Skip to content
איחוד האמירויות המדריך המלא למטיילים

טיול מאורגן לדובאי בקבוצות קטנות עם מומחים

מעוניינים להצטרף לטיול? או רוצים עוד פרטים?

    מגוון טיולים מאורגנים

    טיול לדובאי – טיול עצמאי או טיול מאורגן?

    "הסכמי אברהם", הסכמי השלום והנורמליזציה שנחתמו לאחרונה בין ישראל ובין איחוד האמירויות הערביות, פתחו עבורנו, הישראליות והישראלים, עולם חדש מופלא של תיירות. רובנו היינו רגילים בעיקר לתיירות ביעדים אירופאיים או מערביים אחרים, כמו ארצות הברית. האמיצות והאמיצים הרחיקו למזרח הרחוק או לדרום אמריקה, לרוב עם תרמיל גדול על הגב.

    אבל דווקא כאן, בשכונה שטופת השמש והיפה שלנו, בה רוב השנה נעים ונוח לטייל – המזרח התיכון – לא הרבינו לטייל ולבקר. למעשה, שתי המדינות היחידות אליהן היינו מוגבלים (לפחות רובנו) היו ירדן ומצרים, כאשר לעיתים אזהרות המסע מנעו מאיתנו לבקר אפילו בהן.

    כעת, עם חתימת ההסכמים, אפשר כבר להתחיל לתכנן את הביקור הייחודי בבירה הלא רשמית של איחוד האמירויות – דובאי. אז מה יש לראות בדובאי? מה חשוב לדעת לפני שמתארגנים לנסיעה? והאם יציאה כחלק מטיול מאורגן עדיפה על פני טיול עצמאי? על כל ועוד תוכלו לקרוא במאמר הבא.

    מיהי דובאי?

    איחוד האמירויות, כשמו כן הוא – הוא איחוד של כמה אמירויות חשובות במפרץ הפרסי. האמירות השנייה בגודלה מבחינת שטח והגדולה ביותר מבחינת אוכלוסייה היא האמירות דובאי, שעיר הבירה שלה נושאת שם זהה והיא העיר המאוכלסת ביותר בכל רחבי איחוד האמירויות הערביות.

    העיר, השוכנת על חופו הדרום מזרחי של המפרץ הפרסי, מאכלסת למעלה מ- 2.5 מיליון תושבות ותושבים, רובם המכריע עובדות ועובדים זרים. איחוד האמירויות בכלל, ודובאי בפרט, מהווים יעדים פופולריים ביותר עבור נשות ואנשי עסקים, בעיקר עקב מדיניות מס יוצאת דופן, מה שהפך את דובאי ושאר הערים באיחוד לערים בינלאומיות חשובות ביותר.

    דובאי ידועה בעושר הרב של תושביה, המתבטא בשני מאפיינים עיקריים אותם כל תיירת ותייר יוכלו לספוג לאורך כל השהות שלהם במקום: יוקרה וגודל.

    היוקרה מתייחסת למודרניות של המבנים, לתאורת החוצות המרשימה, ולפאר המשלב בין מערבי לערבי בכל בניין, בכל פארק ובכל פינת רחוב.

    והגודל – אם חשבתם שבארצות הברית אוהבים את הכל בגדול וכמה שיותר (בכל זאת, ארץ הולדתו של הביג מק), כשתגיעו לדובאי תצטרכו לחשוב שוב. בדובאי ישנם כמה שיאים עולמיים והיסטוריים הנוגעים לגובה של מגדלים או לשטחם של פארקים מלאכותיים – ורובם מהווים אטרקציות תיירותיות יוצאות דופן, כפי שמיד יפורט.

    עוד על דובאי  בויקיפדיה – לינק

    בורג' ח'ליפה: מעל כולם – גורד השחקים הגבוה ביותר בעולם

    היעד הראשון בו חובה לבקר בדובאי, והוא שהפך לאייקון החשוב ביותר במירוץ האמירותי להשגת הכרה בינלאומית בהישגים אדריכליים יוצאי דופן, הוא כמובן הבורג' ח'ליפה – גורד השחקים הגבוה ביותר בעולם. את השיא שלו, אגב, יהיה קשה מאוד לשבור.

    הבורג' ח'ליפה מתפאר בגובה של 828 מטר המתפרשים על פני 163 קומות – מספר קומות שאין לו אח ורע בעולם מאז הקמתו של המגדל שהסתיימה בשנת 2010.

    על מנת לקבל מושג לגבי עוצמת ההישג, נכון להיום המגדל השני בגובהו בעולם מתנשא לגובה של "רק" 632 מטר עם 128 קומות "בלבד" – מגדל שנגחאי שבסין: המגדל השני בגובהו בעולם מהווה רק כשלושה רבעים מהבורג' ח'ליפה האימתני.

    במגדל יש שתי תצפיות ענק, מלון פאר (הנמצא ברשימת עשרת המלונות הכי מפוארים בעולם) ועשרות מסעדות ובתי קפה. לא משנה איזו פעילות תבחרו לעשות במגדל או בסביבתו, חשוב לוודא להזמין כרטיסים מראש כדי להימנע מהמתנה ארוכה שעלולה לעלות בזמן יקר.

    איי התמרים – איי ענק מלאכותיים

    כפתרון יצירתי לבעיית הצפיפות ההולכת וגוברת במרכז העיר דובאי, הוקמו החל מתחילת המאה איים מלאכותיים אל מול חופי העיר. באופן זה, אורך החוף של דובאי גדל בלא פחות מ- 520 קילומטר. הבנייה מבוססת על חול הנלקח ממקומות אחרים מקרקעית הים, כך שהאי איננו צף אלא מחובר לקרקעית הים.

    האיים מרשימים במיוחד במבט מרחוק, שכן הם בצורה של עצי תמר פתוחים ונאים, עם סימטריה מושלמת. האיים השונים הוקמו בגדלים שונים, ולכל אחד מהם אופי מעט שונה.

    האי הראשון שהוקם הוא האי ג'ומרה, עליו בעיקר יש בתים, וקוטרו הוא כ- 6 קילומטר. האי השני שכבר מוקם ומאוכלס הוא האי הנושא את המלון בורג' אל- ערב, שזוכה בכתבה זו לפסקה משלו.

    העלייה לאי היא דרך ה"גזע" של העץ. באי עצמו יש אוכלוסייה של כ- 10,000 נפשות, מה שנותן מעט סדר גודל לגבי שטחו הגדול של האי. על האיים כדאי לתצפת מהחוף, אך גם מומלץ להגיע אליהם רגלית, לשוטט על פני הפלא המלאכותי ולפגוש את המקומיים ולנסות להבין מדוע בחרו לגור דווקא שם.

    בורג' אל- ערב

    כאמור, דובאי ואיחוד האמיריות מלאים בשיאים אדריכליים. בורג' אל- ערב הוא אחד מהם. מלון הפאר הזה הוא הרביעי בגובהו בעולם בגובה של למעלה מ- 320 מטר. לשם השוואה, המגדל העגול בעזריאלי בתל אביב הוא בגובה של קצת יותר מחצי מהבורג' אל- ערב.

    עוד ייחוד של המלון הוא שהוא ממוקם על אי מלאכותי מול חופי העיר דובאי. אבל הדבר המיוחד ביותר במלון הוא הצורה המקורית שלו, שהפכה אותו לאחד האייקונים האדריכליים של האיחוד: שירת מפרש. התנועה מסביב למלון היא בעיקר בלימוזינות, אבל עבור הרבה לקוחות של המלון שרוצים להימנע מהפקקים – יש גם כמה מנחתים למסוקים פרטיים.

    במלון יש יותר מ- 200 סוויטות, והעיצוב הפנימי המהווה מחווה לעיצוב ערבי מלכותי משתמש לא מעט בזהב טהור אמיתי.

    לא רבים יכולים להרשות לעצמם לבלות לילה במלון, אבל ביקור באחת המסעדות, גם אם רק בשביל כוס תה אחרי הצהריים, הוא ללא ספק פעילות חובה בביקור בדובאי. תוסיפו על כך שהמלון שנמצא על אי מצריך אישור מעבר ייחודי אפילו רק כדי להתבונן עליו מקרוב, וקיבלתם את אותה המלצה ממקודם – חובה להזמין ביקור מראש.

    האקווריום והמצפה התת-ימי – בתוך הקניון החמישי בגודלו בעולם

    בביקור שלכם בדובאי לא תפסיקו לשמוע על השיאים העולמיים הנשברים. כך יקרה כשתקפצו לבקר בקניון דובאי, שהוא הקניון החמישי בגודלו בעולם, עם שטח של 1.1 מיליון (!) מטר רבוע (קניון מלחה בירושלים מתפרש על 36 אלף מטר רבוע, כעשירית האחוז).

    עם עלות בנייה של יותר מ- 20 מיליארד דולר, יש בקניון 1,200 חנויות, מספר שווקים, מפל, פארק שעשועים, וגולת הכותרת שנמצאת דווקא מתחת לפני השטח – האקווריום.

    מיכל המים בקומת הקרקע מכיל 10 מיליון ליטר מים, שבהם יותר מ- 33 אלף בעלי חיים ימיים, שהובאו מכל סוגי מקווי המים בעולם: מהאוקינוסים, מהימים, מהנהרות, מהאגמים ועוד.

    אז כשאתם קופצים לקניון הענק המתנשא לגובה רב, אל תשכחו שהאוצר האמיתי שלו נמצא דווקא בקומה התחתונה…

    האם שוק התיירות בדובאי מותאם לקהל הישראלי?

    בהרבה מאוד יעדים פולולריים בקרב ישראליות וישראלים בחו"ל, נותנות ונותני השירות כבר מורגלים במתן שירות לקהל הישראלי. בלא מעט מקומות אפילו יודעים מילה או שתיים בעברית.

    דובאי (ואיחוד האמירויות בכלל) מתמחה אמנם בתיירות, כאשר נתח שוק משמעותי מהכלכלה שלה מבוסס על תיירות חוץ, אולם הקהל הוא בדרך כלל אירופאי או אמריקאי.

    ההסכמים שנחתמו לאחרונה אמנם יאפשרו לכולנו בקרוב לעלות על מטוס ותוך 3 שעות לנחות במקום, אולם ייתכן שאנגלית לא תספיק לכם כדי להסתדר בין נבכי עולם התיירות הערבי. ישנם מספר פערים תרבותיים, שאי ידיעה שלהם עלולה לסבך אתכם בצרות.

    שימו לב, למשל, שלמרות שמדובר במדינה מתקדמת עם קשרים הדוקים עם מדינות המערב, ישנן מגבלות על שתיית אלכוהול ברחובות (איחוד האמירויות היא מדינה מוסלמית), ואפילו הגבלות על הבעת חיבה בין בני ובנות זוג בחוצות. טעויות מסוג זה יכולות להימנע ביתר קלות בהצטרפות לטיול מאורגן.

    האם הטיול לדובאי מתאים גם לדתיים?

    תאמינו או לא, אבל בדואבי קיימת קהילה יהודית מבוססת, שנהנית מהחיים המתקדמים שמציעה דובאי. הקהילה קיימת זה למעלה מ- 10 שנים, ולרשותה בית כנסת מפואר, רב, וחיי קהילה ענפים. תאמינו או לא, אבל גם בדובאי קיים בית חב"ד, שכבר מצפה לארח את אלפי הישראלים שצפויים להגיע לטייל בדובאי. הודות לכך, הטיול בדובאי צפוי להתאים גם לדתיים – ניתן יהיה להתבסס על רשימות הכשרות בהם משתמשת הקהילה היהודית, ולהיעזר בהן, להתפלל בבית הכנסת של הקהילה, ולרכוש מוצרים כשרים מהקהילה היהודית. לא מן הנמנע כי בשנים הקרובות גם ייפתח בית מלון כשר בדובאי, שימשוך אליו אלפי דתיים בחגים ובחופשות.

    אבל אפשר לקרוא היום הכל באינטרנט, לא?

    דווקא בגלל ששוק התיירות בדובאי כל כך גדול, קל מאוד ללכת לאיבוד בין כל ההמלצות שיש באינטרנט. שימו לב שהאתרים המספקים המלצות באנגלית או בספרדית, השפות הנפוצות, כוללים המלצות המותאמות ללאומים ועמים מכל רחבי הגלובוס, וייתכן שהן פחות נוגעות אלינו.

    לגבי יעדי תיירות אחרים, הקהל הישראלי הספיק לשים טביעת רגל, ולגבש המלצות בעברית המקלות לנו על החיים כאשר אנו מתכננות טיול לחו"ל. במקרה של איחוד האמירויות, ייקח עוד כמה שנים טובות עד שיתגבש חומר איכותי ומותאם בנושא. ועד אז, תוכלו ליהנות הרבה יותר במסגרת טיול מאורגן, ועם החזרה לארץ להיות החלוצות בגיבוש ההמלצות לקהל הישראלי.

    לעוד מידע על דובאי למטיילים באתר הרשמי שלה – לינק

    איך מסתדרים על ההזמנה מראש של כרטיסי כניסה למקומות?

    הפופולריות של דובאי הפכה כמעט כל יעד תיירות לכזה הדורש הזמנה של כרטיסי כניסה מראש – גם אם מדובר רק בתצפית, בכניסה למלון וכדומה. בטיול עצמאי, תצטרכו לתכנן היטב את כל הפרטים מראש, ולתזמן את כרטיסי הכניסה בהתאם.

    לעומת זאת, בטיול מאורגן תוכלו לזכות בשקט נפשי, להיות בטוחות ובטוחים שתזכו לראות את כל יעדי החובה בעיר, ולא לשאת את המטרד של הזמנת הכרטיסים בנפרד לכל אתר ואתר.

     

    הכתבה ציינה מספר דוגמאות קטן של ההיי-לייטס החמים ביותר בדובאי. אולם, לדובאי יש עוד הרבה מה להציע ולהראות. גם בלי להספיק הכל, טיול מאורגן לדובאי יכול לתת לכם הצצה נדירה וחוויה מיוחדת במינה, באחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר בעולם שעד עתה היו סגורים דווקא לקהל שהכי אוהב לטייל בעולם – הקהל הישראלי.

    טיסה מהנה ובטוחה!

    חדש בבלוג

    Nothing found.

    בשיתוף

    דילוג לתוכן