Skip to content

אבו דאבי – 10 המקומות הכי פוטוגניים לסטורי המושלם

  • by

את אירופה חרשנו, וגם באמריקה כבר קשה לחדש לקהל הישראליות והישראלים. אך הסכמי השלום שבימים אלה נחתמים בין איחוד האמירויות ובין ישראל, פותחים מגוון רחב של אפשרויות חדשות של עסקים, של תיירות – וגם של תמונות וסטוריז מפתיעים וחדשים. אלו יכולים לרענן את הסטורים שלכם, להפוך אותם מגוונים, לגרוף לייקים חדשים, וגם לא מעט עוקבים ישראלים, וגם כאלו שלו.

למה דווקא אבו דאבי

אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות, ואחת מהערים העשירות, היוקרתיות והמפוארות ביותר בעולם, נוגעת בשפתו של מדבר צחיח מצד אחד ובעתיד מהצד השני, בהחלט מציעה מגוון נקודות שלא תוכלו לוותר עליהן בביקור המתקרב שלכם.

במוקדם או במאוחר, הקורונה תחלוף מחיינו, או לכל הפחות תחדול מלמנוע מאיתנו לטוס. וכשזה יקרה, אל תוותרו על להיות הישראליות והישראלים הראשונים שמביאים, על גבי המסך, את הבשורות המופלאות של אבו דאבי ואיחוד האמירויות. לא לשווא אבו דאבי נחשבת ליעד תיירותי נחשב ומבוקש.

בסופו של דבר, מדובר במרחק של פחות משלוש שעות טיסה, במחירי טיסה לא יקרים במיוחד. ניצבת בפניכם הזדמנות מופלאה להכיר קצת יותר טוב את השכונה בה אנו גרים – המזרח התיכון – וגם להביא משם תמונה או שתיים על הדרך.

כדי לא ללכת לאיבוד, גיבשנו עבורכם את עשרת המקומות שאסור לוותר עליהם בזמן הביקור תיהנו!

  1. מסגד שייח' זאייד

מה יראו בתמונה?

מסגד שייח' זאייד, המסגד הגדול ביותר בכל רחבי איחוד האמירויות הערביות ואחת מהגדולים ביותר בעולם, מופיע בראש הרשימה, ולא בכדי.

המסגד הענק, המתפרש על שטח של יותר מ120 אלף מטר רבוע, משלב מבחינה אדריכלית בין ישן וחדש, בין ערבי מסורתי ובין מודרני, ובין בית תפילה לערכים אמנותיים רב תרבותיים. בנייתו ארכה לא פחות מ-11 שנה, בעלויות של למעלה מחצי מיליארד דולר.

את המסגד תכננו ובנו אמנים רבים מכל רחבי העולם, מהודו ופקיסטן במזרח, ועד בריטניה, איטליה וגרמניה במערב, ממרוקו ועד ניו זילנד ועוד. תערובת הסגנונות הביאה תוצר של מבנה בוהק ומרשים, המשלב אבן, שיש, חרס, קריסטל וכמובן זהב.

גם אם תגיעו בשיא עונת התיירות, לא תרגישו את הצפיפות: רק המסגד עצמו יכול להכיל למעלה מ-40 אלף מתפללים, ושטחי הגנים והרחבות שבחוץ – יותר מכמות כפולה.

המסגד, כשמו, הוא מקום משכנו של מסגד, אך לא רק: במקום גם ספרייה מלכותית המאגדת מקורות ידע בשלל מדעי הרוח והמדע.

טיפים אחרונים לפני הסלפי:

רק דבר אחד לפני שעושים את התמונה: אנא, כבדו את קדושת המקום. מצאו דרכים יצירתיות אחרות להצטלם בצורה מקורית אך מכבדת, באחת מנקודות התצפית הרבות שסביב המסגד או על פני אחת מרחבות השיש העצומות המקיפות אותו. כשריהאנה הצטלמה שם, אמנם בלבוש צנוע אך בפוזה כמו שרק ריהאנה יודעת, העולם הערבי סער וגעש…

  1. מוזיאון הלובר

מה יראו בתמונה?

לא, אל תרוצו לבדוק בכותרת של הכתבה, אנחנו עדיין באבו דאבי. בעקבות הסכם בין ממשלת צרפת ובין איחוד האמירויות, נחנך בשנת 2017 מוזיאון תאום של מוזיאון הלובר הצרפתי באבו דאבי.

המוזיאון, שמאז שומר על התואר המוזיאון הגדול ביותר בכל חצי האי ערב, משתרע על פני שטח של 64 אלף מטר רבוע (לצורך השוואה, מוזיאון ישראל, הגדול בארץ, משתרע על פני כ- 13 אלף מטר רבוע בלבד).

הפריט הארכיטקטוני המרשים ביותר, ללא ספק, הוא הכיפה של המוזיאון, עם היקף של יותר מחצי קילומטר. הכיפה הפכה לסמל המסחרי של המוזיאון, בדומה לפירמידה ההפוכה בכניסה למוזיאון הלובר המקורי שבפריז.

המוזיאון עצמו כולל יצירות ממוזיאונים שונים מרחבי העולם, כאשר רובן הן יצירות מהאמנות המערבית. ככלל, כחלק מההתאמה עם הלובר בפריז, המוזיאונים מחליפים ביניהם יצירות, וחולקים יועצות ויועצים אמנותיים משותפים.

טיפים אחרונים לפני הסלפי:

כאשר תגיעו לשם, תבינו מדוע מדובר באחד המקומות הכי מצולמים באבו דאבי. לאחר התמונה בחוץ לצד ערוצי המים המעטרים את רחבות הכניסה, אל תוותרו גם על הצצה בפנים בגלריות האמנות המרשימות, שיכולות לקחת חלק מרשים ופוטוגני במיוחד בסטורי שלכם.  

  1. ארמון "אמיראטס"

מה יראו בתמונה?

ארמון "אמיראטס", שכלל איננו ארמון אלא מלון פאר, הוא לא מקום לתמונה, אלא לבוק שלם. המלון המפואר כולל 114 כיפות, 1,002 נברשות ואינספור אולמות ומסדרונות פאר.

אמנם חדר ללילה יכול להגיע למחיר של יותר מ-11,000 דולר, אבל בשביל תמונה מבחוץ לא צריך לשלם כלל וכלל. ישנן מגוון תצפיות מסביב למלון, וגם ממרחק גדול תוכלו לתפוס זווית יפה המעבירה את העושר של המקום.

המלון המעוצב בעיקר בגווני מדבר, משלב בתוכו גווני זהב, וממוקם בתוך גנים ירוקים שיגרמו לכם להרגיש שאתם כבר לא במפרץ הפרסי. הביקור במלון עצמו גם הוא שווה תמונה, ולו כדי להתרשם מבפנים מאחת מעשרות הכיפות המתנשאות לגובה של 60 מטר כל אחת.

טיפים אחרונים לפני הסלפי:

בשעות הלילה, המלון מואר בזהב ובכחול, ומשתקף היטב במי המפרץ הפרסי על חופו הוא שוכן. תוכלו להגיע לקראת הערב, לשתות תה באחד מבתי הקפה שבשטחי הארמון, ולקנח בתצפית עליו לאחר השקיעה ולראות אותו בתצורתו הלילית המרשימה לא פחות.

  1. קו השמיים של אבו דאבי

מה יראו בתמונה?
אחת מהמאפיינים הבולטים של אבו דאבי, ושל הערים העשירות באיחוד האמירויות בכלל, הוא קו השמיים הכולל גורדי שחקים המתחרים אלה באלה ושוברים שיאי גובה אחת לכמה שנים.

כאשר תראו את הקומפלקס, ודאי תיזכרו שהמגדלים האלה מוכרים לכם מאיזה מקום: כן, בסרט "מהיר ועצבני 7", וין דיזל ופול ווקר גונבים מכונית ספורט ונוסעים איתה דרך שלושה מהמגדלים האלה. אל תנסו את זה בבית!

טיפים אחרונים לפני הסלפי:

מכיוון שרוב גורדי השחקים ממוקמים לא רחוק מקו החוף, האופציה הטובה ביותר לתפוס זווית ולראות את כל המגדלים על צורותיהם השונות והמקוריות היא דרך הים. לצורך כך תוכלו לצאת לשייט אל מול חופי אבו דאבי, ולהתרשם ממגדלי הזכוכית האימתניים, שרובם שייכים לקומפלקס מגדלים שנקרא איתיחד.

גורדי השחקים ממוקמים ממש מול מלון ארמון "אמיראטס", כך שעל הדרך תוכלו להתרשם מזווית מרשימה ביותר של המלון, ממנה לא יכולתם ליהנות כשהייתם ביבשה.

קרדיט ל AIRBNB
  1. דֶק ב- 300 (Deck at 300)

מה יראו בתמונה?

ואם כבר דיברנו על מגדלי איתיחד, חוויה פוטוגנית שאסור לפספס היא ביקור בדק ב- 300. בית הקפה הממוקם בקומה ה- 74 של מגדל 2, מהווה למעשה תצפית עוצרת נשימה על כל העיר אבו דאבי ומעבר לה.

משם תוכלו לראות את המונומנטים בהם ביקרתם או בהם תבקרו מפרספקטיבה של מעוף הציפור – בלי צורך בתיווך של רחפן, אלא ממש בעיניכם שלכם ומבעד לעדשת המצלמה.

הכניסה למקום איננה בתשלום, אך נדרשת הזמנה סמלית של 55 דירהם לאדם (כ- 15 דולר), לא כולל ילדים וילדות עד גיל 12 הפטורים מתשלום.

טיפים אחרונים לפני הסלפי:

אם תרצו ממש להרגיש מקומיים, הזמן הטוב ביותר להגיע הוא בשעות אחר הצהריים וליהנות מכוס תה על רקע העיר לקראת הדמדומים. אולם, המקום פתוח כבר מחצות היום ועד 8 בערב. כך, תוכלו גם להגיע לאחר השקיעה, וליהנות מנופי העיר כפי שהיא מוארת בלילה.

למרות שהמקום יוקרתי ביותר, קוד הלבוש לא תובעני במיוחד, והם מסתפקים ב- "Smart casual" – פשוט אל תגיעו בבגד ים, אחרת לא ייתנו לכם להיכנס.

באופן מפתיע, ניתן גם לשתות אלכוהול במקום, ולבחור מתפריט היינות והבירות. רק אל תזמינו את המלצרים לשתות איתכם – באיחוד האמירויות שתיית אלכוהול מותרת לתיירים וזרים, אך עדיין אסורה בחוק למוסלמים.

  1. ממלכת הפרארי

מה יראו בתמונה?

לא, לא מדובר במוסך למכוניות יוקרה, כי אם באחד מפארקי השעשועים המרשימים והמיוחדים ביותר בעולם. הפארק ממוקם הלכה למעשה על אי בשם "יאס", אך הגישה אליו נוחה מאוד עם גשרים המחברים אותו עם היבשה.

לפני שרצים לעלות על רכבות ההרים, כדאי להתרשם מהמתחם עצמו. רק המבנה החיצוני מושך אלפי מבקרות ומבקרים מדי שנה, כמו גם הצורה בה בנוי הפארק עצמו. בנוסף, במקום ישנה תערוכה של ציר הזמן של מכוניות הפרארי היוקרתיות, השומרות על המוניטין שלהן מאז כניסתן לשוק בשנות ה- 40 של המאה הקודמת.

לאחר מכן, הדקו את החגורות, ועלו על ה"פורמולה רוסה" – רכבת ההרים המהירה בעולם, עם הלולאה הגבוהה בעולם (52 מטר) – ותחושת אדרנלין שלא יכולה לעבור בתמונות.

מעבר לרכבת ההרים הזו, ישנם 36 מתקנים נוספים, הכוללים חוויות מוטוריות גם למבקרים ומבקרות צעירים במסלול המירוצים ג'וניור GT.

  1. פארק המים של האי יאס

מה יראו בתמונה?

באותו האי, אם עדיין הקיבה שלכם יכולה לשרוד מתקני שעשועים נוספים, ממוקם אחד מפארקי המים הגדולים והמגוונים ביותר בעולם.

הייחוד של פארק המים באי יאס הוא שהוא כולל אטרקציות המתאימות לכל גיל, מפעוטות ועד מבוגרים. היתרון הגדול הוא, כמובן, ההתרעננות מהחום הכבד ששורר באבו דאבי כמעט בכל חודשי השנה. אם תגיעו בחודשי הקיץ (יולי אוגוסט), תגלו כי החום הושרר בישראל במהלך חודשים אלו לא משתווה לחום שחווה אבו דבאי. בכל אופן, אל תשכחו כובע, מים, והרבה קרם הגנה.

טיפים אחרונים לפני הסלפי

הפארק מכיל מתקנים בעיצובים מיוחדים, כמו שורת נחשים מסולסלים הפולטים מתרחצות ומתרחצים על אבובים, מה שכמובן מזמין תמונה בלתי נשכחת מיעד לא סטנדרטי בהינתן שמדובר במדינה מוסלמית. רק זהירות – כשאתם מצטלמים או מצלמים, חשוב לא להרטיב את האייפון!

  1. גן החיות של אבו דאבי

מה יראו בתמונה?

עם כל הכבוד לגן החיות התנ"כי בירושלים, ויש כבוד – אסור לסיים ביקור באבו דאבי מבלי לקפוץ לגן החיות. בגן החיות באבו דאבי מאפשרים בחלק מהאזורים להתקרב לבעלי החיים, ואף להתנסות בהאכלה שלהם.

מעבר לג'ירפות, לזברות ולקופים, תוכלו לראות שם פילים בריאים וגדולים, נמרים סיביריים, נמרים לבנים ועוד. עוד ניתן למצוא בו שטח גידול של עופות דורסים, בו ניתן לראות אותם בפעולה.

טיפים אחרונים לפני הסלפי

הגן פתוח כל ימות השבוע מהבוקר ועד 8 בערב, ואם תהיו בני מזל – תוכלו לחלץ תמונה בלעדית עם אחד מהנמרים הלבנים, ללא ספק אחת החיות הכי אקזוטיות שתוכלו לפגוש במסע שלכם לחצי האי ערב.

  1. הפארק הלאומי מנגרוב

מה יראו בתמונה?

אבו דאבי אמנם לא ענקית, אך היא עיר מודרנית תוססת, עם תעבורה בינלאומית בקצב גבוה והמון המולה של עסקים ותיירות. לכן, מומלץ גם לצאת מהעיר במהלך הביקור, ולהירגע בפארק הלאומי הסמוך – פארק מנגרוב.

הפארק, הממוקם דקות נסיעה ספורות מהעיר עצמה, מהווה את אחת הריאות הירוקות הגדולות ביותר באיחוד האמירויות. הפארק נקרא על שם היער של עצי המנגרוב הקטנים, עצי חוף טרופיים המגנים על החוף מפני רוחות, מתופעות גאות ושפל קיצוניות וכן משמשים כמעין מטהר מים טבעי.

אוהבי ואוהבות הטבע ימצאו בביצות ובמקווי המים סרטנים, אנפות, דגים ופלמנקו, וכן צבים, שועלים וחיות נוספות. אם תהיו בני מזל, תוכלו לראות גם דולפינים ותחשי נהרות (כן כן, יש חיה כזו. אולי אתם מכירים אותה בשמה השני, פרת ים).

 

טיפים אחרונים לפני הסלפי

בתוך הפארק ניתן לשכור שייט קיאקים, ולרדת באחד הערוצים מראשי הגבעות של היער לכיוון הים. במסע כזה חובה להצטייד במצלמה, כי בזמן שייט קצר תיחשפו לנופים משגעים ומגוון ביולוגי מפתיע, וגם, איך לא – פוטוגני.

הפארק פתוח כל ימות השבוע מהשעה 10 בבוקר ועד חצות, כך שעם ציוד הצילום המתאים תוכלו גם להתרשם מחיי הלילה בפארק.

  1. הצצה למדבר – נווה המדבר ליווה (Liwa)

מה יראו בתמונה?

לבסוף, קפיצה לאיחוד האמירויות ולא לחזור עם תמונה קלאסית מהמדבר עלולה להיות פספוס. בשעות היום, בשעות הערב, או בשעות הלילה – זה כלל לא משנה. המדבר יכול לספק רגעים פוטוגניים בלתי נשכחים.

דרומית לאבו דאבי, ממוקם נווה המדבר המרהיב ליווה, בו תוכלו ליהנות מטיולי גמלים, טיולים על דיונות, גלישת חולות ועוד.

טיפים אחרונים לפני הסלפי:

אחד האלמנטים הייחודים של המקום הוא הגוונים הרבים של הדיונות, שמחליפות צבעים לאורך שעות היום, ומנצנצות בזהב, בוורוד ובכתום. התמונות כל כך ציוריות, שאתם עתידים להיות חשודים בשימוש בפוטושופ, אבל אתם תהיו שם כדי להעיד שמה שבתמונה – הוא מה שראיתם בעיניכם שלכם.

המרחק מהעיר עצמה הוא של כשעתיים וחצי, כך שאם תרצו לבלות כמה שעות טובות במקום מומלץ לצאת מוקדם. אם אתם בונים על תצלומים ליליים, דאגו להזמין מקום לינה מראש במקום, ולחזור רק למחרת בבוקר.

ועוד פרט טריוויה לחובבי מלחמת הכוכבים: במדבר הסמוך לליווה, רוב אל – חאלי, צולמו כמה סצנות מפורסמות מהסרט המוכר "הכוח מתעורר" (Star Wars: The Force Awakens).

עוד מקומות רבים נוספים באבו דאבי לסטורי מושלם

שימו לב שהרשימה הזו היא חלקית בלבד. באבו דאבי יש עוד מגוון מבנים מרשימים, ארמונות, מסגדים, מגדלי יוקרה ועוד, וכן נקודות תצפית אינספור.

מה שבטוח, הוא ששווה להצטייד במצלמה איכותית, כי אבו דאבי ואיחוד האמירויות בכלל מלאה בפוטנציאל לחוויות פוטוגניות יוצאות מגדל הרגיל.

אפשר גם לנצל כמובן את מגוון האטרקציות והאתרים הפוטוגניים של אבו דאבי, לטובת סרטוני טיק – טוק מושלמים. לסרטונים האלה יש פוטנציאל נהדר להפוך לסרטונים ויראליים ופופולריים. רק חשוב לזכור כי לכל מקום ואתר יש לרחוש את הכבוד הראוי – אם זה המסגד, המדבר או כל אתר אחר – בררו מה נהוג בקרב תושבי אבו דאבי.

עוד חשוב לזכור, כי גם אם בירה או משקה אלכוהולי מצטלמים נהדר בסטורי, באבו דאבי אסור לשתות משקאות אלכוהוליים מחוץ למתחמים סגורים. אם אתם חייבים סטורי עם בירה – וודאו שאתם עושים זאת בבר ייעודי, המיועד אך ורק לתיירים (לתושבי אבו דאבי אסור לשתות משקאות אלכוהוליים).

ועוד יתרון ייחודי לנו, התיירות והתיירים מישראל: מהרו לתפוס את התמונות הראשונות והייחודיות ביותר, והיו החלוצים של תיירות האינסטגרם הישראלית באיחוד האמירויות. אולי לא לזה התכוונו בהסכם השלום, אך בטוח שהיא לא תזיק לחיזוק היחסים.

5/5 - (1 vote)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן