהקיץ הופך לוהט יותר ובחורף יש יותר ימי גשם לעומת שנים קודמות, גם אם הם עדיין מעטים.

מעניין לדעת כי למרות העלייה בימי הגשם, הם עדיין אינם מספקים ודובאי סובלת ממחסור במים. לכן, בשנים האחרונות נעשות פעולות שתכליתן הגברת ימי הגשם, אבל עד שמטרה זו תושג, דובאי עדיין נחשבת ליעד נחשק בקרב כל מי שרוצה ליהנות מחורף נטול ממטרים, יחסית.

טמפרטורת המים בדובאי

דובאי לוהטת חלק ניכר מהשנה ולא משנה אם אתם אוהבים את זה או לא, יש לכך יתרון גדול – טמפרטורת מי הים גבוהה גם היא, כך שניתן ליהנות משכשוך מרענן במים כמעט לאורך השנה כולה ואפילו בחורף.

אבל אם כבר הזכרנו את החורף – גם בימים בהם טמפרטורת המים ידידותית למשתמש, ייתכן ומזג האוויר מחוץ להם יהיה קריר מדי לאורחים מישראל, כך שלא היינו בונים על חופשת בטן-גב בחודשים דצמבר עד פברואר.

בכל אופן, מבחינת מי הים, הם מתאימים לרחצה ופעילויות ספורטיביות שונות, עם טמפרטורה שנעה לאורך השנה בין 22 מעלות בממוצע בחודשי החורף לכמעט 40 מעלות בממוצע בשיא הקיץ. לצורך השוואה, בישראל טמפרטורת המים עומדת על 23 מעלות בחודש מאי ועולה ל-30 מעלות בחודש אוגוסט.

אם כך, בהשוואה לחורף הישראלי, בו טמפרטורת המים הממוצעת בחופי ישראל עומדת על 17-18 מעלות, דובאי הרבה יותר נעימה, אך החודשים הכי נעימים מבחינת שחייה, פעילויות ימיות ובטן-גב בדובאי, הם סוף מרץ ונובמבר.

ומה לגבי הקיץ? המים לוהטים, אך עדיין קרים יותר לעומת האוויר שמחוץ להם ולכן אם מדובר בגיחה קצרה, היא תהיה מרעננת ואילו בשהות ממושכת יותר ייתכן ותבינו כי אתם למעשה מתבשלים במרק ותעדיפו לבלות בבריכת המלון או בפארקי המים האדירים של דובאי.

מה לובשים בחופשה בדובאי

מזג האוויר בדובאי חם כמעט לאורך השנה כולה, בעיקר אם מסתכלים על שעות האור הרבות ולכן אם אתם מתכננים חופשה בדובאי בחודשים מרץ עד נובמבר, סביר להניח שתוכלו להסתפק בלבוש קצר בלבד, לעומת דצמבר עד פברואר (חורף בדובאי) אז הלילות עשויים להיות קרירים, כמו גם ימי גשם מעטים, שמצדיקים לבוש חמים ומטריה, בעיקר אם אתם בונים על טיול במדבריות או שהות ממושכת באוויר הפתוח.

אך לא רק הטמפרטורות מכתיבות את הלבוש בדובאי, אלא גם המסורת, הדת ומה שביניהן ולכן נהוג להתלבש בדובאי בצורה צנועה, גם בימים החמים ביותר.

מה זה אומר? בפשטות – באיזורים ציבוריים (כמו סיור ברחבי העיר) כדאי להימנע מלבוש חושפני או מינימאלי ואם בארץ הייתם לובשים שורטס קצרצרים או גופיות עם מחשוף נדיב (תקף לגברים ונשים כאחד) – בדובאי זה לא נהוג ועל מנת לכבד את המקום ותושביו, סבלנים ככל שיהיו, כדאי לדאוג ללבוש אשר מכסה את הכתפיים והברכיים.

איפה כן? במקומות בהם עיקר המבקרים הם תיירים. למשל:

  • בבית המלון (אלא אם מצוין כי יש קוד לבוש מסוים, בדרך כלל באזורים ציבוריים כמו הלובי, חדר האוכל וכדומה) תוכלו ללבוש מכנסיים קצרים, גופיה ואפילו בגד ים (בשטח הבריכה).
  • בפארקי המים וחוף הים תוכלו להתלבש כפי שתרצו, אך אם מדובר במקומות בהם מבלים גם המקומיים, יתכן ויהיה מי שיבקש מכם להתכסות – אצל גברים תספיק חולצה (כך שתהיו בסך הכל עם חולצה קצרה או גופיה, ומכנס בגד ים) ואצל הנשים הכוונה היא לבגד ים שלם (לא ביקיני), או עליונית קלילה.
  • אטרקציות סגורות נוספות.

כך או כך, לא משנה היכן תבלו ואפילו אם אתם מתכננים להעביר את כל שהותכם בדובאי בשטח המלון, כדאי שתצטיידו במשהו קליל להתכסות בו ולא משנה האם אתם גברים או נשים – קחו עליונית מאווררת שתכסה את הידיים ומכנסיים או בד שניתן לקשור על המותניים, לכיסוי הרגליים והמשיכו לטייל בראש שקט.

לסיכומו של דבר, למרות שנהוג לחלק את מזג האוויר בדובאי לחורף וקיץ, בהחלט יש בעיר התוססת הזאת גם עונות מעבר ולמרות התמיד שלה כיעד חם ולח כמעט באופן תמידי, הרי שיש לא מעט הזדמנויות לבקר בה וליהנות ממזג אוויר נעים, אשר מתאים לבילוי באוויר הפתוח, הנראה מהמדבר המרהיב של דובאי והיכרות עם דובאי האמיתית.

כך או כך, לא משנה מתי תבחרו לבקר בדובאי צפויה לכם חופשה בלתי נשכחת, עם נופים עוצרי נשימה, חוויה קולינרית עשירה, שופינג מטורף ואווירה מיוחדת שלא דומה לשום מקום אחר בעולם. תהנו!

5/5 - (1 vote)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן