Skip to content

האפליקציות שחובה להוריד לפני הטיול באיחוד האמירויות

  • by

הסכמי השלום המרגשים בין ישראל ובין איחוד האמירויות הערביות פותחים עבור קהל התיירות והתיירים הישראלי עולם חדש של תיירות שלא הכרנו קודם.

בניגוד לתיירות באירופה או בארצות הברית, התיירות באיחוד האמירויות צפויה להיות שונה בהרבה מאוד היבטים – השוני התרבותי בין מדינות ערב ומדינות המערב מעורר סקרנות ועניין, וזאת למרות שמדובר במדינה מתקדמת הקורצת למערב בתחומים רבים.

בין היתר, עוד בטרם הנחיתה בביקור של כמה ימים ואולי אפילו כמה שבועות, מומלץ כבר להכיר חלק מהעולם החדש דרך הכלי שהולך איתנו בכיס לכל מקום ובכל זמן –  הטלפון הנייד. כידוע, אפליקציות שונות גם אם הן בינלאומיות, מצליחות להשתרש דווקא במדינות מסויימות ולא באחרות, ויוצרות חלק ממהבדל התרבותי במובן המודרני.

אז אילו אפליקציות הן הכי חמות היום באיחוד? ומה הייחוד שלהן על פני אחרות? סקרנו לפניכם את המובילות בתחומים נבחרים.

משלוחי אוכל –  Zomato

האפליקציה היא לא היחידה בשוק משלוחי האוכל, אבל ללא ספק התברגה כפופולרית ביותר עקב היעילות שלה. באפליקציה תוכלו להזמין אוכל מכל מסעדה, לקבל אישור בזמן אמת על קבלת ההזמנה, ולקבל את המשלוח למיקומכם המדוייק על פי ג'י- פי – אס.

מסתבר שהאפליקציה כל כך נוחה, שרבות ורבים זנחו כמעט לחלוטין את הבילוי של יציאה לאכול בחוץ, ופשוט מזמינים אוכל הבייתה במהירות שיא כשהם בפיג'מה.

אז כן, מומלץ פעם אחת, אולי פעמיים, להזמין כדי להתרשם מאיכות השירות ולהשוות אותו לארץ. אבל אל תוותרו על יציאה לתה של אחרי צהריים באחת ממסעדות העיר, מומלץ עם תצפית על גורדי השחקים, קו החוף או סתם על הרחובות הססגוניים המחברים בין תרבות המערב והמזרח.

אוכל בריא וטרי –  Kibson's

בדומה לאפליקציה הקודמת ברשימה, גם כאן מדובר במשלוחי מזון. אולם, הפעם מדובר רק באוכל בריא וטרי, כמו פירות וירקות באיכות גבוהה ואפילו בשר טרי.

אז אם העצלנות שלכם היא רק לגבי היציאה לסופרמרקט או לשוק ולמרות שהייתם רוצים להתהדר במוצרים באיכות גבוהה – אין לכם פנאי או כוח לעשות זאת, תוכלו להיעזר בשירות שיביא עד אליכם את חומרי הגלם הטובים ביותר לארוחה מזינה ובריאה.

שירותי נסיעות שיתופיות –  Careem ו- Uber

הבחירה ב- Uber נראית הטבעית ביותר, אך חשוב לדעת שבזמן שבדובאי האפליקציה זמינה, באבו דאבי –  כבר לא.

שתי האפליקציות יעילות במציאת שירות הסעות קרוב למיקומכם המדוייק על פי ג'י – פי – אס, ושתיהן נותנות שירות מצויין.

בדובאי כן מומלץ דווקא לדבוק ב- Uber, משום שניתן להתנסות באחד (או יותר) משלוש חוויות נסיעה. תוכלו להזמין UberX בשביל הנסיעה הזולה ביותר האפשרית כדי להגיע מנקודה אחת לנקודה אחרת, ותוכלו להזמין UberONE אם דווקא אתם חושקים ברכב חשמלי.

אבל החוויה המגניבה ביותר שגם תעלה לכם כמה דולרים טובים היא Uber Chopper –  והמסוק הקרוב אליכם ייקח אתכם לאן שרק תרצו (מושב יחיד עולה כ- 170 דולר בלבד).

 

השכרת רכב לזמן קצר –  Udrive

אם אתם רוצים רכב לנסיעה לזמן קצר, וחשובה לכם העצמאות שבנסיעה, תוכלו להזמין רכב דרך האפליקציה. היא מצידה באמצעות ג'י- פי- אס תכווין אתכם לרכב הפנוי הקרוב ביותר אליכם. היתרון הגדול הוא, כמובן, שתוכלו לאחר השימוש להשאיר את הרכב חונה היכן שתרצו.

העלות היא אמנם 14 סנט לדקת נסיעה בלבד, אך יחד עם זאת חשוב לדעת כי העלות עלולה להשתנות בהתאם לעיר בה אתם נוסעים. Udrive זמינה הן באבו דאבי והן בדובאי, כאשר בדובאי ישנו שירות דומה נוסף עם תעריפים דומים דרך אפליקציה בשם Ekar.

שירותי כביסה לעצלנים ועצלניות –  Washman

דרך האפליקציה תוכלו להזמין שירות בו נהג שיגיע עד אליכם לדירה או למלון, יאסוף את הכביסה שלכם לאחד מהשקים שהוא מביא איתו, ולהחזיר לכם את כל הבגדים נקיים, מריחים ומקופלים –  בזמן שנוח לכם.

אם התגעגעתם למואזין שבישראל בזמן הביקור –  Muslim Pro

האפליקציה, כפי שיכולתם להבין מהכותרת, נותנת התרעה חמש פעמים ביום בזמני התפילות בצורת קריאת מואזין.

גם אם לא תבחרו להוריד את האפליקציה ולהתנסות בה בעצמכם, הכרת האפליקציה חשובה למהלך הביקור שלכם: אם אתם בסופר, במסעדה או בלובי של המלון, ופתאום אתם שומעים מואזין מאוד קרוב אליכם, אין מה להיבהל –  הקריאות בוקעות כנראה מהכיס של האזרח האמירותי הקרוב אליכם.

הפתעה לסיום –  אפליקציית הניווט הפופולרית ביותר באיחוד היא לא אחרת מאשר Waze

האפליקציה Waze, מבית היוצר של פיתוח ישראלי, מבוססת על שיתוף בין נהגות ונהגים. לכן, היא עובדת בצורה מיטבית רק כאשר יש מספיק מכוניות על הכביש המשתמשות באפליקציה בזמן אמת.

אולי זה מעט מפתיע – בטח נוכח העובדה שרק לאחרונה החלו היחסים בין ישראל לאיחוד להתחמם, אבל Waze הישראלית הצליחה לחדור חזק מאוד לשוק באיחוד האמירויות, כך שהשימוש באפליקציה הוא מאוד יעיל. גם אם תיקחו שירות מוניות או נסיעות שיתופיות, אתם תוכלו לראות שרוב מוחלט של הנהגים משתמשים באפליקציה.

אז למרות שזה מחמם את הלב, ורגע לפני שאתם פוצחים בשירת "התקווה" מרגשת במושב האחורי, אל תשכחו ש- Waze נקנתה על ידי גוגל לפני כמה שנים טובות. ועדיין, כיף לדעת שהשלום עם האמירויות התפרץ לדלת פתוחה.

אנו בטוחים שהאפליקציות הללו יסייעו לכם להפוך את השהות באיחוד למהנה וחווייתי.

נסיעה בטוחה ונעימה!

5/5 - (1 vote)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן