Skip to content

ראס אל – ח'ימה

הכירו את הנסיכות הגבוהה ביותר באיחוד האמירויות: ראס אל – ח'ימה

כאשר אנו חושבות וחושבים על איחוד האמירויות הערביות, עולות לנגד עינינו בדרך כלל תמונות של מגדלי ענק, שלטי חוצות נוצצים, ותפאורה מערבית מפוארת מקושטת בכאפיות ובגלביות לבנות ומלכותיות.

התמונות האלה לא באות אלינו סתם: העניין הוא שמבחינת שיווק תיירותי, שתי הערים הגדולות של איחוד האמירויות הערביות שולטות לחלוטין במפה – אבו דאבי ודובאי.

אבו דאבי, בירת האיחוד, היא גם העיר הגדולה ביותר מבחינת שטח, ובין היתר מהווה את המשכן של נמל התעופה הבינלאומי המרכזי של המדינה. הנסיכות אבו דאבי התפרסמה גם בזכות מבנים מפורסמים השוכנים בשטחה, כגון מסגד שייח' זייד שהוא אחד מעשרת המסגדים הגדולים ביותר בעולם, מוזיאון הלובר של איחוד האמירויות המתואם עם הלובר המקורי שבפריז, וגורדי השחקים איתיח'ד המככבים בסרט "מהיר ועצבני 7".

דובאי השכנה, ובלבה העיר בעלת אותו השם, היא ללא ספק הבירה הבלתי רשמית של האיחוד. אם אתם רוצים או רוצות מסע לעתיד – לשם פניכם, עם המגדל הגבוה ביותר בעולם הבורג' ח'ליפה (828 מטר, כמעט כפול מהמגדל הבא ברשימת גורדי השחקים שבטוקיו), אחד מהקניונים הכי גדולים בעולם, מלון בצורת סירת מפרש הממוקם על אי מעשה ידי אדם, ועוד.

הפאר של נסיכויות אלה כל כך משמעותי, שהוא מעט מאפיל על שמעם של חמש הנסיכויות האחרות, המרכיבות את הפדרציה שבמפרץ הפרסי: מלבד דובאי ואבו דאבי, ישנן אל שארג'ה, עג'מאן, ואום אל – קיוין הקטנות, פוג'יירה, והאחת שלשמה התכנסנו – ראס אל – ח'ימה (Ras al Kaimah).

מדוע כדאי לבקר בראס אל – ח'ימה?

כפי ששמה מעיד עליה, "ראש האוהל" בעברית, מדובר בנסיכות הגבוהה ביותר באיחוד. נכון, הבורג' ח'ליפה שבדובאי גבוה מאוד, אך עדיין לא הצליח לעקוף את ראס אל – ח'ימה, שבשטחה נמצא ההר ג'בל ג'איס, ההר הגבוה ביותר באיחוד האמירויות, עם גובה של קרוב ל- 2000 מטר מעל פני הים.

ההר עצמו איננו סיבה מספקת לקפוץ לבקר: חשוב ממנו, ראס אל – ח'ימה עדיין שומרת על המסורת המקומית הערבית הכל כך מיוחדת, שהופכת את הביקור שלנו הישראליות והישראלים מיוחד במינו. עד חתימת הסכמי השלום בין איחוד האמירויות הערביות ובין ישראל, "הסכמי אברהם", יכולנו לבקר בשכונה שלנו במזרח התיכון רק במצרים ובירדן הסמוכות, וכעת נפתח עבורנו עולם חדש מופלא של תיירות מרעננת ומעניינת.

הנסיכות ראס אל – ח'ימה היא הצפונית ביותר באיחוד, וגובלת עם עומאן (שאולי גם איתה בקרוב ייחתמו הסכמי נורמליזציה). מבחינת שטח היא הרביעית בגודלה, אך עם שטח של פחות מ- 2000 מטר רבוע, היא תופסת רק כ- 2 אחוזים מהשטח הכולל של האיחוד. אוכלוסייתה מונה כ- 417,000 תושבות ותושבים – קצת פחות מתל אביב יפו.

הנסיכות גובלת במפרץ הפרסי (או המפרץ הערבי, כפי שמכנים אותו תושבי האיחוד), וסמוכה מאוד למפרץ עומאן. היא מוקפת בהרי חג'ר האימתניים, בעלי המצוקים החדים, ומאופיינת בחופים מרהיבים, רחובות ססגוניים בערים ובכפרים, נאות מדבר שמשיים, אתרים היסטוריים ופרה- היסטוריים ועוד.

השילוב של נופי בראשית עם היסטוריה עשירה, תרבות מרתקת ורוגע טבעי נדיר, הופכים אותה לאחד היעדים ההרפתקניים ביותר באיחוד, שצובר פופולריות רבה בשנים האחרונות, אך עדיין לא הוצף לחלוטין בתיירות ותיירים כמו שקרה לנסיכויות הגדולות. אז מתי לבוא? מה אפשר לראות שם? וכמה התענוג יעלה? על כל השאלות האלה ועוד תוכלו למצוא מענה במדריך הבא.

 

מתי הכי מתאים לבקר בראס אל – ח'ימה?

הקיץ החם של ראס אל – ח'ימה הוא גם המאפיין של שאר הנסיכויות והמדינות באזור, הופך את הביקור ללא הכי מומלץ, בלשון המעטה. בחודשים יוני – אוגוסט הטמפרטורות יכולות להגיע לכ- 49 מעלות צלזיוס, ורמות הלחות גבוהות מאוד. בנוסף, מיקומה הצפוני יחסית מאפיין אותה בימים ארוכים של עד 14 שעות, וגם סופות אבק מהמדבריות הופכים את הביקור ללא פשוט.

הסתיו מתפרש על פני ספטמבר – נובמבר, בו הטמפרטורות יורדות מעט, אך עדיין מי הים יהיו חמים מההרתחה שעברו במהלך הקיץ. נובמבר עצמו הוא כנראה החודש הטוב ביותר לביקור. אם יתמזל מזלכם לטייל בעונה זו, יש לדאוג להזמין את האטרקציות הרצויות מראש, משום שמדובר בעונת התיירות העמוסה יחסית.

בין דצמבר לפברואר באופן רשמי מתקיים החורף, אך אם תגיעו בחודשים אלה – כנראה לא תצטרכו להביא אתכם מעיל. הטמפרטורות כמעט אף פעם לא יורדות מתחת ל- 22 מעלות צלזיוס, טמפרטורת המים מושלמת לספורט ימי או סתם רחצה, וכמה פסטיבלים וחגיגות שמתקיימים בדצמבר יכולים להיות בונוס מדהים לביקור. גם במקרה של החורף, מומלץ להזמין כמה שיותר זמן מראש.

ולבסוף, האביב שבין מרץ למאי, הוא גם נעים, ולקראת סופו הטמפרטורות מתחילות לטפס לכיוון ה- 40 מעלות צלזיוס. בתחילתו ייתכנו כמה ימי גשם בודדים, אך לא משהו שצריך להטריד במיוחד: הנסיכות המדברית לא התברכה בהרבה גשמים. בכל אופן, תחילת האביב היא עדיין זמן מתאים לבקר ללא חשש, וככל שמתקדמים לקיץ – ייתכן שתרצו לחשב מסלול מחדש.

 

כיצד אפשר והכי משתלם להגיע מישראל לראס אל – ח'ימה?

ראס אל – ח'ימה היא אמנם הרביעית בגודלה באיחוד, אך אין בשטחה נמל תעופה בינלאומי. נמלי התעופה הבינלאומיים הקרובים נמצאים בדובאי ובאבו דאבי.

מהצד שלנו, חברת "ישראייר" הודיעה כי תחל להפעיל קו טיסות ישיר, בשלב ראשון לאבו דאבי. יחד עם זאת, ייתכן מאוד שבעתיד חברות תעופה נוספות, מישראל, מהאיחוד או מכל מדינה אחרת, יפעילו קווים נוספים שיגיעו גם לדובאי. הטיסה הישירה אורכת כשלוש שעות טיסה בלבד.

עד שיופעלו הקווים הראשיים, תוכלו לבצע טיסות קונקשן דרך כמעט כל אחד מהיעדים המרכזיים באירופה. משם תוכלו לפי בחירתכם להגיע לאבו דאבי או לדובאי, ומשם להגיע לראס אל – ח'ימה.

קווי האוטובוס מאבו דאבי לא מאפשרים הגעה בזמנים סבירים לראס אל – ח'ימה, ולכן תצטרכו לבחור בין מונית ובין השכרה של רכב. הנסיעה מאבו דאבי, המרוחקת יותר בהשוואה לדובאי, לראס אל – ח'ימה אורכת כשעתיים ורבע. קחו בחשבון שנסיעת ספיישל כזו במונית תהיה יקרה, ויכולה לנוע בין 130 – 165 דולר. לכן, ההמלצה היא לשכור רכב, וכך גם ליהנות מעצמאות ברחבי הנסיכות.

מדובאי האופציה של אוטובוס היא דווקא לא רעה, במיוחד משום שישנו שאטל היישר משדה התעופה של דובאי לנסיעה של רק כ- 45 דקות ובעלות נמוכה של 10 דולר בלבד. אם אתם כבר בעיר דובאי, נסיעת אוטובוס תיארך שעתיים, והעלות לא תהיה הרבה יותר גבוהה.

נסיעה במונית או ברכב שכור אורכת רק כשעה ורבע ממרכז העיר, ומבין האפשרויות, בדומה להמלצה הקודמת – מומלץ להגיע ברכב שכור וכך ליהנות מעצמאות מקסימלית בזמן הביקור.

קחו בחשבון שמחירי הדלק באיחוד האמירויות נמוכים להפליא (מעצמת נפט כבר אמרנו?), ולכן מחירי הנסיעה עצמה (לאחר השכרת הרכב) אינם גבוהים. שימו לב שמחירי ההשכרה משתנים מאוד בין העונות, כאשר בעונת התיירות (סביב נובמבר) המחירים גבוהים יותר.

 

כמה זמן כדאי להקדיש לנסיכות ראס אל – ח'ימה?

ראס אל – ח'ימה יכולה להיות יעד ליום טיול, אם זמן הביקור הכולל שלכם באיחוד האמירויות הוא לא ארוך: תוכלו להגיע ברכב בבוקר, ולחזור כבר בערב לדובאי, למשל. אם נקודת המוצא שלכם היא אבו דאבי, יום טיול אחד יכול להיות מעט מאתגר יותר.

בכל אופן, אם יש לכם מעט יותר זמן, תוכלו להקדיש לנסיכות יומיים או שלושה, ולספוג בצורה איטית ורגועה יותר את האווירה המיוחדת של הנסיכות.

להרפתקניות והרפתקנים, אם לינה במדבר (בתנאים נאותים, אל דאגה) מדברת אליכם, ראס אל – ח'ימה הוא כנראה יעד מועדף לעשות זאת. מיקומה הצפוני, יחד עם העובדה שהתיירות בה לא נהייתה מערבית לחלוטין (לפחות בינתיים), הופכות אותה לשילוב המושלם בין אותנטי ובין מתאים לכל מטיילת ומטייל.

אם זה המצב, תוכלו לבלות לפחות לילה אחד בנסיכות, ולשלב יום או יומיים טיול לפני או אחרי.

 

באיזה מטבע משתמשים בנסיכות ראס אל – ח'ימה? ומה יחס ההמרה?

ראס אל – ח'ימה, כמו שאר הנסיכויות, זוכה לעצמאות במספר היבטים מוגבל, כמו למשל שיש לה נסיך משלה (כיום האמיר סעוד בין סאקר אל קאסימי) ופרלמנט – אך היא כמו שאר שכנותיה משתמשת בדירהם האמירותי כמטבע, שזכה לקוד AED (Arab Emirates Dirham).

כחלק מהקרבה הכלכלית החזקה לארצות הברית, הבנק המרכזי של איחד האמירויות הערביות מצמיד את ערך הדירהם לערך הדולר האמריקאי באמצעות מדיניות של שער חליפין קבוע של 1:3.67 – כלומר, כל דולר שקול תמיד ל- 3.67 דירהם אמירותי.

מכיוון שהשער הוא בגובה הזה, חישובי ההמרה עבור הקהל הישראלי נוחים מאוד: זה קרוב מאוד ליחס בין הדולר לשקל. לכן, בסכומים קטנים, תוכלו להתייחס לדירהם כאילו הוא שקל מבחינה כמותית – למשל, 40 דירהם שקולים ל- 36.8 ש"ח.

בנמל התעופה בן גוריון ניתן להמיר ישירות שקלים לדירהם אמירותי, אך שימו לב שעד שלא תתפתח התחרות בשירותי ההמרה, עמלות ההמרה תהיינה גבוהות. לכן, תוכלו בקלות להסתפק בהמרה של שקלים לדולרים, ולהשתמש בהם באחד מהאופנים הבאים כאשר אתם מגיעים לראס אל – ח'ימה:

ראשית, תוכלו להמיר את הדולרים לדירהם כאשר תגיעו לדובאי או אבו דאבי. תוכלו לעשות זאת בשדות התעופה, או בערים עצמן. כאמור, שער החליפין הוא קבוע, ויקל עליכם את ההשוואה של העמלות בין מקומות שונים.

שנית, ברוב המקומות יקבלו מכם תשלום בדולרים, אך אז קחו בחשבון שאת העודף תקבלו במטבע המקומי. כפי שמיד תראו, זהו לא בהכרח דבר רע, שכן מטבעות דירהם הם שימושיים מאוד בביקור בנסיכויות הקטנות, כמו ראס אל – ח'ימה.

ולבסוף, אתם באיחוד האמירויות, ולא סתם באמצע המדבר: במדינה המתקדמת ברוב המקומות תוכלו לשלם בכרטיס אשראי, או להוציא באמצעותו כסף מהכספומט. שימו לב שאם בתכנית שלכם יש ביקור בשוק מקומי, כן מומלץ להצטייד מראש בכסף מקומי קטן.

 

מה עושים בראס אל – ח'ימה?

קודם כל – פשוט נמצאים. בראס אל – ח'ימה יש קסם מיוחד, עם השילוב של המדבר והים, העיר ונאות המדבר, ההיסטורי והמודרני. מומלץ מאוד לבלות במדבר של ראס אל – ח'ימה בדרך זו או אחרת: אם זה על ידי טיול רגלי, טיול ג'יפים או סתם נסיעה לאחד מנאות המדבר – ולנסות להכיר אותו במהלך הביקור.

מעבר לכך, הרחובות של העיר ראס אל – ח'ימה, בירת הנסיכות, שומרים על האותנטיות הערבית, ומזמינים את התיירות והתיירים פשוט להסתובב בהם, ליהנות מהמסעדות ובתי הקפה המקומיים ועוד. בנוסף, בראס אל – ח'ימה ישנם פסטיבלים ומופעים לאורך השנה, ואם יתמזל מזלכם להגיע בזמן אחד מהם – אל תחמיצו אותו.

בראס אל – ח'ימה ישנם גם כמה אתרים היסטוריים, חופים ומוזיאונים שכדאי שלא להחמיץ אם כבר הגעתם עד לשם. על מנת לוודא שלא תפספסו, ריכזו לכם את המרכזיים שבהם ברשימה הבאה.

 

  1. ג'בל ג'איס (Jebel Jais)

    ג'בל ג'איס הוא ההר הגבוה ביותר בראס אל – ח'ימה, ובאיחוד האמירויות הערביות: 1934 המטרים שלו מעל פני הים הפכו את הנסיכות לגבוהה ביותר בכל האזור. על גבי ההר ישנה דרך המתפתחת על השלוחות ובין המצוקים, ומציעה עיקולים מפתיעים עם נופים עוצרי נשימה לאורך הדרך.

    מומלץ לעלות ברכב על גבי ההר, לנסוע לאורך דרך הנוף וליהנות מנופים נורמיים מרשימים. בפסגה, ישנו אתר עם תצפית 360, וכאמור מדובר בנקודה הכי גבוהה בכל האזור, כך שנוף יוצא דופן מובטח. באזור התצפית ישנו גם מרכז תיירות עם בית קפה, תחנת מידע ועוד.

    בנוסף, האמירותים היודעים לנצל את נקודות החוזקה התיירותיות שלהם, פתחו זה מכבר את האומגה הארוכה ביותר בעולם – עם תעודה מטעם ספר השיאים של גינס המוכיחה זאת!

    הנסיעה ממרכז העיר ראס אל – ח'ימה (המכונה בקיצור "ראק" (RAK)) היא של כ- 50 קילומטרים, אותם תוכלו לעשות בקצב שלכם, ובעיקר ליהנות מהדרך. אם אין ברשותכם רכב, תוכלו לעלות על שאטל העושה בדיוק את אותה הדרך, ומאפשר ליהנות מהנופים ומנקודות העצירה. כדי להתרשם מהנוף ולצלם כמה תמונות שרק תרצו.

    חוויית האומגה פתוחה בימים רביעי – ראשון וכן בכל ימות החג הלאומיים בין השעות 10:00 – 18:00 בקיץ או בשעות 09:00 – 17:00 בחורף.

    הזמנים של השאטל משתנים בהתאם לעונות התיירות ולחגים בשנה, בדגש על ימי חודש הרמדאן, ויש להתעדכן מראש באתר האינטרנט של ההר.

 

  1. כפר הדייגים אל ג'זירה אל – ח'מרה (Al Jazirah Alhamra)

    לכפר הדייגים אל ג'זירה אל – ח'מרה יש שורשים המגיעים עד למאה ה- 16, והוא אחד הכפרים העתיקים של איחוד האמירויות שהשתמרו בצורה הטובה ביותר. כיום מדובר בעיירה נטושה מזה כ- 50 שנה, עם בתים מתפורים, מגדלי רפאים ומסגד ריק מאדם. נשמע מפחיד? אל דאגה, מדובר בחוויה מומלצת לכל אחד.

    בעבר הכפר היה מפותח ועם הרבה חיות, עם עסק דייג משגשג ובעיקר סחר פנינים מהמפרץ הפרסי. הכפר איכלס למעלה מ- 4000 תושבות ותושבים, וכלל עשרות סירות דייג ומסחר. במאה ה- 19 הוא כאמור ננטש, ומאז מהווה מוקד עלייה לרגל של תיירות ותיירים.

    ניתן להגיע לכפר עצמאית בכל שעות היממה ובכל ימות השנה, להסתובב בין הבתים והמבנים, ולחוות מסע בזמן אל תרבות שאינכם מכירים. ואם ברשותכם מצלמה איכותית – תוכלו לצאת מהכפר עם שלל תמונות מרהיבות שיצדיקו את כל הנסיעה.

    אל תחמיצו את הביקור בעיירה, ייתכן שבקרוב ראס אל – ח'ימה יזהו את הפוטנציאל התיירותי ויתערבו במקום כדי להפוך אותו ליעד תיירות מוסדר. אין בכך שום דבר רע, אך ישנו קסם מיוחד בכניסה למקום היסטורי ולראות אותו בדיוק כפי שעזבו אותו אחרוני התושבים.

    לכפר הנטוש ניתן להגיע בנסיעה קצרה של כ- 25 דקות ממרכז העיר ראס אל – ח'ימה, וגם אם אין לכם רכב תוכלו להיעזר במונית שלא תהיה יקרה מדי.

 

  1. מסגד מוחמד בין סאלם (Mohammed Bin Salem)

    המסגד שהוקם בסוף המאה ה- 19 זכה לשחזור ושיפוץ לאחרונה שהחזירו לו את תפארתו הקדומה, ומבלי לשנות את שיטת הבנייה המאפיינת את איחוד האמירויות, בדגש על אזורי קו החוף – אלמוגים ואבני חוף עם טיט.

    בחפירות הארכיאולוגיות שנעשו במקום, התגלה מסגד עתיק יותר כבר מהמאה ה- 18, אך טקסטים מצביעים על הימצאות מסגד במקום כבר מהמאה ה- 16 (נכון להיום, ללא גיבוי עם ממצאים ארכיאולוגיים משמעותיים). בכל מקרה, הדבר מצביע על חשיבות המקום מבחינה דתית ותרבותית.

    במתחם ישנו יער קטן של עצי דקל ועצי מנגרוב, העצים המעטרים את כל קו החוף של המפרץ הפרסי, והופכים את הביקור לחוויה ערבית אותנטית ומיוחדת.

    המסגד נמצא במרכז העיר ראס אל – ח'ימה, והכניסה לתיירות ותיירים מותרת מחוץ לשעות התפילה, ולבוש צנוע ומכובד נדרש על מנת להיכנס.

 

  1. מבצר דהייה (Dhayah)

    המבצר דהייה הוא מבצר מהמאה ה- 18, והוא המבצר הגבוה ביותר הנמצא על גבעה בכל רחבי איחוד האמירויות הערביות. בשנת 1819 המבצר התפרסם עקב היותו המעוז האחרון של ההתנגדות לכיבוש הבריטי האלים ביישובי החוף הדרומיים בדרך לדובאי.

    התל הטבעי עצמו מרשים ובולט, הוא גבוה מאוד ביחס לסביבה, ובעל צורת חרוט. למרגלותיו גני תמרים, מה שעוזר להבין כיצד המקום היה מיושב כבר באלף השלישי לפני הספירה.

    נפילת המבצר סללה את הדרך לחתימת האמנה הימית הכלכלית בין האימפריה הבריטית ובין השייח'ים של הנסיכויות השונות, אמנה שבדיעבד סייעה רבות לבריטניה לזכות לכוח האימפריאלי חסר התקדים שלה.

    למקום מומלץ להגיע עם נעליים טובות להליכה כדי שתוכלו לטפס בבטחה על המדרגות המזוגזגות המובילות לראש המגדל. מראש המגדל תוכלו ליהנות מנוף 360 של ראס אל – ח'ימה וסביבותיה, עם נאות מדבר באופק, הרי החג'ר המוכרים לכם כבר, וכמובן ממימי המפרץ הפרסי.

    המבצר נמצא כ- 18 קילומטר צפונית לעיר, ותוכלו להגיע באמצעות רכב או באמצעות מונית בנסיעה של כרבע שעה בלבד. המקום פתוח למבקרות ומבקרים בכל שעות היממה ובכל ימות השנה.

 

  1. המוזיאון הלאומי של ראס אל – ח'ימה

    כמו כל הבתים המסורתיים האחרים בעיר העתיקה של ראס אל – חיימה, "המבצר המאוחר" – כפי שמכונה המבצר שכיום משמש כמוזיאון – נבנה במקור מאבן אלמוגים, חומר בנייה מאובן שמקורו בים. אף על פי שהוא חומר קל למדי, הוא בעל איכויות בידוד מצוינות, ושומר על קרירות המבנים בקיץ וחום בחורף.

    כיום המגדל המלבני המסיבי מייצג את החלק העתיק ביותר של "המבצר המאוחר". במקור הוא שימש כמגדל הגנה יחיד, ובניגוד לימינו, הוא עמד מחוץ לחומה ההיקפית של העיר העתיקה ראס אל – ח'ימה. היסודות והחלקים התחתונים שלה מקורם בשנים 1809 – 1819, אך כל התוספות הנוספות התרחשו לאחר שנחתם הסכם השלום עם הבריטים בשנת 1820.

    התמונה שאנו מקבלים היום של "המבצר המאוחר" היא של מגדל מיוחד של שתי קומות המקיפים חצר מרכזית. המגדל המלבני הגדול הוא עדיין המאפיין המרשים ביותר ומגדל קטן יותר תופס את הפינה הנגדית. בניין בולט נוסף הוא מגדל הרוח, המייצג את מיזוג האוויר המסורתי של פעם.

    חדרים רבים בתוך המצודה המאוחרת פתוחים לקהל ומציגים חפצים ארכיאולוגיים, היסטוריים ואתנוגרפיים. החפצים והאוספים נתרמו בחלקם על ידי בני משפחת כוויסים השלטת ותושבי ראס אל – ח'ימה. חפירות ארכיאולוגיות, סקרים ופרויקטים מחקריים מדעיים שונים שביצעו מחלקת העתיקות והמוזיאונים סיפקו חומר נוסף ומידע משמעותי על תרבות ומסורות האזור.

    כל חדרי התערוכה ממוקמים סביב גן החצר הפנימי וניתן להיכנס אליהם דרך דלתות עץ עתיקות בעיצוב מגולף מסורתי. הגלריות השונות מכילות מגוון עשיר של ממצאים ארכיאולוגיים, מידע היסטורי והיבטים של המורשת התרבותית של אמירות זו. בעתיד הקרוב מתוכננות גלריות נוספות להשלמת התערוכות הנוכחיות.

    המוזיאון פתוח בימי שבת – שלישי בשעות 08:00 – 18:00, בימי שישי בשעות 15:00 – 17:30, ובימי שני הוא סגור. בימי חג ובייחוד בימי חודש הרמדאן והחגים שבסופו הזמנים עשויים להשתנות, ויש לברר מראש בטרם ההגעה למוזיאון. הכניסה כרוכה בתשלום של 5 דירהם בלבד.

 

  1. חוף פלמינגו

    אמנם זו לא רצועת החוף הארוכה ביותר באיחוד (הרבה אתרי תיירות, במיוחד באיחוד, מתפארים בהיותם "הכי" לפחות בקטגוריה אחת), אבל הוא מצויין לבילוי לכל אחד, לזוגות וגם למשפחות. עם חניון גדול וגישה נוחה ברגל, עשרות בתי קפה ומסעדות סביבו, ושירותים בסיסיים בחוף – הביקור נוח מאוד, ומומלץ בייחוד בחודשי ה"חורף", בהם הטמפרטורה של המים מושלמת.

    החוף נמצא רק כמה דקות נסיעה ממרכז העיר, והכניסה איננה כרוכה בתשלום.

 

  1. רחוב אל קוואסים קורניצ'ה (Al Qawasim Corniche)

    בלב העיר ראס אל – ח'ימה, הרחוב הסמוך לים מציע שדרות עצי מנגרוב המאכלסים עד הים חיות בר כמו פלמינגו, ומהווה את הריאה הירוקה המרכזית של העיר.

    לאורך הרחוב עשרות מסעדות, מקומיות ובינלאומיות, בתי קפה, חנייה חינם, פעילויות מים לילדים ולמבוגרים, כמו קיאקים, ופארק שגם בו יש מתחם משחקים לילדים.

איפה אפשר לשתות אלכוהול בראס אל – ח'ימה?

נתחיל מהשאלה שמטרידה מבקרות ומבקרים רבים – האם מותר לשתות אלכוהול? למרות שיש יותר לא מוסמלמים מאשר מוסמלמים באיחוד האמירויות (רוב התושבים הם עובדים זרים), המדינה עצמה עדיין מוסלמית, ויש להקפיד על החוקים המקומיים.

בראס אל – ח'ימה כן מותר לרכוש ולשתות אלכוהול, אל רק במקומות המורשים: ברים, מסעדות, מתקני נופש ועוד. בנוסף, בהשוואה לנסיכויות אחרות, ישנה יותר פתיחות לגבי אלכוהול, שמתבטאת בחוקים פחות נוקשים: אין מגבלה על כמה אלכוהול מותר לקנות, ולא כל חנות צריכה רישיון מיוחד כדי למכור אלכוהול.

יחד עם זאת, זיכרו שהשתייה ברחוב היא אסורה לחלוטין, והקפידו שלא להסתבך בנושא. מעבר לכך שמדובר בעבירה על החוק, הדבר עשוי לפגוע ברגשותיהם של המקומיים ולהוות אקט של חוסר כבוד מצדכם.

נסיכויות אחרות הן בעלות חוקים נוקשים יותר, ויש נסיכויות בהן צריכת האלכוהול אסורה לחלוטין, ללא תלות במוצא שלכם או היותכם תיירים ותיירות. הימנעו ממצבים לא נעימים, ובידקו טרם הביקור את החוקים המקומיים.

 

מה אוכלים בראס אל – ח'ימה?

איחוד האמירויות היא מדינה ערבית המנסה לשדר מערביות בהמון היבטים של החיים, ויעידו על כך מגדלי הפלדה והזכוכית של דובאי ואבו דאבי. בנסיכויות הגדולות תוכלו למצוא רשת מזון בינלאומית מוכרת מתחת לכל פנס רחוב.

דווקא הביקור בראס אל – ח'ימה, הנסיכות ה"רגועה" יותר ביחס לשתיים הגדולות, יכול להוות הזדמנות חווייתית ליהנות מאוכל אותנטי אמיתי. המטבח הערבי עשיר באוכל טעים, בריא וטוב לעיכול, כמו עוף או בשר עם ירקות (או רק ירקות) בבישול איטי, עם תיבול חזק.

כמובן שתוכלו לעקוב אחרי המלצות באינטרנט כדי להגיע למסעדות "הכי הכי", שם נוהגים לאכול התיירות והתיירים מכל רחבי העולם. אולם, ההמלצה בהגעה ליעד כה אקזוטי היא דווקא לצאת לרחובות הססגוניים והמיוחדים של העיר, ולחפש מקום שנראה לכם טוב על פי האינטואיציה. אם תראו במקום התגודדות של מקומיים, כנראה שאתם לא טועים בתחושת הבטן שלכם…

כדאי להכיר גם את תרבות התה של הערב המקובלת מאוד באיחוד האמירויות ובעולם הערבי בכלל. אל תחמיצו, לפחות ערב אחד, לצאת אחר הצהריים בשעות שלפני השקיעה, לשבת באחד מבתי הקפה המקומיים, ולהצטרף לברברת הרכילויות של המקומיים המשקיפים על העוברים והשבים.

 

ומה לגבי מקומות לינה בראס אל – ח'ימה?

בראס אל – ח'ימה ישנם מלונות בכל הרמות, שלושה, ארבעה וחמישה כוכבים, כולל רשתות בינלאומיות מוכרות.

בעונת החורף מומלץ להזמין מקומות כמה שיותר זמן מראש, משום שמדובר בעונת התיירות, ולא יהיה פשוט למצוא את המקום המתאים עבורכם.

אם מתחשקת לכם חוויה מסוג אחר, שתכניס אתכם קצת יותר לאווירה של המזרח התיכון הערבי (לאחר שתתפנקו במלונות מטריפים בנסיכויות הגדולות דובאי או אבו דאבי), תוכלו להגיע לאחד ממאהלי הבדואים שאינם אלא מלון בתחפושת של אוהל.

המקום מספק את כל השירותים הנדרשים לחוויית לינה ואירוח מצויינת, והמיקום באמצע המדבר מבטיח חוויה יוצאת דופן – אפילו לישראליות וישראלים המכירים את המדבר שלנו.

 

מהי העלות של ביקור בראס אל – ח'ימה בממוצע?

עלות הביקור עצמו איננה גבוהה, משום שרוב האטרקציות הן בחינם או מאוד זולות. עלויות תחבורה הן בעיקר הרכב השכור שלכם, או מוניות כאשר אתם בתוך העיר, למרחקי נסיעה קצרים יחסית. כמובן שהמחיר משתנה בהתאם לרמת הפינוק שתבחרו ללינה, אך בכל מקרה לא צפויות הוצאות כבדות על אוכל וכדומה.

יום טיול לא יעלה על כ- 100 – 150 דולר לאדם, או 150 – 250 דולר לזוג. שימו לב שהשכרת רכב יוצאת מאוד משתלמת כאשר אתם מטיילים בזוג או כמשפחה.

עוד על  ראס אל – ח'ימה בויקיפדיה לינק

נסיעה טובה, בטוחה ומהנה!

דילוג לתוכן