Skip to content

אום אל – קיוין

הכירו את אום אל – קיוין: האחות הקטנה של איחוד האמירויות הערביות

באיחוד האמירויות הערביות כבד יודעים מה הדבר הכי משמעותי שהולך להתרחש לאחר שייחתמו בשעה טובה הסכמי השלום עם ישראל: התיירת הישראלית, התייר הישראלי, לא יחכו אף לא שנייה אחת, וינהרו בהמוניהם לנמל התעופה בן גוריון כדי לתפוס את הטיסה הקרובה לפדרציית הנסיכויות המזרח תיכונית.

מטבע הדברים, ומטעמים רבים ונכונים, הרוב המוחלט יגיע לאבו דאבי או לדובאי, ויבלה בהן את רוב אם לא את כל זמנו: ראשית, נמל התעופה הבינלאומי הגדול של איחוד האמירויות הערביות נמצא בנסיכות הגדולה ביותר מבחינת שטח, שעיר בירתה מהווה את הבירה של האיחוד כולו – אבו דאבי. הנסיכות ידועה במערביות שלה, באורות הנוצצים, במבני הענק ועוד.

הנסיכות השכנה, שהיא הגדולה ביותר מבחינת אוכלוסייה, ואולי יש שיאמרו הבירה הלא רשמית, היא כמובן דובאי. בלבה של העיר ממוקם הבורג' ח'ליפה, שהוא כיום גורד השחקים הגבוה ביותר בעולם, ללא כל תחרות – 828 מטר, יותר מפי ארבעה ממגדלי עזריאלי הקלאסיים של תל אביב.

הבורג' ח'ליפה איננו אלא סימפטום למה שדובאי ואיחוד האמירויות רוצות ומצליחות לשדר לעולם: איחוד האמירויות כבר נמצאת בעתיד, בעוד שאר העולם המפותח תקוע "רק" במאה ה- 21. העושר שהרוויחו הנסיכויות מהיותן שוכנות על מרבצי נפט אינסופיים בא לידי ביטוי בפאר ובהדר מנקרי העיניים ושומטי הלסתות של דובאי ואבו דאבי.

אולם, שתי אלה הן רק שתיים מתוך שבע הנסיכויות המרכיבות את האיחוד. ייתכן מאוד, שעבור רבות ורבים מכם, יהיה מעניין יותר דווקא להגיח לאחת מהנסיכויות שלא קנו (אולי רק לבינתיים) שם של עיר בינלאומית חסרת מעצורים.

אלמלא הנפט – כנראה שכל האיחוד היה אום אל – קיוין (Umm Al Quwain)

הנסיכויות המרכיבות את האיחוד על פי גודל האוכלוסייה הן דובאי עם יותר מ- 4 מיליון תושבות ותושבים, אבו דאבי עם כמעט 3 מיליון, אל שארג'ה המתקרבת לגודלה של אבו דאבי, עג'מאן (כ- 500,000), פוג'יירה (כ- 150,000), ואחרונה חביבה – אום אל – קיוין, עם כ- 72,000 תושבות ותושבים בלבד (פחות ממספר התושבים ברעננה).

הנסיכות הקטנה (שהיא לא הכי קטנה מבחינת שטח, אך ברובה איננה מיושבת) שוכנת בלב איחוד האמירויות, וגובלת בנסיכות אל שארג'ה ממערב, בראס אל – ח'יימה ממזרח, ובמפרץ הפרסי מצפון (בשפה המקומית, המפרץ מכונה דווקא המפרץ הערבי).

בהרבה מובנים, אום אל – קיוין היא ההפך הגמור של דובאי ואבו דאבי. אין בה כמעט אתרי נופש בינאלומיים, נקודות תיירות נוצצים, קניון אינסופי עם מספר דמיוני של חנויות או מגדלים שתוקעים לירח אצבע בעין בכל לילה.

המצב של הנסיכות הקטנה איננו עשיר כמו של שאר הנסיכויות, מהסיבה הפשוטה שבשטחה לא התגלו מרבצי נפט משמעותיים. אולי בגלל זה יש רבים שטוענים שאלמלא היו מוצאות נפט, כל הנסיכויות היו נשארות אותנטיות והיו שומרות על הזהות הערבית מזרח תיכונית, כמו אום אל – קיוין.

לכן, אם דווקא מסקרן אתכם לחוות טיול במדינה ערבית (סוף סוף מותר! עד עכשיו היו מותרים רק ביקורים במצרים ובירדן, שהיו כפופים לעתים למגבלות ביטחוניות רבות) – וליהנות מהתרבות האותנטית, מחוויה יוצאת דופן, ולא רק להתרשם מהניו יורק של המפרץ הפרסי – אום אל – קיוין היא המקום בשבילכם!

מתי הכי נוח לבקר באום אל – קיוין?

מזג האוויר באום אל – קיוין, כמו גם בשאר האמירויות, הוא חם כל השנה. אבל יש חם, ויש חם: ביקור בקיץ הוא פחות מומלץ, משום שכבר מאפריל ועד שלהי אוקטובר, מזג האוויר חם מאוד. בחודשי הקיץ המרכזיים הטמפרטורות חוצות בקלות את סף ה- 40 מעלות צלזיוס, והלחות הופכת את השהות בחוץ ללא מאוד נעימה.

בעוד שבאבו דאבי ובדובאי, הנסיכויות הגדולות והמרכזיות, יש די והותר אטרקציות שניתן לעשות רק בחללים סגורים, כך שביקור בחודשי הקיץ כן בא בחשבון, באום אל – קיוין כפי שמיד תראו אתם דווקא תרצו לבלות בחוץ כמה שיותר.

לפיכך, החודשים המומלצים לבקר הם החל מנובמבר ולא יאוחר ממרץ: הטמפרטורות תהיינה חמות ונעימות, כאשר הממוצע הוא בערך 20 – 30 מעלות (תלוי בחודש הספציפי). מבחינת החורף, אל חשש: המדינה השחונה זוכה לימי גשם ספורים בלבד מדי שנה.

יתרון נוסף של הגעה לאום אל – קיוין בחודשים אלה, היא שלמרות שמדובר בעונת התיירות העיקרית ברחבי האמירויות, באום אל – קיוין הדבר לא יורגש במיוחד. התיירות באום אל – קיוין עדיין לא מאוד מפותחת, בטח שלא ברמה של דובאי, אבו דאבי ואפילו של אל שארג'ה, ולכן הפרשי המחירים לא יהיו גבוהים במיוחד, ולא צפוי ביקור צפוף במיוחד.

כיצד הכי נוח להגיע מישראל לאום אל – קיוין?

אום אל – קיוין היא הנסיכות הקטנה ביותר באיחוד מבחינת אוכלוסייה, ואין בה נמל תעופה בינלאומי משלה (דמיינו נמל תעופה בינלאומי לתושבות ותושבי רעננה; יש לציין שלמרות גודלה, יש לה נסיך משלה, השייח' סעוד בן ראשיד אל מואלה).

נמלי התעופה המשמשים את הנסיכות הן בנסיכויות הסמוכות, שמה התנועה הבינלאומית היא ללא הפסקה: דובאי ואבו דאבי.

נכון להיום, עדיין אין טיסות ישירות בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, אך חברת ישראייר כבר הודיעה שבבוא היום היא תהיה החברה הישראלית שתקים את הקו לנמל התעופה באבו דאבי. מלבדו, צפויים בהתאם לביקוש להיות טיסות ישירות של חברות נוספות לאבו דאבי, או גם לדובאי, שהיא יעד תיירות מועדף על רבות ורבים ברחבי העולם.

עד אז, ועד שהקורונה תעזוב אותנו במנוחה, ניתן להגיע לאחת משתי הערים הגדולות דרך כמעט כל הערים המרכזיות באירופה בטיסות ישירות. למרות שמדובר בסיבוב לא הגיוני מבחינת גיאוגרפית (הטיסה מישראל לאיחוד אורכת כשלוש שעות בלבד), ייתכן שלפחות בהתחלה מבחינה כספית זה ישתלם לכם.

אם הגעתם לדובאי, ניתן להגיע למרכז אום אל – קיוין באוטובוס בעלות של כ- 20 דולר, בנסיעה של כשעתיים ו- 40 דקות. מונית תעלה עד כ- 40 דולר, והנסיעה תיארך כשלושת רבעי שעה בלבד.

יחד עם זאת, הדרך המומלצת להגיע היא באמצעות רכב שכור: ראשית, עלויות הנסיעה עצמה יוזלו משמעותית, משום שמחירי הדלק מאוד נמוכים. ושנית, לאחר הנסיעה תיארך כשלושת רבעי שעה, הרכב ישמש אתכם היטב בשוטטות ברחבי הנסיכות, בה שירותי התחבורה הציבורית מוגבלים ביותר.

אם הגעתם לאבו דאבי (שכאמור לשם ייפתח קו הטיסות הישיר מישראל), האופציה של תחבורה ציבורית די יורדת מהפרק (הנסיעה תיארך בין 4 ל- 6 שעות וחצי). מונית לנסיעה של כשעתיים תעלה באזור ה- 100 דולר, ולכן כאן ההמלצה לשכור רכב נכונה ביתר שאת: הנסיעה אורכת כשעתיים, והעצמאות שלכם ברחבי הנסיכות חשובה להמשך הביקור.

בנוסף, ככל הנראה לא תטוסו עד לאיחוד רק בשביל אום אל – קיוין הקטנה, ותשלבו את הביקור בה יחד עם ביקור בנסיכויות אחרות, בדגש על עג'מאן ואל שארג'ה. שכירה של רכב למטרת ביקור בן יום או יומיים תצא לכם המשתלמת ביותר.

כמה זמן כדאי לבקר באום אל – קיוין?

נכון להיום, הפיתוח התיירותי של אום אל – קיוין הוא מאוד מוגבל, וניתן להספיק להתרשם מרוב האתרים המוצעים ביום טיול אחד. באמצעות רכב שכור, תוכלו להגיע בקלות מהאמירויות הסמוכות על הבוקר, ולהעביר את היום ברוגע בין רחובות אום אל – קיוין ובין האתרים המומלצים לביקור המוצעים בהמשך הרשימה.

תוכלו גם להגיע לעת ערב, ולהעביר את הלילה באום אל – קיוין, אם כי ככל הנראה חיי הלילה של דובאי ואבו דאבי אטרקטיביים יותר. אך מי שמחפשת או מחפש שקט, חוויה מסוג אחר, ולמעשה טיול רגוע ליעד בעל ניחוח ערבי שהוא לא סיני – יכול למצוא באום אל – קיוין בקלות את השלווה הרצויה.

עם המשפחה בכל אופן מומלץ להידבק לערים הגדולות יותר בערים הסמוכות, ולהסתפק לגיחה קצרה לעיר הבירה אום אל – קיוין, להתרשם בעיקר מהעיר העתיקה, ולשוב לנסיכות המוצא.

מהו המטבע של הנסיכות אום אל – קיוין? וכמה זה בשקלים?

אום אל – קיוין היא נסיכות עם עצמאות בעירבון מוגבל, עם נסיך משלה ופרלמנט – אך היא כמו שאר האמירויות משתמשת כמטבע בדירהם האמירותי, ה- AED (Arab Emirates Dirham).

הבנק המרכזי של איחד האמירויות הערביות, כחלק מהקרבה הכלכלית החזקה לארצות הברית, מצמיד את ערך הדירהם לערך הדולר על ידי קביעה של שער חליפין קבוע: כל 3.67 דירהם שקולים תמיד לדולר אמריקאי אחד (כלומר יחס ההמרה קבוע ועומד על 1:3.67).

עקב הקרבה ליחס בין הדולר לשקל הישראלי, חישובי ההמרה יהיו לכם קלים מאוד לכל אורך הביקור, ובסכומים קטנים תוכלו להניח שהשקל והדירהם שקולים זה לזה: למשל, 20 דירהם שקולים ל- 18.4 ש"ח.

בנתב"ג כבר כיום ניתן להמיר שקלים ישירות לדירהם, אולם עמלות ההמרה גבוהות עקב היעדר התחרות. לכן, נכון לעכשיו ההמלצה היא להגיע לאיחוד עם דולרים, ובמידת הצורך להמיר אותם שם לדירהם.

ברוב המקומות באיחוד האמירויות כן יקבלו מכם תשלום בדולרים, וכן על פי רוב בכרטיסי אשראי, ולכן אין מה לדאוג יותר מדי להחזקה של מטבע מקומי (שימו לב שלאחר תשלום בדולר, אם ישנו עודף הוא יינתן בדירהם).

אולם, לאום אל – קיוין כן מומלץ להגיע עם כסף מקומי מזומן. כפי שתראו בהמשך, לא תזדקקו להרבה. תושבי המקום שייתנו לכם שירות יעדיפו לקבל את המטבע המקומי ולא להסתבך עם הדולרים.

על מנת להשיג מטבע מקומי אם אתם כבר שם, מומלץ להמיר כבר באחת הערים הגדולות בכל צ'יינג' מורשה (כאמור, יחס ההמרה הוא תמיד 3.67 דירהם עבור דולר, ולפי זה תוכלו להשוות בקלות בין העמלות השונות אצל החלפנים השונים), או לחילופין להוציא בכספומט רגיל – אך אז יש לקחת בחשבון שתצטרכו לשלם מעבר לעמלת המשיכה, עמלות המרה כפולות: משקל לדולר, ומדולר לדירהם אמירותי.

מה אפשר לראות ולחוות באום אל – קיוין?

אום אל – קיוין היא נסיכות קטנה כאמור, והתיירות בה עדיין לא מפותחת כמו של שכנותיה הגדולות. דווקא משום כך, להרפתקניות והרפתקנים ייתכן שמדובר בחוויה שתיזכר להרבה זמן.

אז קודם כל, באום אל – קיוין אפשר פשוט להסתובב, לספוג את האווירה האותנטית והמיוחדת, לשמוע מוזיקה באיזו מסעדה מקומית, לפגוש מקומיים ברחובות ובשווקים ועוד.

מעבר לכך, המיקום שלה מאפשר גישה לנסיכויות נוספות במרחק נסיעה קצר, כמו לנסיכות אל שארג'ה ועג'מאן. אם תגיעו למקום עם רכב, בהחלט תוכלו שלא להגביל את עצמכם, ולצאת להרפתקאות ברחבי המדינה (הגבולות בין הנסיכויות הם רשמיים בלבד, ואין להם משמעות לעניין מעבר מנסיכות אחת לאחרת).

לקראת הנסיעה המתקרבת שלכם, בכל זאת הכנו עבורכם רשימה (חלקית בלבד) של מקומות עניין שאסור לפספס ויכולים להקל עליכם את התכנון ולהפוך את הטיול שלכם לבלתי נשכח.

1. מבצר אום אל – קיוין

המבצר, השוכן בבירת הנסיכות (בכל הנסיכויות עיר הבירה של הנסיכות נושאת את שמה של הנסיכות), הוקם בשנת 1786 על ידי השייח' ראשיד אבן מג'יד מואללה, על מנת להגן על העיר, וכן להוות את בית מגוריו ומקום ממשלתו.

בשנת 1929 התרחשה דרמה לא קטנה במבצר, כאשר השייח' באותה תקופה חמד בן איברהים אל מואללה נורה למוות על ידי שניים מבני הדודים שלו, שניסו למעשה לבצע הפיכה. העם שזעם על ההתנקשות התחיל להתגודד סביב המבצר על מנת לנקום במתנקשים, עד שהוחלט לנסות ולהשמיד את המבצר על ראשם שלהם.

ירי התותח החטיא את המטרה, ואז הוחלט להקיף את המבצר בענפי דקל יבשים ולהבעיר אותם באש. ואכן, המבצר על יושביו המתנקשים נשרף, וכך מצאו הם את מותם.

כיום המבצר המשופץ פתוח כמוזיאון למבקרות ומבקרים, ולצידו גם ניתן לשוטט על פני חומות העיר מראשית המאה ה- 19.

המוזיאון פתוח בימים שבת עד חמישי בשעות 07:00 – 14:00 ובשעות 17:00 – 20:00, ובימי שישי רק אחרי הצהריים בשעות 17:00 – 20:00. שימו לב שבחגים ובייחוד בחודש הרמאדן ועיד אל פיטר, ייתכנו שינויים בשעות הפתיחה, ויש לוודא אותם מראש בטרם הגעה למוזיאון.

כרטיס כניסה עולה 4 דירהם בלבד, וילדים נכנסים בחינם.

2. הנמל הישן במדינת אל – קדימה

מדינת אל – קדימה היא "העיר הקדומה" בעברית: זוהי השכונה העתיקה ביותר בנסיכות אום אל – קיוין, ואחת העתיקות ביותר בכל רחבי האיחוד שעדיין קיימות. במרחק כעשר דקות נסיעה ממרכז העיר לכיוון צפון, נמצאת העיר העתיקה, המשקיפה על נמל ישן עם סירות דייגים המוקפות בערימות רשתות ואוסף של בתים קטנים מאבני אלמוגים שהוסבו, לרוב, לחנויות.

האדריכלות המסורתית במקום כוללת מגדלי רוח וחלונות מעוצבים בסביבת צורות של כוכבים וירחים, ורוב הבניינים נהנו משיפוצים קלים לפחות. ועדיין, חלק ממגדלי הרוחות החלו להתפורר, נכנעים לזמן ולנזקי מזג האוויר. חלק מהבניינים באזור נחשבים לבני יותר מ- 150 שנה.

אם תראו במקום כמה בתים מרהיבים נטושים, ותתהו מדוע לא נכנסים אליהם ומשפצים אותם – כדאי לדעת שעל פי האמונה המקומית, בחלק מהבתים ישנם "ג'ינים" (שדים), ועד היום תושבי המקום נמנעים מכניסה לבתים אלה בגללם.

השכונה פתוחה תמיד, אולם מומלץ לשלב את הביקור בה עם ביקור במוזיאון שבמצבר אום אל – קיוין הנמצא בשטחה. בין אם תבקרו במוזיאון ובין אם לא, מומלץ מאוד שלא להחמיץ את הביקור בעיר העתיקה, ולהקדיש לו כמה שעות טובות: מדובר בפלא אמיתי שישאיר אתכם עם טעם של עוד.

3. איי אום אל – קיוין

הנסיכות אום אל – קיוין נגמרת בים במעין חצי אי קטן, ולו רצועת חוף ייחודית המשקיפה על איים  מיוחדים במינם. האיים החוליים מוקפים ביערות עצי מנגרוב צפופים (העץ הטרופי המאוד טיפיקלי לאיחוד האמירויות), מופרדים על ידי סדרת נחלים רעננים. באופן סמלי, כמו מספר הנסיכויות באיחוד, בסך הכל ישנם שבעה איים.

האי הגדול ביותר מבין שבעת האיים הוא אל סינייה, ואחריו ג'זיראת אל גאללה ואל קיבה, את כולם ניתן לראות בבירור ומקרוב מהעיר העתיקה. בין אלה ובין מישורי החוף נמצאים האיים הקטנים יותר: אל סאוב, אל קארם, אל צ'ווריה, חומיידי ואל הארמלה.

הנחל מדאר העובר בין האיים מספק נתיב מים ניווט לדייגים גם בשפל כאשר העומק הממוצע הוא פחות מכמה מטרים. התצפית על האיים מהעיר העתיקה מומלצת בכל שעות היום, אך אם אתם אוהבות או אוהבים ציפורים, מומלץ להגיע לאי אל סינייה עצמו, בו ממוקמים מצורים רבים, וניתן לראות פלמינגו, שחפים נדירים ועוד.

הכניסה חופשית, והתצפית מן הסתם איננה מוגבלת בשעות כניסה, אך את הביקור באי עצמו תצטרכו לתזמן לשעות 10:00 – 18:00. שימו לב שבחגים ובייחוד בחודש הרמאדן ועיד אל פיטר, ייתכנו שינויים בשעות הפתיחה, ויש לוודא אותם מראש בטרם הגעה לאי.

4. האתר הארכיאולוגי של "אד דור"

אד דור הייתה עיר במזרח הקדום, הנמצאת בשטחה של הנסיכות אום אל – קיוין. היא אחד מאתרי הארכיאולוגיה הגדולים ביותר בכל רחבי איחוד האמירויות, עם שטח של כ- 5 קמ"ר. לאור הממצאים בו, הוא נחשב לאחת הערים הערביות האבודות המשמעותיות ביותר מבחינה היסטורית.

האתר נחשב לעיר הפרה- אסלאמית הגדולה ביותר בחוף המפרץ הפרסי. ישנן שני מבנים משמעותיים באל דור, מבצר מרובע קטן עם מגדלי פינות עגולים ומקדש מרובע קטן המוקדש לאל השמש השמי.

מבין התגליות הרבות שהתגלו באתר, השימוש בחלונות האלבסט הוא משמעותי, השימוש הראשון שתועד בחצי האי ערב. ממצאים קרמיים באתר הם בעיקר כלי זיגוג, ככל הנראה ממוצא פרטי ומיובאים מדרום מסופוטמיה או מדרום מערב איראן.

הקבורה המורכבת יותר באד- דור דומה לאלה שנמצאו באשור בצפון מסופוטמיה (שהם פרסיים). בינות הקברים נמצאו כלים עתיקים הצבועים בשחור וכתום, המעידים על קשרי סחר על פני מיצר הורמוז (המיצר המחבר בין מפרץ עומאן למפרץ הפרסי, אחד הנקודות הגיאוגרפיות החשובות ביותר בכלכלה העולמית) לפרס, וכן כלים אדומים המצביעים ככל הנראה גם על קישורי סחר לכיוון מזרח.

האתר הוכרז כמורשת עולמית על ידי אונסק"ו, והכניסה חינם וללא תשלום – כאשר הוא פתוח. לעתים האתר סגור לביקורים עקב המשך עבודות, ולכן יש להתעדכן מראש לפני ההגעה למקום.

5. פארק המים "דרים לאנד" (Dreamland)

אם בכל זאת אתם מתגעגעות ומתגעגעים לדובאי – מדובר ביעד חלומי לבילוי משפחתי! נווה מדבר של עצי דקל ודשא ירוק, אחד מפארקי המים הגדולים ביותר בכל איחוד האמירויות.

במקום ישנם למעלה מ- 30 אטרקציות שונות המתאימות לכל קבוצות הגילים, וכן מספר מסעדות וחנויות אוכל המתאימות לכולם ולכולן. ישנם גם מיני גן חיות לילדים, מגרש טניס, מגרשי כדורגל וכדורסל, ג'אקוזי, ועוד.

אם כבר הגעתם לאום אל – קיוין, וחם לכם (מה שכמעט בוודאות הולך לקרות), שווה לקפוץ וליהנות מהמים הקרים של הפארק.

הפארק פתוח בימי שבת עד חמישי בשעות 10:00 – 18:00, ובימי שישי 10:00 – 19:30. בחודש הרמדאן הפארק פתוח רק עד 16:00. שימו לב, שמכיוון שהוא משמש גם את הנופשות והנופשים של דובאי (נמצא רק שעה נסיעה ממנה), ייתכנו עומסים בעונת התיירות.

כרטיס כניסה בודד עולה 160 דירהם. כרטיס כניסה משפחתי, הכולל שני מבוגרים ושני ילדים, יעלה 450 דירהם. בחודש הרמדאן ניתן להיכנס בחצי מחיר. 

6. מוזיאון עג'מאן

במרחק של פחות מחצי שעת נסיעה ממרכז העיר אום אל – קיוין, תוכלו להגיע לביקור חטוף בנסיכות עג'מאן שהיא למעשה מובלעת בתוך הנסיכות השכנה, אל שארג'ה.

כפי שכבר הבנתם, האמירותים אוהבים להסב מבצרים למוזיאונים. מבצר זה של סוף המאה ה- 18 שימש כמגורי השליט של עג'מאן עד 1970.

עכשיו בחדריו יש שילוב תערוכות מצחיקות על עברה של הנסיכות עג'מאן ותרבות האמירות בכלל. מומלצת במיוחד התערוכה העוסקת בשוק המסורתי של הנסיכות, עם הבובות המיוחדות – בין היתר, בובה של ספָּר לא כל כך מוצלח, המתיז את הדם מהראש של הלקוח שלו.

המוזיאון פתוח בימים שבת עד חמישי בשעות 08:00 – 20:00, ובימי שישי רק אחרי הצהריים בשעות 14:30 – 20:00. שימו לב שבחגים ובייחוד בחודש הרמאדן ועיד אל פיטר, ייתכנו שינויים בשעות הפתיחה, ויש לוודא אותם מראש בטרם הגעה למוזיאון.

כרטיס כניסה עולה 5 דירהם בלבד, משפחה בכל גודל שהוא – 15 (ככה ישראלים ייזכרו פתאום בכניסה שכל ישראל אחים), וילדים נכנסים בעלות של דירהם אחד בלבד.

7. החוף של אום אל – קיוין

אחת הסיבות של רבות ורבים מהתיירים להגיע לאיחוד האמירויות הערביות הוא החופים הנהדרים של הנסיכויות השונות, בהם ניתן ליהנות ממזג אוויר נעים גם בחודשי החורף. כאמור, בעוד שבחודשי הקיץ הטמפרטורות חוצות את ה- 40 מעלות בקלות, בסתיו ובחורף מזג האוויר נעים ובדרך כלל לא יורד מ- 20 מעלות ביום.

היתרונות של אום אל – קיוין בהקשר זה הם שמדובר בחוף יפהפה בו ניתן ליהנות עם כל המשפחה והחברים, הוא לא צפוף כמו החופים של הנסיכויות הגדולות, וגם יש חנייה בשפע (לאלה שהקשיבו לעצתנו והגיעו עם רכב שכור).

הכניסה חינם וחופשית בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה, ומומלץ להגיע גם לעת ערב וליהנות משקיעה מרהיבה הידועה בכל רחבי האיחוד. זוהי הזדמנות נהדרת להזכיר ששתיית אלכוהול בחוץ – אסורה, בכל רחבי איחוד האמירויות הערביות.

מה לגבי אוכל ואלכוהול באום אל – קיוין?

בערים הגדולות של האיחוד, אבו דאבי ודובאי, תוכלו למצוא בקלות אוכל של כל רשת מזון בינלאומית, אך באום אל – קיוין תוכלו ליהנות מהמחסור של הפתרונות הקלים האלה, ולהתנסות בנפלאות המטבח המקומי והאותנטי המיוחד במינו.

הריחות והטעמים יזכירו לכם את המטבח שלנו בארץ, אולי עם קצת יותר תיבול. הפיתות אותן פיתות, והבישול האיטי הנעים והחמים ייתן לכם תחושה של בית. בשר גמלים מוגש בחלק מהמסעדות, לאמיצות ואמיצים בלבד.

מכיוון שמדובר ביעד לא מאוד מתוייר, דווקא קל יותר יהיה ליהנות ממטבחים הכי אותנטיים שיכולים להיות. ההמלצה למטיילת ולמטייל הרציניים – עזבו את גוגל, לכו לרחובות במרכז העיר, וחפשו מסעדה או בית קפה שנראה לכם טוב בעין. אם יש שמה לקוחות מקומיים – כנראה שתחושת הבטן שלכם לא טועה.

אחד הדברים המקובלים ביותר בתרבות האמירותית והערבית בכלל, הוא שתיית תה של בין הערביים, ואין כמו אום אל – קיוין לחוות את המנהג ביחד עם מקומיים.

כמו ראס אל – חיימה, עג'מאן ופוג'יירה, חוקי האלכוהול באום אל – קוואין נינוחים יותר: אין צורך ברישיון כדי למכור אלכוהול, המסים נמוכים יותר, והכי חשוב, אין גבול לכמות שאתה יכול לקנות (יש נסיכויות בהן השתייה אסורה לחלוטין, ואחרות בהן היא מותרת לתיירות ותיירים במקומות המורשים בלבד). אולם, עדיין, כמו בכל שטחי איחוד האמירויות, השתייה ברחובות אסורה לחלוטין.

איפה אפשר לישון באום אל – קיוין?

היצע המלונות והאכסניות באום אל – קיוין איננו רחב במיוחד, ואם בכל זאת בחרתם להעביר שם לילה, אל תצפו למגוון רחב לבחור ממנו. ישנם מספר מלונות שלושה כוכבים, מעט של ארבעה כוכבים, ובשביל חמישה כוכבים תצטרכו לנדוד לנסיכות שכנה.

אום אל – קיוין יכול להיות יעד להרפתקניות והרפתקנים, כאשר ניתן לעשות קמפינג באחד החופים, וליהנות מחוויה מיוחדת יותר.

אם בכל זאת בחרתם ללון במלון, אל תחכו לרגע האחרון, בטח לא בעונת התיירות (נובמבר – מרץ). אמנם הנסיכות לא מאוד מתויירת, אולם בגלל היצע המלונות הקטן לא בהכרח עונה על הביקוש. לכן, אם לא תרצו להתפשר, ותרצו ליהנות ממבחר רחב ככל שניתן, כדאי להזמין כמה שיותר זמן מראש.

מהי העלות הממוצעת של ביקור באום אל – קיוין?

עלות הביקור באום אל – קיוין היא זולה ביותר, דמי הכניסה לרוב האתרים (אם בכלל) הם נמוכים מאוד, ולמעשה העלות המרכזית שלכם תהיה התחבורה – לרוב הרכב השכור.

יום טיול לא יעלה לכם יותר מכ- 50 – 100 דולר לראש, ועבור זוג העלויות לא יוכפלו מכיוון שעלות הרכב השכור נשארת קבועה.

נסיעה טובה ומהנה!

דילוג לתוכן