Skip to content

מוזיאון העתיד בדובאי | כל הפרטים החשובים

  • by

מוזיאון העתיד בדובאי | כל הפרטים החשובים

אחת האטרקציות החדשות שנפתחו בדובאי לאחרונה היא מוזיאון העתיד,  לצד המבנה המרהיב שנפתח ישנם ביקורות חלוקות מצד הישראלים, מצד אחד אנשים שהתלהבו ממנו ודאגו לתעד כל דבר ומהצד השני כמו בכל פעילות או אטרקציה האנשים שלא מבינים על מה כל המהומה. החלטנו לעשות לכם אחת ולתמיד סדר ולהציג בעבורכם את מוזיאון העתיד בדובאי כאן ועכשיו, כדי שלא תצטרכו לחכות לעתיד כדי לגלות מה המקום מציע.

סביר להניח שאם לקחתם מלון בדובאי באזור הדאון טאון אתם תבחינו בנסיעה למלון ב "עין" ענקית עם כיתוב בשפה הערבית, למעשה מדבר בשלושה משפטים שונים על העתיד בקליגרפיה ערבית (שהיא למעשה כתיבה קישוטית או במילים אחרות ה – "פונט" בדיוק כמו שאתם בוחרים בוורד)

המשפטים על המבנה הם הציטוטים של השיח מחמד בן ראשיד אאל מכתום, שהוא אמיר דובאי שהגה והוביל את הקמת המוזיאון המדהים הזה.

מהם המשפטים הכתובים על מבנה מוזיאון העתיד?

"לא נחיה מאות שנים, אבל ייתכן שניצור דבר שימשיך למאות שנים"

"סוד התחדשות החיים, פיתוח התרבות והתקדמות בני האדם הוא במילה אחת המצאה"

"העתיד יהיה למי שיוכל לדמיין אותו, לעצב אותו ולבצע אותו, העתיד לא מחכה, את העתיד ניתן לעצב ולבנות היום"

  למעשה זהו מוזיאון העתיד בדובאי, מבנה מיוחד ועצום בגודלו (כ 77 מטרים) כך שאחת הדברים שרוב האנשים עושים שהם מגיעים אל המקום בדובאי הוא להצטלם ליד המבנה המיוחד ולהעלות לרשתות החברתיות השונות, צוות הבנייה כנראה עשה עבודה טובה עם תקציב עתק של כ 136 מיליון דולר בכדי לבנות אותו.

מה אפשר לעשות במוזיאון העתיד?

קומת גיבורי העתיד: הקומה הזאת מיועדת בעיקר לילדים הקטנים, בדרך כלל זוהי הפינה המועדפת לילדים עד גיל 10, אך גם ילדים שגדולים במעט ימצאו מה לעשות שם, למעשה כל הילדים בקומה הראשונה הופכים באופן אוטומטי ל"גיבורי העתיד של המוזיאון" ומפעילי המתחם יעזרו בגיבורים הקטנים על מנת לפתור בעיות שונות באמצעות הפעלת היצירתיות, החשיבה והתעוזה של הילדים. וכל זאת באמצעות שימוש באמצעים טכנולוגים חדשניים כדי שהחוויה תעבור בצורה הטובה ביותר לילדים ותהיה מעניינת, יש לשים לב כי ההדרכה אינה מתקיימת בשפה העברית, ולכן להורים יש כאן חלק חשוב בתרגום המשימות והתכנים כדי שהילדים יוכלו לשתף פעולה ולהצליח.

קומת העתיד:  בקומה זו ימצאו עצמם מחייכים ללא סוף "אוהבי החדשנות" למעשה מדובר בקומה שלמה שמציגה את כל החידושים העתידים לצאת בעתיד ואמורים לפתוח בעיות שמציקות לכולנו, למעשה הקומה הזאת עולה על כל דמיון אפשרי ומציגה פתרונות ודברים שכיום ניתן לראות רק בסרטים על המסך ולא פנים על פנים, החידושים הינם חידושים שנעשו בשותפות עם תאגידים ואנשים פרטיים מרחבי העולם ולכן התצוגה היא כל כך מרשימה.

קומת הרוחניות:  כנראה שקשה עד בלתי אפשר להתקדם כל כך טכנולוגית מבלי שתהיה מעורבת בזה מעט רוחניות, למעשה בקומה זו מודגשים ערכי האיזון וההרמוניה בין האדם אל הטכנולוגיה כך שלמעשה נמצאים בקומה זו מספר אזורים שונים שניתן להירגע בהם ע"י מדיטציה ואף ישנו מרכז הירגעות מיוחד המדמה סביבה תת ימית מרגיעה ושקטה.

קומת האמזונס: קומה זו מיועדת במיוחד לחובבי הטבע והמדעים הקומה מתייחסת בעיקר לשימור הטבע הקיים ומציגה אלפי זנים שונים של צמחים ויצורים אחרים החיים בכדור הארץ וכאלה אשר אנו משערים שיבצרו בעתיד עקב השינויים הקיצוניים בכדור הארץ, מטרת הקומה המיוחדת הזאת היא להסביר את חשיבות שימור כדור הארץ תוך כדי הסברת האתגרים הקיימים איתם אנו מתמודדים על בסיס יומי.

קומת החלל החיצון: אם חלמתם להיות אסטרונאוטים או שאתם סתם "מעופפים" רוב שעות היום הקומה הזאת היא בול בשבילכם, למעשה מדובר בקומה מיוחדת הנותנת הצצה אל החלל החיצון באמצעים וזוויות שכנראה עדיין לא חוויתם,

דברים מיוחדים על מוזיאון העתיד

אנחנו כבר רגילים לשמוע על שיאים בדובאי כמו המגדל הגבוה בעולם הבורג' חליפה, הבריכה העמוקה בעולם בדובאי וכמובן שאי אפשר לבנות מבנה כל כך יקר וכל כך מושקע מבלי לשבור שיא נוסף, למעשה מוזיאון העתיד בדובאי הוא המבנה הראשון במזרח התיכון כולו שקיבל את הדירוג הגבוה ביותר למבנים ירוקים וידידותיים לסביבה, אז מה זה אומר בעצם? שהמבנה מספק חשמל לעצמו ואינו צורך אנרגיה אשר מזהמת ופוגעת בכדור הארץ ואף מגדל צמחיה שעוזרת לסינון האוויר.

המוזיאון אינו מבנה רגיל – למעשה במוזיאון אין עמודים תומכים כמו שאנחנו מכירים מחנויות, משרדים או בנייני מגורים רבים, למעשה מדובר כאן בחדשנות של ממש אשר מנצלת את המקום עד תום מכיוון שאין עמוד ש – "גונב" שטח מהמבנה.  הבנייה של המבנה לקחה זמן רב יחד עם שימוש בכלים טכנולוגים חדשניים אך אנו סבורים ובטוחים כי בעשור הבא אנשים רבים ינסו לאמץ את השימוש במיוחד בטכנולוגיה כדי לחסוך מקום ולייצר מבנים יפים יותר.

 אנשים בעלי מוגבלויות זוכים לקבל כרטיס כניסה ללא עלות למוזיאון העתיד יחד עם ילדים אשר גילם לא עולה על גיל שלוש.

מה הם שעות הפתיחה של מוזיאון העתיד?

מוזיאון העתיד ממוקם בלב ליבה של דובאי, ופתוח בכל ימות השבוע החל מהשעה 10:00 ועד השעה 18:00 בערב, מומלץ להגיע למוזיאון מעט לפני שעת הפתיחה בכדי לחסוך זמן יקר בעמידה בתור ובדי לנצל את הזמן עד מלואו ואף להמשיך לפעילות אחרת ברחבי איחוד האמירויות.

טיפים חשובים לביקור במוזיאון העתיד

  1. שימו לב כי אטרקציה זו הינה אטרקציה בדירוג ביקוש גבוה במיוחד, בשל חדשנותה ולכן מומלץ להזמין כרטיסים למקום מראש ולא להגיע למקום ולגלות כי לא נשאר מקום או לחלופין לחכות בתור זמן יקר שיכלתם לנצל אותו במקום אחר ברחבי דובאי

2. אתם עדיין עתידים לבקר במוזיאון ובמוזיאון כמו במוזיאון יש כללים וחוקים, אנא מכם כבדו את המקום והתלבשו בהתאם, מקום זה מושך אליו מבקרים רבים מכל העולם ואף אנשים מהשורה הראשונה.

3. נכון לרגע כתיבת שורות אלו אין תרגום לשפה העברית במוזיאון, כך שאם אינם שולטים בשפה האנגלית אתם תאלצו להיעזר באדם היודע אנגלית ו/או להיעזר בתרגום בכדי לחוות את החוויה כמו שצריך, אנגלית בסיסית אכן תעזור כאן אך מכיוון שמדובר במוזיאון אוצר המילים הנדרש על מנת להבין את כל המוצגים והדברים הוא ברמה גבוה.

4. רוב המבקרים אינם מבלים את כל היום במוזיאון העתיד ולכן רצוי ומומלץ לתכן את המשך היום שלכם לפני ההגעה אל המוזיאון.

5/5 - (2 votes)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן