Skip to content

מטבע דובאי: מה אפשר לקנות? | השוואת מחירים לארץ

  • by

אז החלטתם לטוס סוף סוף לאיחוד האמירויות, לראות את הבורג' חליפה בדובאי ואפילו לערוך נסיעה במכונית פאר עד לאבו דאבי, אז כמה שווה המטבע של דובאי? מה המחירים בדובאי ובשאר האמירויות? יצאנו לבדוק.

המטבע של דובאי הוא אינו רק המטבע של דובאי כפי שרבים נוטים לחשוב, דובאי היא אמירות מתוך שבעת האמירויות שנמצאות באיחוד ולמעשה לכולן את אותו המטבע "דירהם" שווי המטבע נכון לכתיבת שורות אלו הוא 0.86 אגורות מה שאומר ששווי השקל חזק יותר משווי הדירהם. ואם נרד לפרטים הקטנים שקל אחד שווה ל 1.17 דירהם.

שימו לב שיש לחשב את העמלות

למעשה רבים נוטים לחשב את שער המטבע של דובאי לפי חיפוש שערו העדכני, אך דרך זאת היא אינה הדרך הנכונה לחישוב מכיוון שבהמרת המטבע אנו למעשה משלמים עמלה. כאשר אנחנו רוצים לטוס לדובאי אנו צריכים להמיר את הכסף הישראלי לדולרים או לאירו, ולכן כאן ישנה עמלה של המרת כספים משקלים אל מטבע חוץ, בהגעה לדובאי אנו נפרוט בשנית את הכסף שהמרנו בארץ (דולר או אירו) לדירהם ולמעשה אנחנו נשלם עמלה נוספת. מומלץ לפרוט את הכסף בדובאי במקום בטוח ומאובטח אך לא בשדה התעופה, בדרך כלל בשדות תעופה ברחבי העולם העמלות הם גבוהות באופן קיצוני בהשוואה למקומות אחרים כמו: קניונים, או אזורי מסחר גדולים. ההפרשים עם ההמרות אמנם נשמעים קטנים אך במידה ואתם מבצעים קניות רבות בדובאי (כמו רוב התיירים הישראלים) אתם תופתעו לגלות כמה חישוב הכסף חשוב וקריטי. אנו ממליצים בדרך כלל לחשב את שווי הדירהם לפי שווי השקל ובכך להימנע מסיבוכים מיותרים לצד השלילי של החישוב.

כמה עולים דברים בדובאי בהשוואה לארץ?

בדרך כלל כאשר נחפש את מחירי האוכל המקומי ברחבי האינטרנט נופתע לגלות מחירים שונים מהמחירים שמוצגים במקום עצמו, לכן חשוב לנו להדגיש כי ניתן למצוא מקומות בהם אפשר להשיג מנת שווארמה במחיר של כמה דירהמים בודדים אך אל תעשו את החישוב לפי המידע הזה, למעשה שטסים לחו"ל המקומות שתיירים מבקרים בהם הם מקומות מתויירים ולכן המחירים נעים בהתאם והם גבוהים באופן משמעותי אל מול המקומות של "מסעדות הפועלים המקומיות" כך למעשה מנת שווארמה בקניון בדובאי תעלה לכם כמעט כמו מחיר שווארמה בארץ ולפעמים אף יותר, אף על פי שהמחירים המקומיים הם נמוכים באופן קיצוני.

בסרטון ניתן לראות את כל סוגי השטרות של דובאי

כמה עולות אטרקציות בדובאי?

השכרת מסוק בדובאי: מתחיל מ 600 דירהם לזמן הקצר ביותר שהוא 12 דקות, ויכול גם להכפיל אותו ולשלש אותו בהתאם לכמות הזמן הנבחרת, המחיר בדירהם הוא כמובן לאדם אחד.

השכרת אופנוע ים בדובאי: המחיר לחצי שעה של השכרת אופנוע ים מתחיל מ: 350 דירהם אך בדרך כלל מומלץ להשכיר אופנוע ים לשעה כך שהמחיר מגיע לכ – 700 דירהם. על אופנוע ים ניתן לרכב שני אנשים כך שהמחיר יכול להתחלק בינכם.

השכרת טרקטורונים בדובאי: המחיר משתנה בהתאם לכלי אותו אתם משכירים, לדוגמא אם מדובר בכלי מסוג "מבריק" או מסוג "RZR" המחירים הם שונים מאוד, נוסף על כך בדרך כלל ישנה אפשרות להשכיר רק את הכלי, לסיור לבד, לסיור בקבוצה  או לסיור שכולל פעילויות נוספות כמו גלישת חולות, מופע של רקדנית בטן, מופע אש וכמובן ארוחת בשרים. המחיר הממוצע לכלי רגיל ולא משופר יחד עם המופע ושאר הפעילויות עומד על כ 600 דירהם לאדם, זאת פעילות שמתאימה ליום שלם ושווה כל דירהם.

כמה עולה אוכל בדובאי?

למעשה מחירי האוכל בדובאי מאוד מזכירים את המחירים בארץ ויש להיערך בהתאם, מחירי האוכל ברשתות מזון בין לאומיות כמו פיצה האט או מקדולנס יהיו נמוכים בכמה שקלים פחות בהשוואה לארץ אך לא באופן מיוחד.

כמה עולה סים לנייד בדובאי?

אם החלטתם שאתם חייבים חבילת גלישה אתכם צמוד, ואתם לא רוצים להסתמך על רשתות הווי פי השונות הפרוסות כמעט בכל רחבי דובאי ואיחוד האמירויות דעו כי עדיף לבצע הזמנת חבילה מהארץ ולא לרכוש בדובאי, סים לנייד ביחד עם חבילת גלישה שתספיק לכם לכל השהות בדובאי היא במחיר שהוא כמעט זהה למחיר בארץ, אך יחד עם זאת ישנם אפליקציות ושירותים שחסומים לסימים של איחוד האמירויות ולכן מומלץ לבצע מראש רכישה של חבילת גלישה לחו"ל על ידי אחת מחברות התקשורת בארץ, בונוס נוסף שנחסך בהזמנה בארץ הוא הזמן. למעשה מיד עם הנחיתה חלק נכבד מן המבקרים בדובאי רצים אל הדלפקים השונים שנמצאים בשדה התעופה בכדי לרכוש חבילת גלישה ולכן מומלץ לחסוך את הזמן הרב בתור ולהזמין בארץ.

כמה עולות מוניות בדובאי?

מחירי המוניות בדובאי נמוכים באופן משמעותי ביחס לארץ, אך בהשוואה לארץ בדובאי ישנם כמה וכמה סוגים של מוניות. ישנה מונית בצבע וורד שבה תנהג אישה, מונית בצבע ירוק שבה ינהג גבר, מונית "פרימיום" שלמעשה מדובר ברכב יוקרתי יותר מאשר מהמונית הרגילה וכמובן לימוזינה או כל שירות הסעות אחר שנחשב וי אי פי. אך אם נבדוק את מחיר המונית הרגילה בהשוואה לארץ נגלה כי נסיעה של כחצי שעה תעלה בדובאי כ 56 שקלים בלבד לעומת נסיעה דומה לארץ שבדרך כלל תעלה לפחות כפול. מחירי המוניות בדובאי גורמים לישראלים רבים לוותר על האופציה של השכרת רכב בדובאי אף על פי שהיא זולה מאוד בזכות המחירים הנוחים וחוסר ההתעסקות בהשכרת הרכב בדובאי, נסיעה על פי חוקי הדרך, מציאת חנייה או תשלומים לכבישי אגרה כאלה או אחרים שנמצאים ברחבי איחוד האמירויות.

דברים שחשוב לדעת על המטבע של דובאי

ניתן למשוך כסף ברחבי איחוד האמירויות דרך הכספומטים השונים ובכך להפחית את ההסתבכות השונה עם המטבעות של דובאי, למרות שהשטרות של איחוד האמירויות קלים לזיהוי ולחישוב שלא כמו במדינות אחרות צריך להוריד אפסים, או לנסות לנחש מהו הסכום.

אם לא הספקתם להמיר את הכסף שלכם לדירהם, תופתעו לגלות שבחלק מהמקומות ניתן לשלם גם בדולרים או באירו. אך בדרך כלל מקומות אלו יחזירו לכם את העודף בדירהם, אם אתם רוצים לשלם בדולר או באירו תבקשו מהמוכר או מהמוכרת להציג לכם את שער המטבע איתו אתם משלמים, ישנם חנויות שמציגות שער נמוך באופן משמעותי מהשער היציג וזאת מכיוון שהם "ממירים" לכם את הכסף.

בדובאי מייחסים חשיבות רבה לסמלים, למנהיגים ולכל פרט הקשור למדינה ומהווה ערך מסויים, ובכך למעשה פגיעה בשטר בכל אופן כלשהו כמו קשקוש, קריעה, דריכה עליו או כל פגיעה במטבע של דובאי עלולה להסתיים במעצר לא נעים ברחבי איחוד האמירויות, לכן מומלץ להיזהר ולא לעשות שטויות עם הכסף.

שימו לב כי יש למדינה נוספת מטבע בשם "דירהם" למרוקו של דירהם מרוקאי ולכן אם אתם מבצעים המרת כספים בארץ שימו לב שאתם מבקשים מהבנקאי שיתן לכם את הכסף המקומי באיחוד האמירויות ושלא יתבלבל ויתן לכם את הכסף המרוקאי, לידיעה: נכון לכתיבת שורות אלה המטבע המרוקאי עומד על כ – 30 אגורות ביחס למטבע של דובאי שעומד על סכום של כמעט פי שלוש ממנו כ 86 אגורות.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן