Skip to content

חברות הטסות לדובאי ואיחוד האמירויות

  • by
חברות התעופה הטסות לדובאי ואיחוד האמירויות

התיירות והתיירים הישראליים כבר אורזים מזוודות: הסכמי "אברהם", הסכמי השלום והנורמליזציה בין ישראל ובין איחוד המדינות הערביות, הביאו למזרח התיכון עשרות בשורות טובות חדשות. ביניהן, ניתן למצוא גם את ההזדמנויות התיירותיות החדשות עבור הישראלים.

יעדי התיירות הפופולריים אבו דאבי ודובאי, כמו גם הנסיכויות האחרות עבור האמיצים והאמיצות יותר עג'מאן, ראס אל- ח'ימה, אום אל- קיוין, אל שארג'ה ופוג'יירה, מציעות מגוון של אטרקציות וסוגי טיול שיכולים להתאים לכל אחד ואחת. מה שבטוח הוא, שהביקור במדינה הערבית יותיר בכם חותם עמוק: לראשונה מותר לטייל במדינה ערבית, בשכונת המזרח התיכון שלנו, שהיא לא מצרים או ירדן.

הנסיכויות העשירות מציעות הצצה מצד אחד אל החיים הראוותניים, מלאי הפאר והיוקרה, של הנסיכים וגם התושבים הזרים שהתעשרו עד בלי די בעקבות הסחר בנפט או הזדמנויות עסקיות אחרות.

מצד שני, זוהי גם הצצה נדירה אל התרבות הערבית כפי שהשתמרה במשך אלפי שנים במפרץ הפרסי, בין אם זה על ידי התרשמות מהתלבושות, מהאוכל ומהמוזיקה, ובין אם זה על ידי התרשמות מביקור באחד מעשרות המוזיאונים התרבותיים הפזורים ברחבי המדינה ומהאתרים הארכיאולוגיים ההיסטוריים והפרה היסטוריים שבשטחה.

האם יהיו טיסות ישירות בין ישראל ובין איחוד האמירויות הערביות?

התשובה, למרבה השמחה, היא כן. בעקבות ההסכם, צפויות לעבור 28 טיסות שבועיות בין נתב"ג בישראל לבין יעדים שונים באיחוד האמירויות הערביות. חברת ישראייר כבר הכריזה על הכוונה להפעיל טיסה יומית לאיחוד, ולגבי שאר הטיסות – הדבר עדיים לא סגור.

ככל הנראה, אל על תפעיל קו אחד, וגם חברת ארקיע תצטרף למתן השירות. כמו כן, חברות לאומיות של איחוד האמירויות הערביות צפויות להפעיל מספר קווים.

מחיר כרטיס טיסה צפוי להיות סביב ה- 300 דולרים, לטיסה שאורכה הוא כשלוש שעות בלבד. אך כמו כל יעד אחר בעולם, האפשרויות להגעה הן בלתי מוגבלות, אם מוכנים להוסיף קונקשן (נחיתת ביניים) ביעד שלישי.

אז אילו חברות יפעילו טיסות ישירות? ומהיכן הכי משתלם לטוס לאמירויות דרך טיסות ביניים? תשובות לשאלות אלה תוכלו לקרוא כאן, במדריך המלא לתייר הישראלי הטס לאיחוד האמירויות.

טיסות לדובאי

יעד התיירות הכי פופולרי באיחוד האמירויות הוא ללא ספק הנסיכות העשירה דובאי. דובאי היא אמנם לא הבירה הרשמית של איחוד האמירויות, אבל היא מושכת הכי הרבה תיירים ממספר סיבות מוצדקות.

מעבר לכך שהיא הכי גדולה מבחינת אוכלוסייה, דובאי מציעה מספר שיאים אדריכליים שרק בשבילם שווה להמריא. בראש הרשימה נמצא כמובן הבורג' ח'ליפה, המגדל הגבוה ביותר בעולם, עם גובה של 828 מטר מעל פני הקרקע – כמעט קילומטר!

מלבדו, בדובאי נמצא גם הבורג' אל ערב, אחד ממלונות הפאר המפורסמים בעולם, שצורתו סירת מפרש והוא ממקום על אי מלאכותי בצורת תמר – פלא אדריכלי בפני עצמו. גם אם לא תוכלו להרשות לעצמכם לבלות לילה במלון הזה (מחירי החדרים מסתובבים בין כמה אלפים לכמה עשרות אלפי דולרים), שווה לכם להגיע כדי לצפות בו, לבקר באחת מהמסעדות או בתי הקפה שלו, ואולי להתחכך מעט באבק כוכבים של עשירות ועשירי העולם, שסביר להניח הגיעו למלון במסוק ולא במונית.

חברת ישראייר היא הראשונה להפעיל קו טיסות לדובאי, כבר החל מדצמבר 2020. חברת ארקיע היא הבאה בתור להפעיל קו טיסות על בסיס יומי החל מינואר 2021. בהתאם לביקושים, שבענף התיירות כבר צופים שיהיו גבוהים מאוד (הישראלים הולכים להסתער על ההזדמנות התיירותית החדשה, במיוחד לאחר סגרי הקורונה הזכורים לשמצה), קווי תעופה נוספים עתידים להיפתח.

החברה הישראלית החסרה ברשימה היא חברת אל על, שייתכן שתשקיע דווקא יותר משאבים בטיסות לנסיכות השכנה ולבירת איחוד האמירויות, אבו דאבי. אך גם אל על צפויה להצטרף למתן שירות על בסיס יומי או מספר פעמים בשבוע גם לדובאי.

ארבע חברות אמירתיות צפויות לתכנן ולהפעיל קווים ישירים לנתב"ג וממנו, והן חברת התעופה איתיחאד, חברת אמירייטס, חברת אייר ערביה וחברת פליי דובאי.

המחיר צפוי להיות, כאמור, החל מ- 280 דולר לכרטיס טיסה דו כיווני, והחל מ- 150 דולר לכרטיס חד כיווני.

טיסות לאבו דאבי

אבו דאבי היא הבירה הרשמית של איחוד האמירויות הערביות, ובה נמצא נמל התעופה הבינלאומי הגדול ביותר של האיחוד. גם היא, כמו דובאי השכנה, משדרת יוקרה ופאר, ומאכלסת מבני ענק מרשימים, ארמונות ומסגדים המצדיקים ביקור.

בין היתר, בקו המים שלה נמצאים גורדי השחקים של קבוצת מגדלי איתיחד, שהתפרסמו בשנים האחרונות עקב סצנה מפעימה בסרט "מהיר ועצבני 7", בה מכונית חוצה בין המגדלים בגובה של מאות מטרים מעל פני הקרקע. קפיצות כאלה לא תוכלו לעשות, אך בהחלט תוכלו להזמין תה של אחרי הצהריים – אחת מהפעילויות הכי פופולריות באיחוד הערבי – באחת מהמסעדות המצעיות נוף ממעוף הציפור על העיר.

מסגד שייח' זייד הוא אולי אתר התיירות הפופולרי ביותר באבו דאבי. המסגד הענק הוא אחד מעשרת המסגדים הגדולים ביותר בעולם, ויכול להכיל בתפוסה מלאה קרוב ל- 50,000 מתפללים – כמעט כפול מאצטדיון טדי בירושלים.

עוד יעד פופולרי הוא מוזיאון הלובר – לא זה של פריז, אלא הלובר האמירותי, מוזיאון המשוכן במבנה מרשים מבחינה אדריכלית, והוא ביתם של אלפי יצירות מערביות וערביות כאחד. אין ביקור באבו דאבי בלי ביקור במוזיאון הלובר של איחוד האמירויות הערביות!

בנוסף, אבו דאבי צפויה להיות היעד המועדף של נשות ואנשי עסקים ישראליים, המחפשים הזדמנויות עסקיות חדשות. זאת משום שהמרכז הכלכלי של האיחוד נמצא בעיקרו בעיר הבירה, אבו דאבי.

כדי להגיע לשם, אם למטרות תיירות ואם למטרות עשיית עסקים, תוכלו לעלות על מטוס של חברת ישראייר שכבר החלה למכור כרטיסי טיסה, והיא החברה הישראלית הראשונה להפעיל את הקו.

חברת איתיחד האמירותית צפויה להפעיל קו ישיר בקרוב, ואף השיקה עמוד בעברית באתר האינטרנט שלה לרווחת הלקוחות הישראליים. סביר להניח שחברות נוספות יצטרפו לתחרות על הפעלת הקו, והכל יהיה כמובן בהתאם לביקושים.

טיסות לנסיכויות אחרות

ככל הנראה לא תהיינה טיסות ישירות לכל אחת משבע הנסיכויות, אך הנסיכות השלישית בגודלה – אל שארג'ה – שהיא גם לא רחוקה מדובאי, כן תקבל בקרוב טיסות היישר מתל אביב.

אל שארג'ה היא אמנם פחות מפורסמת בישראל מאשר דובאי ואבו דאבי, אך אין לה פחות להציע. להיפך – אלה שמחפשים מעט יותר מהתרבות האותנטית הערבית, מהמסורת שהשתמרה במפרץ הפרסי, ומחוויה מזרח תיכונית יותר מאשר מערבית נוצצת, דווקא ימצאו את מבוקשם יותר בקלות בנסיכות אל שארג'ה.

בין היתר, אל שארג'ה מפורסמת במגוון המוזיאונים שהיא מציעה למבקרים בה, ביניהם מוזיאון האמנות של אל שארג'ה, עם יצירות של אמנים מכל רחבי העולם הערבי, מוזיאון התרבות האסלאמית, מוזיאון המורשת של שארג'ה ועוד.

חברת ארקיע הודיע שתפתח בעתיד קו ישיר לאל שארג'ה, אך מועד הפתיחה עדיין לא ידוע. אגב, הנסיעה משדה התעופה של דובאי לאל שארג'ה אורכת כשעה או אפילו מונית לנסיעה של כחצי שעה בלבד, כך שאין צורך לחכות לארקיע בשביל לבקר שם, ואפשר לטוס ישירות לדובאי ומשם להגיע במהירות למרכז העיר אל שארג'ה, בירת הנסיכות.

מהיכן אפשר לטוס לאיחוד האמירויות שלא בטיסה ישירה?

כמעט מכל נמל תעופה מרכזי באירופה ניתן להגיע בקלות הן לאבו דאבי והן לדובאי, כאשר ענקיות התעופה הבינלאומיות כגון אמירייטס, בריטיש איירליינס, טורקיש איירליינס ועוד, מפעילות קווים על בסיס יומי לכל אחד מהיעדים הללו, וחלקן אף לנסיכויות האחרות.

מנועי החיפוש האינטרנטיים כגון סקיי סקאנר או קיאק יוכלו למצוא עבורכם טיסות משתלמות לאיחוד האמירויות, ייתכן שאף זולות יותר מאשר הטיסות הישירות, ב"עלות" של המתנה בנמל תעופה ביניים.

אם ברצונכם להפחית את פליטת המזהמים, וכן לחסוך בזמן היקר שלכם, מומלץ כן לתכנן את הטיול שלכם כך שתוכלו להישען על טיסות ישירות, שכאמור אורכות כשלוש שעות בלבד. אם בכל זאת אתם מעדיפים לחסוך בכסף, מומלץ לבחור קונקשן במדינה יחסית קרובה, כמו טורקיה, יוון או ירדן, ולא להרחיק עד איטליה, ספרד ובריטניה.

האם צריך ויזה כדי לטוס לאיחוד האמירויות הערביות?

לא! כחלק מההסכם, בעלות ובעלי דרכון ישראלי יוכלו להיכנס ישירות לאיחוד האמירויות הערביות בתור תיירים, ולקבל אשרת תייר למספר חודשים, כמקובל ברוב היעדים האחרים בעולם.

טיסה קצרה, נעימה ובטוחה!

5/5 - (1 vote)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן