Skip to content

מסלול מתוכנן לדובאי: 1 עד 7 ימים באיחוד האמירויות הערביות

דובאי למטיילים

דובאי אמנם מזוהה בעיקר כבירת שופינג נוצצת ומפוארת המותאמת לצעירים עשירים, אך לעיר מלאת האופי הזו יש כל כך הרבה מה להציע גם מעבר לכך.

בין הסמטאות הנסתרות והשווקים המסורתיים, בין המדבר המדהים ושפע הפעילויות הכרוכות בחווית התרבות האמירית המסורתית יתגלה לנו במהרה כי גם שבעה ימים בדובאי לא בהכרח יספיקו על מנת למצות את היעד המזרח תיכוני הייחודי הזה.

המדריך המקיף הבא מציע שפע של טיפים לנסיעה לדובאי, כמו גם תוואי מסלול מתוכנן מראש לשהייה של שבעה ימים בעיר – כולל טיולים של יומיים לאבו דאבי ואל עין.

שימו לב כי מדריך זה מציין לא רק את היעדים התיירותיים המוכרים של העיר, אלא מסביר גם כיצד לחוות את הצדדים הקסומים אך הפחות שגרתיים של דובאי.

מסלול מתוכנן לדובאי: 7 ימים באיחוד האמירויות הערביות

  • יום 1 – דובאי המפוארת והנוצצת
  • יום 2 – מרינה דובאי ו-JBR
  • יום 3 – הדקל, חוף העפיפונים וג'ומיירה
  • יום 4 – דובאי העתיקה
  • יום 5 – דובאי הלא שגרתית
  • יום 6 – שוק הגמלים של אל עין
  • יום 7 – טיול יומי לאבו דאבי

כמה טיפים זריזים לפני שתתחילו את השבוע בדובאי

מתי לבקר בדובאי – ברצינות, עליכם להימנע מחודשי הקיץ, מיוני עד ספטמבר. בחודשים יולי ואוגוסט הטמפרטורות הממוצעות מגיעות ל-45 מעלות צלזיוס והאקלים באזור לח מאוד. בספטמבר הטמפרטורות צונחות מעט אך הלחות עדיין נמשכת, כך שאי אפשר באמת לבלות בחוץ – אפילו בלילה. השתדלו לתאם את מועד נסיעתכם לדובאי כך שתבלו בה בין אמצע אוקטובר לבין אמצע מאי.

אגב, זכרו כי איחוד האמירויות הערביות הינה מדינה מוסלמית אדוקה המתנהלת על פי חוקי השריעה המוסלמים המחמירים ביותר. כתוצאה מכך, תיירים מארצות מערביות נדרשים להיות מעט זהירים ולא להתנהג כפי שהיו נוהגים בארצות מולדתם.

אין באמת צורך לפחד או לדאוג, אך השתדלו להפעיל שכל ישר.

דעו מתי להתלבש בצניעות – דובאי הינה חברה המתנהלת על פי שתי מערכות מוסר שונות. מצד אחד, במקומות בהם מבלים תושבי חוץ, החופים מלאים בנות לבושות בביקיני מעוצב, ובמועדוני הלילה היוקרתיים של העיר סביר להניח שתמצאו נשים רוקדות בשמלות המזכירות ביקיני.

אזורים אלה סובלניים מאוד בקשר ללבוש שלכם, אולם באזורים שמרניים יותר בעיר, כלומר, במקומות שבהם מסתובבים המקומיים, עליכם לכסות את הכתפיים והברכיים תמיד. החדשות הטובות הן שלעולם אין צורך לכסות את הראש.

גילויי חיבה פומביים אסורים באיחוד האמירויות הערביות – לא מדובר רק בנשיקות, גם חיבוק בפומבי ייחשב כבלתי חוקי, כולל באזורים המערביים. פעם אחת הועפתי מבר מכיוון שלא נותרו מקומות ישיבה, וחברה שלי ישבה על ברכי.

למען ההגינות, המאבטח דרש ממנה לעמוד שלוש פעמים אך התעלמנו ממנו לחלוטין מפני שהנורמה הזו הרגישה לנו מגוחכת לגמרי.

במהלך חודש הרמדאן הקדוש – אני לא ממליץ להגיע לאיחוד האמירויות הערביות במהלך הרמדאן, אבל אם במקרה אתם שם – פשוט הזהרו שלא לאכול, לשתות, ללעוס מסטיק או לעשן באור יום ובציבור, אחרת תקבלו קנס.

יתר על כן, במהלך הרמדאן, ברים רבים נסגרים, כמעט ואין אירועים, ולמעשה החיים נעצרים בגדול. ברצינות, אם אתם יכולים להימנע מכך, אל תבקרו כאן במהלך הרמדאן.

זכרו שיש אפס סובלנות לאלכוהול – נהיגה עם אחוז מזערי של אלכוהול בדם מצדיקה מאסר בפועל. במשך שלוש שנים של מגורים ונהיגה שם, מעולם לא נתקלתי בשום בדיקת אלכוהול, אולם במידה ועברתם תאונה והתגלה אלכוהול זורם בעורקיכם, היו מז***ים אתכם לגמרי, פשוטו כמשמעו.

וכך גם לגבי סמים – באיחוד האמירויות הערביות יש גם אפס סובלנות לסמים. גם אם ימצאו עליכם רק 0.1 גרם של מריחואנה במכס בשדה התעופה, הייתם נדפקים וסביר להניח שהיו כולאים אתכם לזמן רב.

זה נשמע מוגזם אבל זה יכול לקרות והאמת היא שיש לא מעט סיפורי אימה על אנשים שבמקרה היו בכיסם שרידי סמים מהג'ויינט האחרון שלהם והכלבים הצליחו להריח את זה.

זמינות אלכוהול – לידיעתכם, בדובאי תוכלו לשתות אלכוהול. בדרך כלל, רק מלונות 4 עד 5 כוכבים רשאים להגיש אלכוהול, אך העניין הוא שאנשים פותחים ברים ופאבים רגילים ואז פשוט מחברים אותם למלון.

כפי שאתם יכולים לדמיין, ישנם מלונות פאר בכל מקום ולכל אחד מהם יש כמה ברים מחוברים, כך שמציאת מקום לשתות אינה בעיה כלל.

כמו כן, תוכלו גם למצוא שפע של חנויות משקאות ברחבי העיר, אך למרבה הצער, תהיו זקוקים לרישיון מיוחד שרק תושבי חוץ יכולים לקבל על מנת לרכוש משקאות בחנויות אלה. לחלופין, אם אתם ניידים, ישנה חנות משקאות בשם Barracuda באום אל קוואין, כ -90 ק"מ מחוץ לדובאי, לכיוון ראס אל-חיימה.

זכרו כי בדובאי אתרים רבים ושירותי שיחות אינטרנט, כמו WhatsApp או Skype, חסומים, ואם תרצו לגשת אליהם תצטרכו VPN. לקריאה נוספת: כיצד למצוא את ה- VPN המתאים לדובאי ולאיחוד האמירויות.

סיורים ופעילויות בדובאי

במסלול המתוכנן שלכם בדובאי כלולים הרבה פעילויות כגון טיול למוסנדם, ספארי מדברי או אפילו טיול של חצי יום במסגד שייח זייד באבו דאבי. ייתכן כי תרצו לצאת לסיור מאורגן לאתרים אלו, כיוון שסיור כזה הינו זול בהרבה מנסיעה במונית ואפילו מהשכרת רכב.

לשם כך אני ממליץ על החבר'ה מ-GetYourGuide, מכיוון שהם מציעים שפע של מבצעים, קומבינות ומחירים מצויינים למספר בלתי מוגבל של סיורים ופעילויות ברחבי המדינה.

אלה רק חלק מהפעילויות הפופולריות ביותר שלהם:

  • כרטיס לבורג' ח'ליפה דובאי – קומות 124 ו-125 – לעלות בבניין הגבוה ביותר על פני כדור הארץ.
  • הלובר אבו דאבי: דלגו על כרטיסים – דלגו על התורים האינסופיים של המוזיאון.
  • דובאי: כדור פורח, ספארי מדברי, נהיגה על טרקטורון – ליהנות מהזריחה ממרחק של 1,200 מטר מעל פני הקרקע.
  • כרטיסים משולבים לאקווריום דובאי ולבורג' ח'ליפה – הבניין הגבוה ביותר על פני כדור הארץ ואחד האקווריומים המרשימים ביותר.
  • דיונות אדומות פרימיום, ספארי גמלים ומנגל – פעילויות מדבריות.
  • שייט בסירת מנוע סביב המרינה, הדקל ובורג' אל ערב – חוו את האתרים האלו מהים.
  • כרטיסים לבורג' ח'ליפה – קומה 148 – תצטרכו כרטיס מיוחד על מנת לעלות לקומה העליונה ביותר.
  • סיור במסגד אבו דאבי שייח זייד – סיור למסגד המרשים ביותר באזור.

כיצד לגשת לאתרים חסומים בדובאי

כפי שאתם אולי יודעים, האינטרנט בדובאי מצונזר, מה שאומר שאתרים רבים שבהם ייתכן שתצטרכו להשתמש יהיו חסומים.

מלבד הימורים, פורנוגרפיה ואתרים הקשורים לישראל, כמה מאתרים החסומים הללו הם:

  • Skype
  • WhatsApp
  • Hangouts של גוגל
  • טינדר

על מנת לגשת לאתרים אלו נזדקק למשהו שנקרא VPN (רשת פרטית וירטואלית).
אל תדאגו, זה פשוט יותר ממה שנשמע וסיכמתי את הצעדים הנדרשים במאמר הבא:
כיצד למצוא את ה-VPN המתאים בדובאי ובאיחוד האמירויות הערביות

ביטוח נסיעות לדובאי

עליכם לנסוע תמיד עם ביטוח, במיוחד בדובאי, שם מערכת הבריאות פרטית ויקרה במיוחד.

עבור איחוד האמירויות הערביות, אני ממליץ בחום על פספורטקארט, חברת ביטוח הנסיעות הטובה למה?

  • זו החברה היחידה המציעה כיסוי רפואי ללא הגבלה
  • באיחוד האמירויות הערביות מערכת הבריאות ממש ממש יקרה, ולכן חובה להיות מכוסים לחלוטין
  • החברה מכסה את הכמות הגדולה ביותר של פעילויות אקסטרים והרפתקאות

7 ימים בדובאי – תחבורה: איך להסתובב בעיר

איך להסתובב בדובאי

כתבנו כתבה מפורטת על תחבורה ציבורית באיחוד האמירויות

מטרו – ישנם 2 קווי מטרו המובילים אתכם לאתרים התיירותיים ביותר. במטרו יש הרבה מיזוג אוויר ובאופן כללי מדובר במערכת תחבורה ציבורית די מודרנית. נסיעה בודדת עולה פחות מדולר, אך קחו בחשבון שהמרחקים בדובאי הם עצומים, ולכן מעבר ממקום למקום עשוי להימשך זמן מה. כמו כן, המטרו מגיע לאתרי התיירות הנפוצים ביותר, אך מעבר לכך, הניידות שלכם תהיה מוגבלת מאוד.

מונית – הבחירה החכמה. אם מחשבים את המחיר לקילומטר, זה לא יקר, אך מכיוון שהמרחקים גדולים, התניידות עלולה להיות יקרה. הנסיעה הקצרה ביותר עולה בסביבות 15 דירהם (4 דולר). נסיעה מהמרינה לדובאי העתיקה עשוייה לעלות בסביבות 60-70 דירהם (16-19 דולר).

איך לנסוע מדובאי לאבו דאבי

אוטובוס – יש אוטובוס כל עשרים דקות מהשעה 6:00 בבוקר ועד השעה 23:00 בלילה, מתחנת האוטובוס אל גוביבה שבדובאי ומשם אל אבו דאבי. האוטובוסים נהדרים וכוללים מיזוג אוויר ועלות vנסיעה מדובאי לאבו דאבי היא רק 25 דירהם (7 דולר).

מונית – נסיעה משדה התעופה בדובאי לאבו דאבי תעלה לכם 300 דירהם (81 דולר) לכיוון.

שירות ההסעות של Etihad – יש גם שירות הסעות של Etihad בחינם מדובאי לאבו דאבי, למי שטס עם Etihad במחלקת תיירים. טיפ: הזמינו הסעה בחינם 24 שעות לפני הנסיעה דרך האתר של Etihad.

זכרו שבדובאי אתרים רבים ושירותי שיחות אינטרנט, כמו WhatsApp או Skype, חסומים, ואם תרצה לגשת אליהם תצטרך VPN.

איך לנסוע מדובאי לשרג'ה

תחבורה ציבורית – תוכלו לעלות על המטרו מדובאי לתחנת ראשידיה בשארג'ה תוך זמן קצר. תוכלו גם לעלות על אוטובוס לשרג'ה מתחנת האוטובוס דיירה, שנמצאת במרחק של כ-15 דקות בלבד במונית משדה התעופה של דובאי. אם אתם נמצאים בבור דובאי, קחו אוטובוס מתחנת בור דובאי אל גובייבה לשרג'ה.

מונית – מונית מדובאי לשרג'ה תעלה לכם  150 דירהם (40 דולר).

חשוב: שימו לב שלמרות שדי קל לנסוע מעיר לעיר בתחבורה ציבורית, גם באבו דאבי וגם בשרג'ה, לא מאוד נוח להסתובב אם אין לכם רכב משלכם. לכן, כדאי לשקול השכרת רכב אם אינכם רוצים להיות תלויים במוניות.

השכרת רכב

אם אתם מתכננים לצאת אל מחוץ לדובאי, אני ממליץ לכם מאוד לשכור רכב מכיוון שמערכת התחבורה הציבורית מחוץ לעיר אינה נוחה במיוחד.

החדשות הטובות הן כי הדלק במדינה זול מאוד ועלות השכרת הרכב הינה הוגנת למדי, לתושבים ממדינה באיחוד האירופי, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, יפן, דרום קוריאה, בין היתר, החיים קלים ויכולים לנהוג עם הרשיון הנוכחי. אבל מישראל תזדקקו לרישיון נהיגה בינלאומי תקף.

אני ממליץ לשכור רכב דרך Renty, פלטפורמת השכרת רכב שמאגדת את כל חברות השכרת הרכב המקומיות שיש להן דירוג גבוה ב-Google Business ולא גובה על השירות שום תשלום נוסף. לכל המכוניות יש תמונות אמיתיות שמקלות על החיפוש . מלבד מכוניות פשוטות, יש גם מאגר גדול של מכוניות יוקרה להשכרה.

דובאי בשבוע – איפה לשהות

דובאי היא עיר ענקית ורחבה המורכבת מכל כך הרבה שכונות שונות לחלוטין זו מזו.

בחירת האזור בו תרצו לשהות וללון בדובאי תלויה במקומות בהם תרצו לבקר בפועל, כמו גם בתקציב שלכם, מכיוון שהמחירים משתנים מאוד לפי אזור.

כמו כן, אם אתם גם מתכננים לבקר בערים אבו דאבי ושרג'ה, עליכם להחליט אם לשהות בהן רק במשך היום או לבלות שם גם לילה.

אני ממליץ לשהות במשך כל השבוע בדובאי מכיוון שזה המקום היחיד שקורה בו משהו בלילה ובערב. אחרי השעה 19:00 אבו דאבי ורג'ה די משעממים.

אני ממליץ בחום לבצע בדיקה מקיפה לפני שתבחרו באיזה אזור לשהות. לדוגמא, אם תחליטו לשהות בעיר העתיקה מכיוון שאתם מנסים לחסוך, עליכם לדעת כי חוף המרינה נמצא במרחק של יותר מ-30 ק"מ משם.

מונית תעלה לכם בסביבות 75 דירהם (20 דולר) ובמטרו זה ייקח כמעט שעתיים, אז כדאי לכם לחשוב פעמיים.

לכן החלטתי לכתוב פוסט מקיף מאוד שיעזור לכם בעניין: היכן לשהות בדובאי: מדריך למציאת מקום הלינה המתאים

אגב, יש גם היצע גדול של דירות המופיעות ב-Airbnb וזכרו שאם תיצרו חשבון דרך הקישור שלי, תקבלו זיכוי 206 שקל

הירשמו דרך קישור זה כדי לקבל זיכוי של 206 שקל

מסלול מתוכנן בדובאי: 7 ימים באיחוד האמירויות הערביות

המסלול המוצע שלי בדובאי כולל ביקור באתרים התיירותיים ביותר ביום הראשון והשני, בדובאי העתיקה ביום השלישי, ואם תהיו כאן יותר משלושה ימים, ביקור באזורים שגרתיים פחות ביום הרביעי.

מסלול מתוכנן דובאי – היכן לבקר בדובאי ב-7 ימים

יום 1 – דובאי הנוצצת והתיירותית

אם אתם מבקרים בדובאי ליום אחד בלבד, אני ממליץ לבקר בשני האתרים המפורסמים ביותר:

קניון דובאי ובורג' ח'ליפה

דובאי מלאה בבנייני פאר מוגזמים ולכן שתי האטרקציות המרכזיות בעיר הן הקניון הגדול בעולם והבניין הגבוה ביותר על פני כדור הארץ, המחובר לקניון.

אני באופן אישי לא אוהב את קניון דובאי מפני שאני לא כל כך מתעניין בשופינג אבל אני כן מאוד אוהב את הבורג' ח'ליפה. אגב, ראוי לציין שלמרות שכבר היה מדובר בקניון הגדול ביותר, האתר הורחב בשנת 2018 והתווסף לו מחלקת יוקרה חדשה.

לגבי הבורג' ח'ליפה, בהיותו הבניין הגבוה ביותר שתראו אי פעם, איש אינו יכול להתכחש לכך שבניין בן 160 קומות זה מרשים בהחלט.

אך הבניין לא יהיה הגבוה ביותר עוד זמן רב, שכן שני המתחרים הגדולים של איחוד האמירויות, סעודיה וקטאר, בונים בימים אלה שני מגדלים חדשים לגמרי שיהיו גבוהים יותר מבורג' ח'ליפה.

ניתן להגיע ממש עד לקומות העליונות של הבניין, לקומה ה-125, ועבור מעט כסף נוסף, גם לקומה ה-148. אם תרצו לחסוך כסף, עליכם להזמין את הכרטיסים מראש ואני ממליץ להזמין אותם ב-GetYourGuide, מכיוון שהם מציעים שפע של מבצעים והטבות.

1 – לחצו כאן להזמנת כרטיסים לבורג' ח'ליפה לקומה 124

2 – לחצו כאן להזמנת כרטיסי פרימיום לבורג' ח'ליפה לקומה 148

אל תחמיצו בערב את מזרקת דובאי – המזרקה המוזיקלית הגדולה בעולם. במזרקה מתקיים מופע כל חצי שעה בין השעות 18:00-23:00.

טיפ למקצוענים – אני ממליץ לאכול ארוחת ערב ב-Mezza House , המסעדה הערבית האהובה עלי בדובאי אשר מגישה את האוכל הלבנוני הכי טעים שיש. המסעדה ממוקמת ממש ליד הבורג' ח'ליפה והיא לא יקרה במיוחד.

זכרו שתוכלו לבקר בדובאי בסיור חצי-יומי. לחצו כאן כדי ללמוד עוד

איפה לשהות ליד קניון דובאי ובורג' ח'ליפה (מרכז העיר)

זכרו לבדוק במדריך שלי כדי למצוא את מקום הלינה המתאים בדובאי לכל אזור

מרכז העיר הוא אחד האזורים המפוארים והיקרים ביותר לשהות בו. רוב האנשים החיים כאן הינם תושבי חוץ, במיוחד תושבי חוץ ערבים אך גם הרבה אירופאים. כדאי לכם ללון כאן אם אתם רוצים להיות קרובים לאזורי הקניות המרכזיים ולמסעדות הכי מפוארות.

הבחירה הזולה – The Solo Traveler – אם התקציב שלכם מוגבל, ההוסטל החדש לגמרי הזה נמצא ממש ליד קניון דובאי ובורג' ח'ליפה, יש לה סופר ממש בקומה התחתונה, עם נוף מדהים וחדרים זולים. אם אתם מטיילים לבד, זה המקום בשבילכם!

מלון על רמה – Rove Downtown – התמורה הטובה ביותר עבור כספכם במרכז העיר. לא יקר מידי אך החדרים ושאר שירותי המלון הם ממש על גבול היוקרה. לא תמצאו מקום טוב יותר במחיר כזה בכל בדובאי.

שוק מדינת ובורג' אל-ערב

יש אנשים שטוענים ששוק מדינת הוא סתם בזאר מזויף שמנסה לחקות שוק ערבי מסורתי.
אני אוהב להתמקד בדברים החיוביים ולכן מבחינתי מדובר פשוט בהתאמה של בזאר ערבי לתפיסת העולם האמיתית של דובאי, שהיא עיר מפוארת ומודרנית בת המאה ה-21.

שוק מדינת הוא יפהפה – יש בו מספר תעלות מגניבות עם צבים ענקיים שוחים סביב, ומכיוון שהמקום קרוב לכמה מלונות, יש שפע של ברים ומסעדות איכותיות שמגישות אלכוהול.

טיפ למקצוענים – תאכלו ארוחת ערב בטורטוגה, המסעדה המקסיקנית האותנטית ביותר בדובאי. כשאני אומר אותנטית אני מתכוון שמקסיקנים באים לכאן כדי לאכול כי מגישים במקום מנות מסורתיות ולא אוכל מזויף כמו נאצ'וס או בוריטוס. יצא לנו ללכת לשם בזכות כמה תיירים מקסיקנים שפגשנו והמליצו בחום.

כמו כן, משוק מדינת ניתן לצפות בנוף המדהים של בורג' אל-ערב, המלון המפואר ביותר בעולם. אינכם יכולים לבקר בה, אלא אם כן תזמינו סיור מראש שלעתים קרובות כולל גם אכילה באחת המסעדות.

יום 2 – המרינה של דובאי ו-JBR

מרינה וחוף מג'ומיירה

אזור תושבי החוץ המערביים, המקום לטיול נעים על חוף הים שאיכשהו מנסה לשחזר את סנטה מוניקה בלוס אנג'לס, הינה מערכת של גורדי שחקים הדומה יותר לאתר נופש מאשר לשכונה ממשית, אך האמת היא שכמה מאות אנשים גרים כאן.

מרינה בדובאי
מרינה בדובאי

עם רק 10 או 15 שנות וותק וחוף די נחמד שבו תוכלו לרכוב על גמל תוך כדי בהייה בבניינים בני 60 קומות, המרינה היא המקום שבו אנשים מסתובבים, מתיירים ועד תושבי חוץ מערביים, מקומיים וצעירים בני 18 שמבלים יומם בנהיגה באזור בשביל להשוויץ במכוניות היוקרה שלהם.

ניתן גם להזמין סיור בסירת מנוע סביב המרינה .

ניתן להגיע לשם בקלות במטרו באמצעות התחנה שבעבר נקראה מרינה, אך נכון להיום הם משנים את שם התחנה ללא הרף. Damac Properties הוא איך שהמקום נקרא כעת, אני חושב.

טיפ למקצוענים – החוף נחמד אבל הוא מלא בעיקר בתיירים. תושבי חוץ מגיעים לחוף העפיפונים, הממוקם בג'ומיירה.

איפה לשהות בקרבת המרינה

הבחירה הזולה (הוסטל) – Top of Marina – אם אתם רוצים לשהות באחת הקומות הגבוהות ביותר עם נוף נהדר של קו הרקיע של מרינה, הוסטל זה הוא בדיוק בשבילכם. הוא ממוקם בבניין די רגיל ויש בו כמה בריכות שחייה, חדר כושר ובעצם כל מה שאתם צריכים. אם אתם קצרים בכסף ורוצים ללון במקום הכי טוב, זה ההוסטל שלכם!

מלון על רמה – Address Dubai Marina – זהו הבניין האהוב עלי ביותר במרינה של דובאי, מכיוון שהוא פשוט אך מרשים בו זמנית וממוקם ממש ליד התעלה. זהו אחד המלונות המובילים בעלי 5 כוכבים בעיר ויש כאן את הברים הטובים ביותר בכל המרינה.

יום 3 – הדקל, ג'ומיירה, חוף העפיפונים ומסגד ג'ומיירה

הדקל ג'ומיירה

אחרי המרינה, אם תמשיכו לאורך החוף תמצאו את ההתחלה של הדקל, אותו אי המפורסם בצורת עץ דקל אשר מחובר לדובאי ושיש לו העתק של מלון אטלנטיס בקצה הרחוק ביותר.

תוכלו להגיע ממש לקצה הדקל באמצעות רכבת חד פסית העוברת 20 מטר מעל הרחוב. מבחינתי זהו החלק הכי טוב בסיור הקצר הזה, מכיוון שאפשר ממש להרגיש את צורת האי. אחרת, כאשר סתם מטיילים במקום, זה כמו ללכת בסתם רחוב רגיל והאי עצמו די משעמם.

ניתן גם להזמין סיור בסירות מנוע סביב הדקל. לחצו כאן כדי ללמוד עוד

איפה לשהות בדקל

אלא אם כן אתם רוצה להישאר באטלנטיס, המלון המפורסם, אני לא רואה סיבה ללון בדקל. אין הרבה מה לעשות שם וזה רחוק מהכל. תוך שלוש שנים הגעתי לכאן רק שלוש פעמים ורק בגלל שהיו לי כמה אירועים ופגישות.

מלון על רמה – אטלנטיס – מה אני יכול לומר שאתם לא יודעים? אטלנטיס הוא אחד האתרים המפורסמים ביותר בעיר והעתק של המלון שתמצאו באיי הבהאמה. יש בו גם פארק מים והמון ברים ומסעדות.

 ג'ומיירה, חוף העפיפונים ומסגד ג'ומיירה

אם תיסעו על הכביש לאורך החוף, 18 ק"מ אחרי הדקל (כבר אמרתי לכם שהמרחקים בדובאי עצומים) תמצאו את ג'ומיירה, סט של רחובות מלאים בווילות יוקרה שבהן האמירים המקומיים מתגוררים.

אני אוהב את האזור הזה מכיוון שמדובר באחד החלקים היחידים שניתן ללכת בהם ברגל בדובאי וגם בגלל ששם נמצא מסגד ג'ומיירה, מסגד קטן אך יפהפה שאנשים לא מוסלמים יכולים לבקר בו ואתר התרבות היחיד שניתן לבקר בו בחלקו החדש של העיר.

אין קו מטרו שמגיע לכאן אבל האוטובוס לאזור יוצא מהרחוב הראשי במרינה.

טיפ למקצוענים – לכו למסעדת הדגים Bu Qtair , מסעדת פירות ים די זולה המגישה דגים טריים מבושלים בסגנון המפרץ המסורתי.

יום 4 – דובאי העתיקה

דובאי העתיקה היא החלק החביב עלי ביותר באיחוד האמירויות הערביות שכן היא המקום היחיד עם נשמה אמיתית. ניתן להגיע לשם בקלות באמצעות המטרו. המקום עצום ויש בו כמה תחנות מטרו.

בסטיקאיה ובור דובאי

אזור זה יושב על ידי הודים לפני מאות רבות של שנים, כשהערבים המקומיים עוד היו בדואים שחיו במדבר, והמקום היה בעבר אחד המרכזים הגדולים ביותר לתעשייה ולסחר פנינים והוא מהווה את אחד מעמודי התווך הכלכליים המרכזיים באזור.

כיום, בסטיקאיה ובור דובאי עדיין מאוכלסים בעיקר על ידי נודים המספקים תחושה תרבותית עמוקה יותר מאשר דובאי חסרת נשמה. כאן תוכלו למצוא מסעדות הודיות אותנטיות (וזולות) מלאות בעשרות הודים, בזארים אמיתיים וארכיטקטורה מסורתית.

בסטיקאיה הוא המקום הנחמד ביותר ללכת בו לאיבוד בין סמטאותיו הצרות תוך כדי התענגות על מאכלים אותנטיים אמיתיים במסעדות הרבות במקום, מסעדות שההודים טוענים שמגישים בהם את האוכל ההודי הטוב ביותר בעולם, מפני שמדובר במאכלים טעימים כמו בבית אך בסביבה הרבה יותר היגיינית.

אם אתם מעוניינים לבקר בדובאי העתיקה, תוכלו להזמין סיור אוכל רחוב בסמטאות של בסטיקאיה.

אל תשכחו לבקר במוזיאון דובאי, שנבנה בתוך מבצר בן המאה ה -18, בנחל, בשוק הטקסטיל ובמקדש הינדי אמיתי המקיים טקסים הינדים מסורתיים.

טיפ למקצוענים – אם אתם צריכים לקנות מוצר אלקטרוניקה כלשהו, בבור דובאי יש את החנויות הזולות ביותר בעיר – הרבה יותר זולות מבכל מקום אחר באירופה.

איפה לשהות בדובאי

זכרו לבדוק במדריך שלי היכן לשהות בדובאי: מדריך לינה בדובאי

בדובאי תוכלו למצוא כמה ממקומות הלינה הזולים ביותר בעיר:

הבחירה הזולה – Gold Plaza Guest House – לא מדובר במלון יוקרה אבל המקום ממש זול. אם אתם מחפשים את האופציה  הזולה ביותר, זה המקום עבורכם.

מלון על רמה – Raffles Dubai – מלון יוקרתי מוביל אך זול בהרבה מאפשרויות דומות אחרות במרינה או במרכז העיר. אם אתם מחפשים חווית יוקרה במחיר סביר, זה המקום שלכם.

חצו את נחל דובאי באברה, מבור דובאי לדעירה

שלמו דירהם אחד ותהנו מנסיעה נהדרת באברה, מונית המים המסורתית החוצה את נחל דובאי החלומי מבור דובאי לדעירה בצד הנגדי. לסירת העץ הישנה המוזרה יש גם סניפר דג מגולף מעץ.

דעירה ושוק התבלינים

בדעירה תוכלו למצוא את השוק המסורתי והפוטוגני ביותר בעיר ובמקום מוכרים כל מיני תבלינים כמו זעפרן, קינמון, הל, סומק וכורכום, עד כדי כך שאזרח הודי יכול לבשל כל קארי שיעלה על דעתו.

דעירה ושוק הזהב

אם אתם מתעננינים בתכשיטים וזהב, שוק זה מוכר את הזהב הזול בעולם והאטרקציה החשובה ביותר של המקום היא טבעת אחת אשר ניתן לגביה שהיא הטבעת הגדולה ביותר על פני כדור הארץ. זה אמנם לא הגיוני במיוחד כי הטבעת כל כך גדולה עד שהיא יכולה להקיף אדם שלם, ולכן מדובר בטבעת חסרת תועלת לחלוטין.

איפה לשהות בדעירה

דעירה מציעה גם שפע מקומות לינה במחיר נמוך והיתרון הגדול ביותר של האזור הוא הקירבה לשדה התעופה.

הבחירה הזולה – Mark Inn Hotel Deira  – שירות מזרח תיכוני פשוט אך נקי, זול ומצוין. זו אפשרות ממש טובה עבור אנשים עם תקציב מוגבל.

מלון על רמה  – Rove City Center – למלון זה יש את המספר הגדול ביותר של ביקורות חיוביות, והוא ממוקם בחלקו החדש והמפואר של דעירה. שירות מעולה ומתקנים סופר מודרניים.

יום 5 – יעדים לא שגרתיים

כאן אפרט את הפעילויות הלא שגרתיות המעניינות ביותר בדובאי לדעתי. לא תוכלו לעשות הכל ביום אחד, אבל כן תוכלו לבחור 1 או 2 מתוכם או להחליף חלק מהיעדים הקודמים באחד מהדברים הבאים:

מירוץ גמלים

קחו חלק בפעילות מחשמלת וכל כך אינטגרלית לחיי האמירויות במסלול המרוצים אל מרמוום, עמוק בחולות המדבר.

זו חוויה שאין דומה לה; כ -60 גמלים ממהרים לצאת מהשערים, רגליים ארוכות עפות לכל כיוון, רצות הכי מהר שהן יכולות במורד המסלול בזמן שהרוכבים מנווטים ומשתדלים שלא לעוף לכל עבר.

אחריהם דוהרים הבעלים שלהם בג'יפים בזמן שהם צועקים על הגמלים והרוכבים למהר. ההתרגשות מדבקת ובקרוב תצרחו את שמו של הגמל האהוב עליכם בדיוק כמו במירוץ סוסים.

מרוץ הגמלים יהיה אחד משיאי הטיול שלכם בדובאי.

המירוצים מתקיימים בימי שישי ושבת, מאוקטובר עד אפריל. למידע נוסף, עיינו באתר הרשמי.

מירוצי סוסים במיידן

הספורט הלאומי באיחוד האמירויות הוא מרוצי סוסים ולמעשה יש להם כמה מהסוסים הטובים והיקרים ביותר בעולם.

אם תרצו לחוות משהו מאוד מסורתי אך מודרני בעת ובעונה אחת, לא תוכלו להרשות לעצמכם לפספס את מירוצי הסוסים השבועיים באצטדיון המרוצים במיידןץ המרוץ מתקיים בכל יום חמישי בשעה 19:00, מנובמבר עד מרץ.

המירוצים מרשימים, וכך גם האווירה, כשכל סוגי האנשים משתתפים בהם: ממקומיים עשירים ועד תושבי חוץ ועובדים זרים. כרטיס הכניסה הכללי הוא בחינם, אך, כמובן, תוכלו גם להשיג מושב פרימיום, המעניק לכם גישה לבר ולמסעדה. למידע נוסף בקרו באתר הרשמי.

מרכז שייח' מוחמד להבנה תרבותית

מרכז שייח' מוחמד להבנה תרבותית הוא גוף ממשלתי שמנסה לקדם וליצור מודעות לתרבות האמירית, תרבות שלרוב הזרים יש מעט מאוד חשיפה אליה.

תוכלו לבקר במרכז ולהזמין סיורים שונים אך אני ממליץ להשתתף בסיור הצהריים, שכולל בילוי של 1.5 שעות עם אמירים מקומיים במהלך ארוחת צהריים אמיראית מסורתית בה יסבירו לכם אודות המנהגים באיחוד האמירויות.

מכיוון שתסעדו עם הגברים הללו, האינטראקציה תהיה קרובה יותר מאשר במהלך ביקור במרכז בסיור מודרך.

לחצו כאן כדי ללמוד עוד על סיור זה

ספארי מדברי אקסקלוסיבי וידידותי לסביבה

אנא מכם, אל תצאו לספארי מדברי רגיל עם דיונות. אני יודע שזה מפתה אבל הג'יפים האלה הורסים את מעט הצמחים ובעלי החיים החיים בין החול. בנוסף, מדובר במלכודת תיירים ובחוויה די משעממת.

אם תרצו מדבר אמיתי, אקסלוסיבי ולא שגרתי, הצטרפו לסיור של Heritage Safari, במהלכו תיסעו לאט ובשקט במסלול ממנו תוכל לראות ראמים וחיות בר מדבריות אמיתיות.

רכבי השטח של לנדרובר הינם מקוריים משנות ה-50, ובניגוד לספארי המדברי הרגיל, שקרוב מאוד לעיר ושיש בו הרבה רעש מאנשים ומכוניות אחרות, כאן תמצאו שקט מוחלט והרגשה אמיתית של מה מדבר.

יהיה עליכם להזמין כרטיסים מראש ואני ממליץ להזמין באמצעות GetYourGuide .

לחצו כאן כדי למידע נוסף על ספארי זה

אם בכל זאת תרצו לצאת לספארי רגיל, אלה הם הפופולריים ביותר:

● ספארי דיונות קלאסי

● ספארי בזים – לחצו כאן למידע נוסף    

● 5 שעות ספארי שקיעה וערב 

● ספארי מדברי פרטי

● ספארי לילה וארוחת בוקר גורמה

● נסיעה בכדור פורח מעל המדבר

יום 6 – יום טיול באל עין

אחרי שנמאס לכם מדובאי, הגיע הזמן לצאת אל מחוץ לגבולות העיר, ואם אתם בכל זאת רוצים לחוות תרבות מסורתית כלשהי, אני ממליץ לכם בחום ללכת לשוק הגמלים של אל עין, שהוא שוק בעלי חיים סואן, כאוטי, בו תוכלו להתמקח על מחיר גמל והמקום בו תוכלו למצוא מאות גמלים ואווירה אותנטית באמת.

כיום המוכרים אינם אמירים אלא פקיסטנים והודים, למרות שככל הנראה הבעלים בפועל הם מקומיים.

עם זאת, הבזאר עדיין מרגיש אותנטי, ואם תסתובבו ותמתינו מספיק זמן, תראו אמירים עשירים מגיעים עם הטנדרים שלהם על מנת להתמקח על גמלים ובעלי חיים אחרים.

בכל פעם שביקרו אצלי חברים, מעולם לא היססתי לקחת אותם לשם, מה שאומר שהייתי כאן המון פעמים!

הסתובבות בשוק הינה, כמובן, חינמית ואתם תהיו מהתיירים הבודדים במקום. אל עין נמצאת שעה וחצי מדובאי ותוכלו להגיע לכאן רק ברכב.

כמו כן, מלבד השוק, באל עין יש גם שפע של אתרים היסטוריים כמו מבצר ג'הילי – מבצר מדברי מהמאה ה -19 הבנוי בנווה מדבר יפהפה.

אם אתם נוהגים בעצמכם, סעו גם לג'בל חאפת , הר שכביש הגישה אליו נחשב לאחד הכבישים הטובים ביותר לנהוג בהם בכל בעולם.

תוכלו להזמין סיור של יום שלם באל עין. הסיור כולל ביקור בשוק הגמלים.

איפה לשהות באל עין

כפי שאתם יכולים לראות, יש לא מעט דברים לעשות באל עין, אז אם תבחרו להישאר ללון כאן לילה, אני ממליץ על המלונות הבאים. החדשות טובות הן שכל המלונות זולים בהרבה מאשר בדובאי.

הבחירה הזולה – Ayla – זו האופציה הזולה הכי נעימה בעיר עם הרבה ביקורות חיוביות.

לחצו כאן כדי לראות את המחירים העדכניים ביותר

מלון על רמה – Ayla Grand Hotel – אחת האפשרויות העמוסות והפופולאריות ביותר בעיר. מלון 5 כוכבים זה קרוב מאוד למרכז העיר וזוהי אופצית יוקרה עם מחירים נמוכים להפליא.

לחצו כאן כדי לראות את המחירים העדכניים ביותר

יום 6 – יום טיול באבו דאבי

סיור במסגד שייח' זייד (חובה)

זהו אחד המסגדים הגדולים ביותר, עם השטיח הגדול ביותר והנברשת הגדולה ביותר בכל העולם.

המסגד יכול להכיל 40,000 מתפללים. יש בו 82 כיפות ועוד 1,000 עמודי שיש ונברשות עשויות זהב 24 קראט בכל מקום. אחת הנברשות הגדולות בעולם חולשת על אולם התפילה המרכזי – קוטרה 10 מטר וגובהה 15 מטר ומשקלה 12 טונות.

אם לא די בכך, במסגד שייח' זייד תמצאו גם את השטיח הגדול ביותר בעולם, שיוצר על ידי שוזרים איראנים.

המסגד מוקף בבריכות רפלקטיביות המעצימות את יופיו. הניצנוצים המוזהבים והלבנים המשתקפים מהאתר בעזרת השמש ביום מפנים את מקומם בלילה למערכת תאורה ייחודית ומהפנטת המשקפת את הירח. הזמן הטוב ביותר לראות את המסגד הוא בשקיעה, בשעה 17:30. במסגד מתקיים סיור 'שעת שקיעה' בזמן זה על מנת לאפשר למבקרים לחוות את המיטב שיש למקום להציע.

טיפ מקצוענים – כשנכנסים למסגד מצופה עליכם ללבוש בגדים צנועים, כולל עבאיה לנשים (מסופקת בכניסה) וכיסוי ראש, כתפיים וברכיים לגברים. המסגד פתוח בין השעות 9:00-22:00 והוא פתוח מדי יום למבקרים למעט ביום שישי בבוקר.

איך להגיע – ובכן, אין תחבורה ציבורית ישירה למקום. תחילה תצטרכו לעלות על אוטובוס מפאתי דובאי למרכז אבו דאבי ואז לחפש מונית – משהו שאיני ממליץ עליו.

נסיעה ישירה במונית תעלה בערך 300 דירהם (כיוון אחד), ולכן הדרך הטובה ביותר היא לשכור רכב או אפילו לצאת בסיור מאורגן.

אם אינכם נוהגים בעצמכם, אני ממליץ להזמין סיור עם GetYourGuide , מכיוון שיש להם מבצעים טובים למדי לביקור במסגד שתוכלו לשלב עם ביקור במקומות אחרים באבו דאבי.

בונוס! הרחבת המסלול המתוכנן באיחוד האמירויות הערביות

נווה מדבר ליווה (יומיים נוספים, מינימום)

שימו לב.

נווה מדבר ליווה הוא המקום החביב עלי ביותר בכל איחוד האמירויות הערביות ולמעשה מדובר באחד המקומות השווים ביותר לבקר בהם במזרח התיכון .

למרבה הצער, בגלל מרחקו, תזדקקו ליומיים כדי ליהנות מליווה.

נווה מדבר ליווה ממוקם בחלק הדרומי-מזרחי של המדינה, 250 ק"מ מאבו דאבי ו-350 ק"מ מדובאי, קרוב מאוד לגבול עם ערב הסעודית. נווה המדבר ממוקם בקצה הצפוני-מזרחי של הרובע הריק (רוב אל ג'אלי) , מדבר עצום הפרוש על פני איחוד האמירויות הערביות, ערב הסעודית, עומאן ותימן, שהוא ים הדיונות הרציף הגדול ביותר בעולם. הוא משתרע על שטח של 650,000 קמ"ר ואורכו 1,000 ק"מ על 500 ק"מ רוחב.

איפה לשהות בליווה

הבחירה הזולה – Liwa Hotel – המלון לא רע אך גם לא משהו מיוחד אבל המיקום מדהים, ממש באמצע ים הדיונות, משם נשקפים נופיה המדהימים של הרובע הריק.

לחצו כאן כדי לראות את המחירים העדכניים ביותר

מלון על רמה – Anantara Qasr Al Sarab Desert Resort – אתר נופש זה הוא המלון המדברי הכי מדהים במדינה. עם כמה מהנופים המדהימים שיש, מלון 5 כוכבים זה מספק חווית יוקרה אמיתית בשילוב עם חוויה מסורתית מקומית. גם אם אתם לא בוחרים להישאר כאן, כדאי לראות את המקום.

5/5 - (2 votes)

1 thought on “מסלול מתוכנן לדובאי: 1 עד 7 ימים באיחוד האמירויות הערביות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן